بهترین برندهای موتور سیکلت رو می‌شناسین؟

5/5 - (1 امتیاز)

یه پای ثابت همه هیجانات دوران زندگی را باید ماشین یا موتور سیکلت بدونیم که نمی‌تونیم اونها رو از زندگی ماشینی امروزی حذف کنیم. همه چیز به سرعت و ایمنی گره خورده و زندگی بر پایه این دو اصل در جریان خواهد بود.
در هر صنعتی همواره برترین‌ها ماندگار هستن و دنیای موتور سیکلت هم از این قاعده مستثنی نیست. تازه با توجه به اینکه موتور سیکلت وسیله است عجین شده با خطر، اهمیت محصولات با کیفیت جلوه بیشتری دارد. در کشور ما هم که قربونش برم موتور سیکلت حکم یه اسب‌بازی مرگبار رو داره که هر کسی با هر شرایطی اراده کنه صبح میتونه یه دستگاه از اون رو سر کوچشون بخره.
ولی اینکه بدونیم محصولات کدوم کمپانی بهتره یا اصلا برترین برندها رو بشناسیم هم خودش جذابیت خاصی داره که این بار قصد داریم تو شیپور شما رو با چند برند برتر در صنعت موتور سیکلت بیشتر آشنا کنیم. همراه شیپور باشید…

دوکاتی

اونایی که عشق موتور دارن و پیگیر دنیای موتورسواری هستن خوب این برند ایتالیایی و محصولات زیبا و قدرتمند اون رو میشناسن. جالبه بدونین طراحی و تولید تمامی موتور سیکلت‌های این شرکت توسط خودشون انجام میشه و مقرشون هم تو بولونیای ایتالیاست. صاحب اصلی دوکاتی هم یکی از بهترین خودروسازان آلمان و جهان یعنی آئودیه که در کنار لامبورگینی فعالیت میکنه.

بی‌ام‌و

دیگه همه اسم بی‌ام‌و رو بارها شنیدن. این کمپانی آلمانی که خودروهای جذاب اون تو سراسر دنیا زبانزد همه ست، در تولید موتور سیکلت‌های با کیفیت نیز دستی بر آتش داره. نام اصلی این شرکت Bayrische Motoren Werker AG است که مخففش میشه BMW و به جز موتور سیکلت و خودرو، موتور ماشین هم تولید میکنه. این شرکت سال ۱۹۱۶ میلادی در شهر مونیخ از ایالت باورایای آلمان تاسیس شده که خودروهای مینی رو هم تولید میکنه و یکی از مهمترین شرکای تجاری بی‌ام‌و رو باید رولز رویس بدونیم.

یاماها

نام این کمپانی ژاپنی یادآوری خاطرات زیادی برای عاشقان موتور سیکلت از جمله ایرانی‌هاست که مدل یاماها ۱۰۰ اون با رنگ آبی معروفش میتونه جوونی خیلی‌ها رو تداعی کنه. اگه بخوایم یکی از سه برند برتر دنیای موتورسیکلت رو نام ببریم حتما اسمی از یاماها برده خواهد شد. مدل‌های این شرکت از نظر سرعت، شتاب، تکنولوژی و طراحی حرف اول رو میزنه.
دفتر این شرکت در ایواتا از استان شیزوکای ژاپن قرار داره و به جز موتور سیکلت‌های این کمپانی، پیانوهای آن نیز بسیار مشهور هستند.

هوندا

اصن اسم هوندا واسه ایرانی‌های یعنی خود موتور سیکلت. الان هزار جور موتور تو ایران داره تولید میشه‌ها ولی همه فقط اسم هوندا تو ذهنشون مونده. هنوز هم اون هوندا ۱۲۵‌های قرمز رنگ طرفداران زیادی داره و به خوبی تو کشور خرید و فروش میشه.
این شرکت ژاپنی به تولید مدل‌های بسیار با کیفیت، تراز اول، ایمن، جذاب و زیبا از موتور سیکلت همراه با سرعت و شتاب عالی مشهوره و تقریبا در تمامی دنیای جزو گزینه‌های اول خرید موتورسیکلت به شمار میره. هوندا، به جز موتور سیکلت، خودروهای منحصر فردی را نیز وارد بازار کرده است که امکانات و تجهیزات تخصصی و انحصاری این شرکت روی آنها دیده می‌شود.

کاواساکی

یکی دیگه از معروفترین موتور سازان ژاپنی برند کاواساکی یا کاوازاکی است که به عنوان رقیب سنتی و دیرینه هوندا، یاماها و سوزوکی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن در ساخت موتور خصوصا موتور سنگین داشته. مدل‌های این شرکت از زبان طراحی خاصی بهره می‌بره که بی‌تردید سبب شده تا طرفداران زیادی از سراسر دنیا رو به خودش جذب کند.

هارلی داویدسون

این کمپانی که به مخفف اسمش رو H-D هم میگن در میلواکی آمریکا مستقر شده و سال‌های زیادیه موتور سیکلت‌هایی با ظاهر خشن و منحصر به فرد تولید میکنه. این شرکت یکی از دو تولیدکننده برتر موتور سیکلت آمریکاست که با توجه به تفکر انحصارگرایی کمی نسبت به رقبای ژاپنی خود پا پس کشیده است.

سوزوکی

واقعا ژاپنی‌ها در دنیای موتور سیکلت یکه‌تازی می‌کنند و یکی دیگر از برترین برندها در این حوزه سوزوکی خواهد بود. مقر این شرکت در مینامی‌کو ژاپن قرار داره و مثل هوندا به جز موتور سیکلت در تولید خودرو نیز فعالیت چشمگیری دارد.
شاید از نظر میزان فروش یا طرفداری به پای هوندا نرسه ولی با توجه به کیفیت محصولات سوزوکی میتونیم بگیم به هیچ وجه حریف دست و پا بسته‌ای نیست.

کی‌تی‌ام (KTM)

آخرین کمپانی که می‌خوایم واستون معرفی کنیم خدا رو شکر یه شرکت اتریشی به نام KTM که در تولید دوچرخه و موتور سیکلت ‌های کراس تبحر زیادی داره. این کمپانی در سال ۱۹۳۴ میلادی در Mattighofen تاسیس شده و از سال ۱۹۵۴ تصمیم گرفته تحت برند KTM فروش و عرضه موتور سیکلت رو شروع کنه. تو سراسر دنیا از جمله ایران مدل‌های مختلف این برند طرفداران زیادی داره.

بنلی

گر درباره بهترین برندهای موتور سیکلت تحقیق کرده باشید، حتما با نام بنلی روبه‌رو شدید که برخی از محبوب‌ترین موتورسسکلت‌های جهان را می‌توان از این برند نام برد. بنلی نسبت به بسیاری از برندهای دیگر، در دسته برندهای ارزان‌تر و در دسترس‌تر شناخته می‌شود و شاید یک از دلایل محبوبیت این برند نیز همین موضوع باشد، چرا که طیف گسترده‌ای از مردم توان خرید آن را دارند. 

برخی از معروف‌ترین‌های موتور بنلی در ایران را می‌توان Benelli ۲۵۰، Benelli ۱۵۰، Benelli ۲۵۰R و بنلی ستا ۱۲۵ سی‌سی نامید.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. […] بهترین برندهای موتورسیکلت رو می‌شناسین؟ […]

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.