سرعت لپ تاپ های مک بوک اپل را با این روش ها زیاد کنید!

Rate this post

لپ تاپ های شرکت اپل یا همان مک بوک ها، این روزها جایشان را در دل خیلی ها باز کرده اند و با اینکه نسبت به لپ تاپ های معمولی گرانقیمت تر هستند اما این باعث نشده است که طرفداران اپل و محصولاتش از خرید این محصول منصرف شوند.

کار کردن با مک بوک ها ریزه کاری های خاص خودش را دارد که اگر آن ها را بدانیم می توانیم از تکنولوژی به کار رفته در این محصولات نهایت استفاده و لذت را ببریم. ولی در صورتی که کار کردن با آن ها را بلد نباشیم، مک بوک گرانقیمت مان تبدیل به یک وسیله به درد نخور می شود و خودمان هم از اینکه نمی توانیم کارهایمان را انجام دهیم کلافه می شویم. یکی از این ریزه کاری ها افزایش عمر باتری و میزان شارژی است که نگه می دارد و برای دانستن آن می توانید به مطلب «از باتری مک بوک اینطوری مراقبت کنید» مراجعه کنید و برای دانستن این که چطور سرعت کلی این گونه لپ تاپ ها را بیشتر کنید و از فرسودگی و استهلاک آن ها جلوگیری کنید با ما همراه باشید:

سیستم عامل مکینتاش معمولا هنگامی که تازه مک بوک تان را خریده اید اذیت تان نمی کند اما به مرور زمان و با افزایش برنامه ها و فایل ها، این سیستم عامل هم مثل ویندوز کند می شود و کلافه تان می کند، برای جلوگیری از کند شدن این سیستم عامل، از نگهداری فایل های اضافه و بی مصرف، یا فایل هایی که در جاهای دیگری مثل حافظه های جانبی یا لپ تاپ های دیگر می توانید آن ها را ذخیره کنید، چشم پوشی کنید.

نکته بعدی این است که شما برای بستن برنامه ها روی همان علامت ضربدر معروف کلیک می کنید تا برنامه را ببنید،‌ اما این کافی نیست چون برنامه همچنان در پس زمینه باز است و این حالت هم سرعت لپ تاپ را کاهش می دهد و هم مصرف شارژ باتری آن را افزایش می دهد. بنابراین باید این برنامه ها را کاملا ببندید. برای این کار روی برنامه در نوار ابزار  راست کلیک کنید و Quit را بزنید. برای اینکه بدانید کدام برنامه ها باز مانده اند، به نوار ابزار نگاه کنید هر کدام که یک نقطه کوچک در پایین شان وجود داشت، آن برنامه باز است.

نرم افزار CleanMyMac 3 را هم در نظر داشته باشید چون این نرم افزار می تواند فایل های بی مصرف را شناسایی کند و پاک کند و به همین ترتیب سرعت مک را افزایش می دهد.

اگر روی سیستم عامل مکینتاش تان، جلوه های ویژه پنجره ها را فعال کرده اید، این یکی از عوامل کندی سیستم عامل است و باید آن را غیر فعال کنید. برای این کار طبق دستور زیر عمل کنید:

System Preferences ->Accessibility-> Display->Reduce transparency

برای دیدن قیمت انواع لپ تاپ های اپل می توانید به صفحه لپ تاپ در سایت شیپور مراجعه کنید،‌ همچنین اگر می خواهید لپ تاپ قبلی تان را بفروشید اما جای مناسب برای این کار سراغ ندارید، کافی است یک آگهی رایگان در سایت شیپور ثبت کنید و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن بفروشید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.