معرفی انواع پارچه های روکش مبلمان

Rate this post

درسته قدیم‌ترها خیلی‌ها به پشتی علاقه داشتن ولی الان دیگه تقریبا میشه گفت تو هر خونه‌ای یه دست مبلمان پیدا میشه که برای زیباتر شدن درکوراسیون، پذیرایی از مهمونا یا استراحت اعضای خونه به کار میره. اونایی که مبل میخرن معمولا به بودجه و سلیقه‌شون نگاه میکنن ولی خوب بعضی‌ها مبل استیل یا سلطنتی دوست دارن و بعضی‌های دیگه هم عاشق مبلمان راحتی هستن.
مبلمان معمولا با لوازم دکوراسیون خونه مثل پرده، فرش، سرویس چوب، میز ناهارخوری و حتی رنگ دیوارهای خونه یا براساس مد روز ست میشه و اونایی که به دنبال خرید مبلمان هستن سعی میکنن این نکات رو در نظر بگیرن. فرقی نمیکنه سراغ خرید مبلمان نو برین یا تصمیم داشته باشین مبلمان قدیمی‌تون رو یه دستی به سر و روش بکشین. شاید هم بخواین یه دست مبلمان دست دوم بخرین و خودتون تر و تمیزش کنید، مهم اینه که در هنگام خرید با اصطلاحات زیادی روبرو میشین. اگه میخواین همون مبلمان قبلی که دوست دارین رو نگه دارین پیشنهاد میکنیم مطلب «درمان مبلمان شکسته و ناقص» رو حتما بخونید.
اما موقع خرید اصطلاحات زیادی چون روکش چرم، پارچه ترک، بدنه‌ی استیل، مبلمان L، میز عسلی و.. زیاد به گوشیتون میخوره. یکی از مهمترین نکاتی که نه تنها از نظر زیبایی شناسی و هماهنگ کردن با وسایل دیگه که از نظر استحکام و عمر مبلمان اهمیت داره رو باید روکش یا همون جنس پارچه‌ی به کار رفته در مبلمان بدونیم.
وقتی برای خرید مبلمان اقدام می‌کنید یا میخواین مبلمان قدیمی رو تعمیر کنید و دوباره استفاده کنید با انواع پارچه‌های رومبلی روبرو می‌شید که میخوایم تو مطلب امروز وبلاگ شیپور براتون از انواع پارچه و روکش مبلمان بگیم که وقتی خواستین از تو سایت شیپور یا جاهای دیگه مبلمان بخرین یا با پارچه جدید مبلمان قدیمی‌تون رو نو کنید در جریان باشین چی دارین میخرین.
پارچه‌های کرباسی معمولا نازک و سفید رنگ هستن که جنس اونا از پنبه است. این پارچه به شکل بافت متراکم، متوسط و باز به فروش میرسه و برای قسمت زیر و پشت مبلمان و صندلی که خیلی تو دید نیست کاربرد زیادی داره. اگه دقت کنید این پارچه با سوزن دوخت یا میخ مخصوص یا منگنه به کلاف مبلمان چسبیده شده.
پارچه آستر بین پارچه رویه مبلمان و قسمت زیر که فنربندی قرار داره جا میگیره. فنربندی از پنبه و اسفنجه و بعد برای جلوگیری تماس مستقیم پارچه رویه با قسمت زیر از انواع پارچه‌ی آستری استفاده میشه که قیمت زیادی ندارن و بعضی وقت‌ها متاسفانه تو مبلمان به جای پارچه‌ی آستری از گونی نخی یا پلاستیکی بهره میبرن!
پارچه رومبلی که همون رویه مبلمان به حساب میاد قسمت خیلی مهمیه و جنس‌های مختلفی داره. تو مبلمان‌های با کیفیت و گرون قیمت از ابریشم و مخمل درجه یک استفاده میشه و به جز اون میشه از پارچه‌ی مخمل کوبیده آمریکا، پارچه ترکمن، پارچه طرح ایتالیا یا پارچه‌های سکه‌ای کمک گرفت. البته پارچه‌های دیگه‌ای هم مثل جنس ترک برای رویه‌ی مبل استفاده میشه.
چرم یه جور روکش با دوامه که برای روی قسمت نشیمنگاه، دسته‌ها یا قسمت‌های دیگه مبلمان و صندلی استفاده میشه که البته کیفیت چرم به کار رفته اهمیت زیادی داره. چرم‌های طبیعی از پوست گاو، گوسفند، اسب، بز و گوساله ساخته میشه که بیشترین مصرف به پوست گاو بر میگرده. در مبلمان‌های لوکس و درجه یک از بهترین نوع چرم طبیعی استفاده میشه و البته چرم‌های طبیعی درجه پایین‌تر هم داریم قطعا کیفیت آنها پایین‌تر بوده و استحکام کمتری دارن. البته چرم‌های طبیعی رو به رنگ آغشته میکنن تا زیباتر بشن.
چرم مصنوعی در واقع همون ضایعات چرم طبیعی یا مواد شیمیاییه که تو مبلمان چرم ولی با قیمت پایین عرضه میشه. چرم‌های مصنوعی دو مدل ساده و چروک داره که برای مبلمان‌های گرونتر از مدل چروک استفاده میشه. این نوع چرم زود خشک میشه و برای جلوگیری از این کار باید هر چند وقت یه بار بهشون روغن یا واکس بزنید. چرم مصنوعی رو میشه شستشو داد.
پارچه‌های آمپر مابل یه مدل از پارچه‌های کائوچویی هستن که به شکل مصنوعی یا ترکیبی با مواد آستری تو مبلمان به کار میره و تونستن کم کم جای چرم رو بگیرن و جدیدا طرفدارای زیادی دارن. از این پارچه‌ها حتی تو جلد کتاب‌ها و لباس هم به کار برده میشه.
البته به شما پارچه‌ها و روکش‌های مختلفی نشون داده میشه که شما بیشتر طرح‌ها اون رو شامل گلدار، ساده یا برجسته میبینید. ولی جنس این پارچه‌ها و روکش‌ها همینایی که براتون گفتیم.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.