پژو 2008؛ آپشن‌ ها و معایب آن

4.8/5 - (10 امتیاز)

پژو 2008 یکی از آخرین و جدیدترین خودروهای این کمپانی فرانسوی است که وارد بازار ایران شده است. در این مطلب به بررسی آپشن‌ها و معایب آن خواهیم پرداخت.

کمپانی فرانسوی پژو یکی از بزرگترین خودروسازان اروپایی است که توانسته سال‌ها در بازار خودرو ایران حضور پررنگی‌ داشته باشد و با همکاری ایران خودرو مدل‌های مختلف را روانه‌ی بازار کند. تا امروز خودروهای متنوعی از پژو رنگ خیابان‌ها و جاده‌های ایران را دیده‌اند که از جمله آخرین مدل‌ها می‌توان به پژو 2008 اشاره کرد.

بعد از اعمال مجدد تحریم‌های یک جانبه‌ی آمریکا علیه ایران و خروج از برجام، کمپانی فرانسوی پژو یک بار دیگر تصمیم به بد عهدی گرفت و بازار ایران را ترک کرد. گرچه هنوز مدل‌های مختلف این کمپانی از پژو 405 قدیمی گرفته تا پژو 2008 در خیابان‌های ایران به چشم می‌خورند.

پژو 2008 یک خودروی کراس‌اور جذاب در دنیاست که اتفاقا یکی از بهترین پیشرانه‌های دنیا روی آن نصب شده است. این خودرو توسط شرکت ایکاپ در ایران تولید و مونتاژ می‌شود. البته پژو 2008 مدل خیلی جدیدی هم نیست و برای اولین بار 6 سال پیش در جریان نمایشگاه خودروی 2013 ژنو از آن رونمایی شد.

گرچه این خودرو چندین سال اول بدون تغییرات عمده در طراحی و مشخصات فنی به فروش می‌رسید، اما سرانجام سال 2017 دستخوش تغییرات قابل توجهی شد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مشخصات فنی، ویژگی‌های ظاهری، آپشن‌ها و البته معایب این خودروی فرانسوی بپردازیم.

طراحی ظاهری پژو 20082

در نگاه کلی پژو 2008 طراحی جالب و جذابی دارد و می‌توان به آن نمره قبولی داد و آن را دوست داشت. اولین بخشی که در طراحی جلوی این خودرو نظر شما را جلب می‌کند جلوپنجره آن با نوارهای کرومی در کناره‌ها است که می‌توان لوگوی مشهور پژو را در وسط آن نیز مشاهده کرد. با نگاه دقیق‌تر به جلوپنجره شاهد طراحی مشابه قطرات باران هستیم که زیبایی‌های این بخش را دوچندان کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه طراحی جلوی خودرو، ظاهر اسپرت و زیبای پژو 2008 است که با توجه به طراحی چراغ‌های جلو و سبک طراحی و خطوط حجمی روی کاپوت این ترکیب تکمیل شده است.

اما به طراحی جانبی خودرو که برسیم بیشتر شیشه‌های بزرگ کنار خودرو و حاشیه‌های کرومی کنار آن که تا ستون B کشیده شده است، بیشتر جلب توجه می‌کند. اما بهره‌گیری از خطوط منحنی مینیمال، دستگیره‌های هم‌رنگ با بدنه و سبک طراحی پژو 2008 در این بخش باعث شده تا نمای جانبی این خودروی کراس اُور یکنواخت‌تر به نظر برسد.

در قسمت عقب نیز طراحان پژو تلاش کرده‌اند تا با فرورفتگی در وسط درِ صندوق عقب، سبک طراحی چراغ‌های عقب و سپر، ظاهر اسپرت‌تری برای این خودرو در نظر بگیرند. در این بخش نیز شاهد الهام‌گیری از یک المان جذاب هستیم که در چراغ‌های عقب به چشم می‌خورد. سبک طراحی چراغ‌ها مانند چنگال و پنجه‌های شیر است.

آپشن ها و معایب پژو 2008

مشخصات فنی و پیشرانه

پژو برای خودروی خود از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر استفاده کرده است که حداکثر توان آن در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 163 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز 240 نیوتن متر است. 8.2 ثانیه طول می‌کشد تا پژو 2008 صفر تا صد را پر کند و حداکثر سرعت آن 217 کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو از یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته بهره می‌برد که وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

آپشن‌ها و امکانات پژو 2008

پژو 2008 با توجه به کلاس کاری و قیمت خود آپشن و امکانات قابل قبول و جذابی دارد. این خودرو از رینگ آلومینیومی 16 اینچ، یدکی فولادی 15 اینچ، سنسور کمک پارک، نمایشگر لمسی 7 اینچی، 6 بلندگو، بلوتوث، پورت USB، دوربین دید عقب، سنسور کاهش باد لاستیک، سیستم هشدار پارامتریک و پیرامونی، شیشه‌های جلو و عقب برقی، قفل برقی ایمنی کودک، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، چراغ LED روشنایی روز، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای عقب و جلو و کروز کنترل بهره می‌برد.

از جمله تجهیزات ایمنی پژو 2008 نیز می‌توان به 6 عدد کیسه هوای جانبی و پرده‌ای در قسمت جلو، سیستم کمک ترمز اضطراری، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو، سیستم کمکی سربالایی، ترمز دیسکی جلو و عقب اشاره کرد.

آپشن های پژو 2008

معایب پژو 2008

هر کالایی همان‌قدر که مزایا دارد می‌تواند معایبی داشته باشد که طبیعتا خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. پژو 2008 نیز مشکلات و معایبی دارد که ممکن است باعث شود در خرید آن تجدید نظر کنید. در ادامه به مهمترین معایب این خودرو نیز اشاره می‌کنیم.

1- کیفیت پایین مونتاژ

برخی از خودروهای خارجی به صورت وارداتی وارد بازار ایران می‌شوند که طبیعتا کیفیت قابل قبولی دارند. اما مدل‌هایی که در ایران مونتاژ می‌شوند معمولا کیفیت پایین‌تری در مونتاژ دارند. متاسفانه این موضوع گریبان‌گیر پژو 2008 نیز شده است و به گفته خریداران مشکلاتی در سیستم دزدگیر، سیستم صوتی، عملکرد سیستم ناوبری در ایران، درز کاپوت و در صندوق عقب به چشم می‌خورد.

2- قیمت بالا و تنوع رنگ کم

کراس‌اُور فرانسوی‌ها با توجه به وضعیت بازار خودرو ایران قیمت سرسام‌آوری پیدا کرده است و دیگر نمی‌توان آن را با قیمتی خرید که قرار بود عرضه شود. اما خیلی‌های معتقدند پژو 2008 با قیمت فعلی که البته خیلی هم پایدار و مشخص نیست، ارزش خرید بالایی ندارد.

از سوی دیگر بیشتر پژو 2008 هایی که در خیابان‌ها دیده می‌شود سفید رنگ است و به نظر می‌رسد ایران خودرو برای تحویل این خودرو در رنگ‌بندی مختلف دچار مشکل شده است. از این رو نداشتن تنوع رنگی برای خودرویی با قیمت بیش از 300 میلیون تومان اصلا منطقی نیست.

3- نبود برخی از امکانات رفاهی و هزینه‌های زیاد آپشن ها

یکی دیگر از معایب پژو 2008 در ایران که می‌تواند شما را از خرید آن منصرف کند، نبود برخی امکانات رفاهی است که باید دید دلیل ایران خودرو برای این تصمیم عجیب چیست. زمانی که شما هزینه‌ی سنگینی بابت خرید یک خودرو می‌پردازید انتظار دارید فول آپشن باشد، اما در پژو 2008 مواردی چون سقف پانارومیک یا مونروف باعث شده تا خریداران ناراضی باشند.

ضمن اینکه برای مواردی چون صندلی چرم، اضافه کردن کنسول وسط صندلی و … باید هزینه‌های سرسام‌آوری بپردازید.

سخن پایانی

پژو 2008 خودروی بسیار خوب و با کیفیتی است که با قیمت بیش از 300 میلیون تومان می‌تواند مدل صفر آن را خریداری کنید. این خودرو امکانات و آپشن های خوبی دارد، ولی برخی معایب و مشکلات آن باعث شده تا خریداران این خودروی فرانسوی کمی دلسرد شوند.همچنین برای خرید خودرو و همچنین مشاهده سایر مدل های مشابه در بازار میتوانید به شیپور مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.