راهنمای جامع بررسی و خرید خودرو دست دوم

Rate this post

خرید خودرو دست دوم و کارکرده همیشه مزایا و معایبی داشته است و هر خریداری که تصمیم می گیرد تا خودرو  دست دوم بخرد اگر درباره خودرو و نحوه خریدنش اطلاعات .اساسی نداشته باشد قطعا ضرر خواهد کرد.

امروزه خرید خودرو دست دوم از طریق سایت های داد و ستد کالا بسیار رواج یافته است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. سایت شیپور از جمله مکان هایی است که در این کار پیشرو بوده است. اما باید توجه داشته باشید که اگر از امکانات سایت های داد و ستد استفاده می کنید در نهایت خودتان باید امنیت خریدتان را بر عهده داشته باشید، تا از خریدتان راضی باشید و خطر کلاه برداری شما را تهدید نکند. توجه به این نکته ضروری است که پیش از آنکه فروشنده یا کالا را به صورت حضوری ملاقات نکرده اید نباید هیچگونه پولی را بابت بیعانه و یا خرید کالا پرداخت کنید.
اما درباره خرید خودرو دست دوم، اگر تجربه ندارید بهتر است برای خرید یک ماشین کارکرده راننده ای باتجربه را همراه خود ببرید تا او با استفاده از تجربه و مهارتش خودرو دست دوم را بررسی کند. اما اگر راننده با تجربه ای نداشتید با خواندن این مطلب دانش کافی برای آزمودن یک خودروی دست دوم را بدست می آورید و می توانید خودتان برای خرید ماشین بروید.
همیشه گفته اند قلب تپنده ماشین موتور آن است، موتور در خودرو های مدل بالا اهمیت بیشتری دارد. چون هر چه خودرو در کلاس بالاتری باشد هزینه تعمیرش نیز بیشتر خواهد بود.
اوضاع و احوال موتور را می توان با چند گاز در جای نسبتا شدید و نگاه کردن به اگزوز خودرو هنگام گاز دادن سنجید.
اگر در حین گاز دادن دود آبی رنگ از اگزوز خارج شود حتما موتور روغن سوزی دارد! در نظر داشته باشید که هزینه برطرف کردن این مشکل بسیار زیاد است. چرا که یکی از اساسی ترین مشکلات موتور خودرو همین روغن سوزی است.
اما اگر دودی که از اگزوز خارج می شود نسبتا سیاه رنگ باشد این مساله به تنظیمات سوخت و یا احتمالا به لاستیک های ساق سوپاپ ارتباط دارد که البته هزینه رفع این ایراد زیاد نیست.اما کسانی که تجربه کافی ندارند می توانند ماشین را برای تست موتور به یک مکانیک ماهر نشان دهند.
بدنه خودرو هم به اندازه موتور آن اهمیت دارد اما بیشتر افراد اول به موتور خودرو توجه می کنند اما به یا داشته باشید پیش از خرید خودرو با یک کارشناسی بدنه (رنگ) از کیفیت بدنه خودرو اطلاع پیدا کنید.
سومین قسمتی که باید آزموده شود گیربکس ماشین است که آن را با یک دور زدن پرشتاب و تعویض دنده های پیاپی از پایین به بالا و همچنین معکوس های اسپرت می توانید ارزیابی کنید. اگر این تعویض دنده ها به نرمی و بدون صدا باشد گیربکس سالم است.
داخل ماشین را با دقت بررسی کنید. به یاد داشته باشید کوچکترین اجزا راهم بررسی کنید مثل برف پاک کن ها، بخاری کولر، آینه های جانبی، شیشه جلو، صندلی ها، گرم کن شیشه عقب، فلشر.
هنگام خرید ماشین اصلا عجله نکنید با حوصله داخل ماشین بنشینید همانطور که روی صندلی نشسته اید اهرم تعویض دنده (لور) را لمس کنید و به جهت های مختلف فشار دهید (بدون کلاج گرفتن و تعویض دنده) تا میزان خلاصی آن را بسنجید اگر خلاصی زیاد باشد نشانه کارکرد زیاد خودرو و خلاصی کم نشانه کارکرد کم آن است. خودروهایی که کم کارکرده اند لور سفتی دارند.
اگر خودروی دست دومی را که می خواهید خریداری کنید از طریق سایت های داد و ستد انتخاب کرده اید حتما معامله تان را حضوری انجام دهید و در صورتی که خودرو را بدون حضور نمایشگاه دار معامله می کنید اسناد و اوراق هویتی خودرو را به دقت بررسی کنید و در صورت لزوم با یک کارشناس، مشورت کنید.

برای دیدن قیمت خودرو دست دوم می توانید به سایت شیپور صفحه خودرو مراجعه کنید.

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید:

بررسی دو ماشین دست دوم هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای کوپه

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. علی می گوید

    پست بسیار مفید و کاملی بود
    ممنون از شیپور عزیز

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.