باور کنید یا نه این موتورسیکلت سنگین ها در ایران هستند!

3.8/5 - (40 امتیاز)

بدون شک یکی از هیجان انگیزترین و جذاب‌ترین و در عین حال خطرناک‌‌ترین تفریحات و ورزش‌های دنیا موتور سواری است. عاشقان موتور سیکلت‌ها نه تنها در کشور ما که در دنیا کم نیستند.
متاسفانه در ایران بیشتر به موتور سیکلت به عنوان جنبه ابزاری و وسیله نقلیه بودن آن توجه شده است و با اهداف گوناگونی چون فرار از ترافیک، مسافرکشی، باربری، انجام حرکات نمایشی و … مورد استفاده قرار گرفته و در اکثر مواقع نیز نکات ایمنی و اصول موتور سواری رعایت نمی‌شود.
البته از سال‌های قبلی خیلی‌ها به بخش هیجان و مسابقه‌ای آن بیشتر علاقه داشته‌اند و استعدادهای خوبی در این زمینه داریم که حتی توانسته‌اند در سطح آسیا مقام‌ها درخور توجهی کسب کنند. ولی مشکلاتی چون نبود پیست‌ها و مسیرهای استاندارد، سامان‌دهی نشدن موتورسیکلت سنگین و نیمه سنگین، عدم اطلاع رسانی مناسب، معضلات صدور مجوز و شاید در برخی زمان‌ها نبود یک فدراسیون قوی و منسجم باعث شده است تا خیلی به صورت تفریحی و بدون قاعده و اصول به این سمت بروند.
موتورسیکلت سنگین (بالای ۲۵۰ سی‌سی) و نیمه سنگین با توجه به عدم نظارت کافی بعضا با قیمت‌هایی بسیار بالا به فروش می‌رسند که همین موضوع خرید را بسیار سخت می‌کند. شاید با وضعیت کنونی بررسی اوضاع موتور سنگین و نیمه سنگین بازار ایران کمی دشوار باشد ولی قصد داریم در شیپور تعدادی از آن‌ها را به صورت اجمالی معرفی کنیم.
واقعا شرایط خرید و فروش و واردات موتور سنگین و نیمه سنگین در ایران اصلا مناسب نیست و نکته جالب این است که هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد ولی صدور مجوز سواری آن چیزی شبیه هفت خان رستم است!
اگر از کنار موتورهای قاچاق به سرعت عبور کنیم و خودمان را با مراجع قانونی درگیر نکنیم می‌توانیم سراغ دو گروه موتور سیکلت برویم که در گروه اول برگ سبز واردات وجود دارد و در صورت گیر افتادن فقط شما را جریمه می‌کنند و یک تعهدنامه سفت و محکم هم از شما می‌گیرند.
اما گروه دوم بهتر است چون سند دارد. سند موتورسیکلت سنگین شامل سند گمرک، تملیکی و مزایده‌ای است که باز هم هر کدام مشکلاتی دارد. قیمت موتورسیکلت سنگین و نیمه سنگین همان‌طور که گفتیم بالاست و حتی اگر محصول اورجینال با گارانتی و شرایط مناسب بخرید شاید همیشه نتوانید از آن لذت ببرید.

بهترین موتورسیکلت‌ها کدامند؟

اگر قصد خرید موتورسیکلت سنگین یا نیمه سنگین را دارید، قبل از آشنایی با انواع آن، با ویژگی‌های بهترین موتورسیکلت‌ها آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

قدرت بیشتر

نیاز به سرعت و همراه با آن، شتاب نرم و کارآمد دلیلی متداول برای سرمایه‌گذاری روی یک موتورسیکلت جدید قدرتمندتر است. جدیدترین و بهترین موتورسیکلت‌های 2023 دارای مقادیر قوی اسب بخار، مشخصات گشتاور چشمگیر و موتورهای بزرگ‌تر برای حداکثر سرعت بدون توجه به نوع جاده‌ها هستند.

طراحی بهبود یافته و تکنولوژی جدید

گذشته از افزایش سرعت و جابجایی موتور، بهترین موتورسیکلت‌های سال 2023 مجهز به سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته، کمک‌های سوارکار و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته هستند.

راحتی بالاتر

ویژگی‌های فناوری پیشرفته موتورسیکلت‌های جدید 2023 نه تنها ایمنی شما را هنگام سواری و مسابقه بهبود می‌بخشد، بلکه برای راحتی بیشتر نیز طراحی شده است. با رادارها، مانیتورینگ نقاط کور، اتصال بلوتوث و موارد دیگر، جدیدترین ویژگی‌ها تضمین شده‌اند تا راحت‌ترین و بهترین تجربه سواری را به شما ارائه دهند.

آیرودینامیک بهبود یافته

آیا می‌دانستید که بیشتر انرژی موتورسیکلت شما صرف غلبه بر مقاومت هوا می‌شود؟ خبر خوب این است که موتورسیکلت‌های با رتبه برتر سال 2023 با بدنه‌های ساده و ضریب درگ پایین‌تر عرضه خواهند شد که باعث می‌شود سواری نرم‌تر و آیرودینامیک‌تری داشته باشید!

مقرون به صرفه‌تر

با موتورهای بهبودیافته، راندمان سوخت در بالاترین حد خود قرار دارد و خوشبختانه آلایندگی‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده و موتورسیکلت‌های برقی افزایش یافته‌اند.

شاخص

هنگام تهیه لیست موتورسیکلت‌های برتر 2023، عوامل مختلفی در نظر گرفته شد. اولا مشخصات مربوط به عملکرد مانند اسب بخار و گشتاور بدیهی است که نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد موتورسیکلت‌های برتر امسال داشته‌اند. ثانیا ما نگاهی به جنبه‌های اقتصادی مانند بهره‌وری سوخت، برد و سایر جنبه‌های زیست‌محیطی داشتیم و در نهایت ما به راحتی و هندلینگ شرکت کنندگان امسال برای بهترین دوچرخه جهان نیز نگاه کردیم تا بتوانیم بهترین موتورسیکلت‌ها را شناسایی کنیم.
اکنون که از پیشرفت‌ها، انواع و معیارهای بهترین موتورسیکلت سال مطلع هستید، زمان آن فرا رسیده است که موتورسیکلت جدید خود را انتخاب کنید. بدون مقدمه بیشتر، اجازه دهید لیست موتورسیکلت‌های برتر سال 2023 را به شما معرفی کنیم.

دوکاتی مانستر (Ducati Monster)

یک غول ایتالیایی تمام عیار که مدل‌های مختلفی دارد. زیبایی، سرعت، شتاب مناسب و البته ایمنی و طراحی خاص از مشخصات بارز این موتور سیکلت است. دوکاتی مانستر مدل 2021 با قیمت پایه 11 هزار و 895 دلار راهی بازار شده است. قابل ذکر است که نسخه پلاس این محصول کمی گران‌تر بوده و با قیمتی حدود 12 هزار و 195 دلار عرضه شده است.

آپریلیا RSV4 R

موتور سیکلت Aprilia RSV4 R یک سوپراسپرت دوست‌داشتنی که موتور یک لیتری دارد و نسبت به سایر رقبا با قیمت پایین‌تری عرضه شده است. پیشرانه این موتورسیکلت ایتالیایی V4 است که ۱۸۴ اسب بخار توان و ۱۱۷ نیوتن تر گشتاور دارد.

MV Agusta F4

این موتورسیکلت سنگین ۴ سیلندر دارد و می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار توان را با حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت درآمیزد. آخرین نسخه موتور سیکلت MV Agusta F4 از موتورسیکلت جذاب ایتالیایی که مدل 2019 آن می‌باشد، به‌خاطر تکامل‌هایی که روی آن صورت گرفته است به‌مراتب تهاجمی‌‌تر از نسخه‌های پیشین شده است. تمامی بدنه این موتور به همراه رینگ‌های آن، از فیبر کربن شده است. این موتور جدید همچنین با ترمزهای موسوم به برمبو استیلما و سیستم تعلیق اولینس (Ohlins) همراه شده است.

MV Agusta F3

این مدل از موتور سیکلت‌های آپشن‌دار است که یک نسخه آن پیشرانه ۶۷۵ سی‌سی و دیگری ۸۰۰ سی‌سی دارد. طراحی و رنگ‌آمیز جذاب این موتورسیکلت سنگین طرفداران زیادری را در سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. اگر به دنبال خرید موتور سیکلت در سریع‌ترین زمان ممکن هستید، بهتر است نگاهی به آگهی‌های شیپور بیندازید.

Mv Agusta Rivale 800

یکی دیگر از بچه‌های خانواده آگوستا که به دلیل سه سیلندر بودنش کمی با بقیه برادران و پسرعموهای خود تفاوت دارد. این موتور سیکلت هم در یک خانواده ایتالیایی متولد شده است. ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند ۲۲۵ کیلومتر در ساعت را به نام خودش ثبت کند.

KTM 1190 RC8 R

این دفعه سراغ اتریشی‌ها می‌رویم. یک پیشرانه قدرتمند روی این موتورسیکلت سنگین نصب شده است که باعث می‌شود در بین اعضای خانواده قدرت ویژه‌ای داشته باشد و موتور آن ۱٫۲ لیتر رفیت و ۱۷۳ اسب بخار توان دارد. جدیدترین آگهی‌های موتورسیکلت کی تی ام را می‌توانید در سایت شیپور مشاهده نمایید.

KTM SX-F 450

این موتور کراس با سه پیشرانه متفاوت ۲۵۰، ۳۵۰ و ۴۵۰ سی‌سی دیده شده است که می‌توانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. برند کی تی ام که از سال ۱۹۳۴ کار خود را شروع کرده است. این برند محصولات مسابقه‌ای و شهری زیادی را تولید کرده که با استخدام رانندگان حرفه‌ای و شایسته، توانسته که افتخارات زیادی را به دست آورد. از افتخارات کی تی ام می‌توان به قهرمانی در رالی داکار، قهرمانی در مسابقات جهانی موتور سواری، قهرمانی در مسابقات موتوکراس و دیگر قهرمانی‌ها اشاره کرد.این موتور سیکلت قدرتمند، هیولایی با طراحی جذاب است که در ایران نیز تردد داشته و یک نمونه دو سیلندر جذاب به شمار می‌رود که می‌توانید آن را در سایت شیپور ببینید و بخرید!

Yamaha YZ85

موتور دو زمانه و گیربکس شش سرعته از مشخصات اصلی این کراس قدرتمند ژاپنی با طراحی زیباست. موتور این محصول ۸۵ سی‌سی ظرفیت دارد.

بعد از خرید موتورسیکلت چکار کنیم؟

بعد از این‌که موتورسیکلت رویایی جدید خود را خریدید، سفر تازه شروع شده است. خرید آن فقط اولین قدم خواهد بود و فراموش نکنید که در حین سواری نیز باید از خود محافظت کنید؛ پس مطمئن شوید موتور شما ایمن است و از وسیله تازه خریداری شده خود به خوبی نگهداری نمایید!
بسته به موتور سیکلت جدیدی که خریده‌اید، سطح قدرت و سرعت شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و ممکن است بخواهید روی ارتقاء تجهیزات محافظ خود سرمایه گذاری کنید. سلامت و ایمنی شما در درجه اول اهمیت قرار دارد و علاوه بر سیستم‌های قفل معمولی خود، توصیه می‌کنیم یک ردیاب GPS موتور سیکلت نصب کنید که به شما در مورد تغییر مکان ناخواسته هشدار دهد و موقعیت فعلی آن را مستقیما به شما منتقل کند. علاوه بر این، گزینه‌های بیمه رقابتی زیادی برای موتورسیکلت‌ها وجود دارد.

و در آخر …

همان‌گونه که گفتیم تنوع موتورسیکلت سنگین و نیمه سنگین ایران خیلی زیاد است و از محصولات با ارزشی چون هوندا، کاوازاکی، یاماها، سوزوکی گرفته تا محصولات رده پایینی چون دایچی و آپاچی که مشتریان خاص خودش را دارد. برخی از این مدل‌ها مربوط به چند سال پیش هستند و با قیمت‌ها و وضعیت‌های مختلف در سایت شیپور خرید و فروش می‌‌شوند که می‌توانید به صفحه موتورسیکلت‌ سایت شیپور سر بزنید. شک نکنید دست خالی برنمی‌گردید. در نهایت از موتورسیکلت‌بازها دعوت می‌کنیم مقالات زیر را هم مطالعه کنند:

چطور بهترین موتور سیکلت کارکرده را بخریم؟

آشنایی با بهترین برندهای موتور سیکلت

24 مدل از بهترین موتورسیکلت‌های کلاسیک جهان

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.