نکاتی که باید پیش از خرید تردمیل درنظر گرفت

Rate this post

تردمیل از کارآمدترین ابزاری است که امروزه برای ورزش‌هایی مانند دویدن، پیاده‌روی و تمرین‌های قلبی و عروقی در فضاهایی مانند خانه و باشگاه استفاده می‌شود.

تردمیل؛ شبیه‌ساز پیاده روی و دویدن

درواقع مردم تردمیل را یک شبیه‌ساز پیاده‌روی و دویدن در محیط‌های بسته از جمله خانه و باشگاه می‌شناسند و معمولا با شنیدن نام تردمیل واژه کاهش وزن، پرورش عضلات به‌ویژه پاها و تمرینات قلبی و عروقی در ذهن‌ها نقش می‌بندد.

بنابراین می‌توان تردمیل را یکی از بهترین دستگاه‌های حال حاضر برای تمرین برنامه‌های ورزشی یا در واقع مکمل برنامه‌های ورزشی معرفی کرد که در انواع خانگی و صنعتی یا باشگاهی با آپشن‌ها و امکانات مختلف تولید و در بازار عرضه شده است.

دو برقی، دو درجا و دو ثابت نام‌های دیگری است که برای تردمیل استفاده می‌شود و بیشتر تولیدکنندگان این دستگاه را به صورت موتوردار طراحی و ساخته‌اند.

اما اینکه چه تردمیلی برای ما مناسب است و با توجه به شرایطی که داشتن تردمیل را ضروری می‌سازد، بهتر است از چه تردمیل با چه امکاناتی استفاده کنیم، سوالاتی است که یافتن پاسخ آن‌ها پیش از خرید می‌تواند ما را در داشتن یک وسیله مناسب و کارآمد راهنمایی کند.

نکات مهم در خرید تردمیل دست دوم

قطعا هستند عزیزانی که نمی‌توانند به دلایل شرایط مالی از عهده هزینه تردمیل نو برآیند و از این رو اقدام به خرید تردمیل دست دوم می‌کنند که در بیشتر مواقع قیمت آن حدود ۵۰ درصد ارزانتر از تردمیل نو است.

بنابراین خرید تردمیل دست دوم با توجه به قیمت مناسب‌تر آن نسبت به سایر تردمیل‌ها نه تنها مانعی ندارد، بلکه  انتخاب مناسبی نیز خواهد بود. اما باید هنگام خرید تردمیل دست دوم حتما نکات زیر را درنظر بگیرید.

سال تولید تردمیل

مدت زیادی از عمر تردمیل نگذشته باشد؛ چرا که در این صورت به دلیل پراستهلاک بودن دستگاه تردمیل، ممکن است در مدت زمان طولانی قطعات مصرفی نیاز به تعویض داشته باشد. حتی اگر مالک قبلی تردمیل مرتب دستگاه و تسمه آن را روغن‌کاری کرده باشد، باید تسمه پس از دو سال تعویض شود، چه برسد به زمانی که از تردمیل به خوبی نگهداری نکرده باشند.

صاحبان قبلی تردمیل

تعداد نفراتی که از تردمیل استفاده کرده‌اند، زیاد نباشد. به معنای دیگر یعنی اینکه خیلی از تردمیل کار نکشیده باشند و ترجیحا در حد نو باشد.

شرایط نگهداری تردمیل

تردمیل را کجا نگهداری می‌کردند؟ داخل منزل؟ داخل پارکینگ یا گاراژ؟ زیرزمین یا بالکن و… . طبیعتا محل و شرایط نگه‌داری تردمیل اهمیت زیادی دارد؛ چرا که مستقیما روی سلامت و وضعیت ظاهری آن موثر است.

سلامت تسمه تردمیل

حتما پیش از خرید، تردمیل را تست کرده و حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی آن پیاده‌روی کنید. در این حالت می‌توانید از سلامت تسمه هنگام راه رفتن یا دویدن مطمئن شوید. دقت کنید تسمه به سمت چپ یا راست حرکت نکند و سطح آن نرم یا برآمده نباشد.

بررسی موتور تردمیل

هنگام بررسی تردمیل، به خوبی به صدای آن هنگام ورزش کردن گوش کنید. موتور، تسمه یا قاب تردمیل نباید هنگام حرکت صدا دهد و اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال مشکل‌دار بودن آن بسیار است.

سعی کنید با بیشترین سرعت روی تردمیل حرکت کنید. بدوید و با این کار کیفیت موتور تردمیل را بسنجید. با شنیدن کوچکترین صدا هنگام روشن بودن تردمیل و حرکت روی آن، از خرید تردمیل دست دوم منصرف شوید.

وزن قابل تحمل توسط تردمیل

میزان وزنی که تردمیل تحمل می‌کند بسیار مهم است. از صاحب قبلی تردمیل بپرسید که تا چه میزان وزن را تحمل می‌کند. درواقع تحمل وزن ایده‌آل برای تردمیل حدود ۱۰ کیلوگرم بیشتر از وزن خریدار است.

درخواست کارت گارانتی تردمیل

حتما کارت گارانتی تردمیل را مشاهده کنید. سعی کنید تردمیل دست دوم بخرید که از گارانتی آن هنوز مدتی باقی مانده باشد.

پرهیز از خرید تردمیل‌ دست دوم باشگاهی برای مصارف خانگی

تردمیل‌هایی که در باشگاه استفاده شده است برای مصارف خانگی مناسب نیستند. این نوع تردمیل‌ها قطعا به مدت زمان بسیار و میزان بالایی توسط افراد مختلف استفاده شده و نسبت به تردمیل‌های دست دومی که در خانه مصرف می‌شده‌ است، کیفیت و طول عمر کمتری دارد.

انتخاب بهترین برند تردمیل

برند تردمیل در کیفیت آن مهم است. سعی کنید تردمیلی را تهیه کنید که از برند شناخته شده و با میزان سال تولید کمتر باشد. مثلا تردمیلی که ۶ سال از ساخت و استفاده آن گذشته است، نمی‌تواند خیلی مناسب باشد.

البته نباید این مسئله را نادیده گرفت که ممکن است تردمیل با عمر بالای ۵ سال، اصلا استفاده نشده باشد و به دلیل خارج شدن از کارتن، به عنوان تردمیل دست دوم شناخته می‌شود. این مدل تردمیل مشکلی ندارد و حتی ممکن است از تردمیل‌های استفاده شده با سال‌های تولید کمتر نیز بهتر و سالم‌تر باشد.

نکات مهم قبل از خرید تردمیل

نکات مهم در مورد خرید تردمیل نو

در صورتی که قصد دارید تردمیل نو خریداری کنید، باز هم باید پیش از خرید این دستگاه ورزشی کارآمد نکات مهمی را درنظر بگیرید.

موتور تردمیل

موتور تردمیل، یکی از بخش‌های مهم و اساسی است که تامین‌کننده قدرت دستگاه محسوب می‌شود. درواقع قدرت تردمیل با کمک موتور ایجاد شده و به تسمه منتقل می‌شود. جالب است بدانید که بیشترین قدرت موتور در انواع مختلف تردمیل بین ۱ تا ۷ اسب بخار است.

بدیهی است که هرچه قدرت موتور تردمیل بیشتر باشد، هزینه‌ای که برای خرید تردمیل می‌پردازید بیشتر خواهد بود.

موتور در تردمیل‌ های باشگاهی

در تردمیل‌های باشگاهی، از موتورهای AC  استفاده می‌شود که جریان برق مصرفی در آن‌ها به صورت متناوب است. درواقع جریان فاز و نول مانند برق‌ شهری را جریان متناوب می‌نامند.

از مزایای این موتورها می‌توان به بازدهی بالای این نوع دستگاه و استفاده مکرر و بدون وقفه اشاره کرد. اما در کنار مزایایی که این مدل موتورها دارد، متاسفانه هزینه‌ بالاتری را باید برای خرید پرداخت کرد. همچنین این موتور پر سر و صدا بوده و دارای سیستم کنترل پیچیده‌ای است.

موتور در تردمیل های خانگی

در تردمیل‌هایی که به منظور استفاده در خانه تولید می‌شود، معمولا از موتور‌های DC  استفاده می‌شود که با جریان مستقیم برق کار می‌کند. درواقع جریان مستقیم همان جریانی است که در برق و باطری وجود دارد و به مثبت و منفی شناخته می‌شود.

این مدل موتورها به دلیل داشتن سیستم کنترل الکترونیکی ارزان‌ و ساده‌ و به دلیل کم صدا بودن از قیمت مناسبی برخوردار است.

اما در کنار مزایایی که دارد، دارای معایبی مانند بازدهی کم نسبت به جریان ورودی و تایم استفاده محدود (برای پیشگیری از گرم شدن موتور، بهتر است پس از هر یک ساعت استفاده از تردمیل، حد اقل نیم ساعت خاموش شود)، است.

وزن قابل تحمل توسط تردمیل

میزان وزنی که یک تردمیل می‌تواند تحمل کند، یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که باید پیش از خرید به آن توجه کرد.

هرچه وزنی که دستگاه تحمل می‌کند بالاتر باشد، موتور قوی‌تر، سایز دستگاه بزرگتر و بدنه محکم‌تر خواهد بود. بنابراین بهتر است وزن سنگین‌ترین عضو خانواده را درنظر بگیرید و تردمیلی را تهیه کنید که تحمل وزن آن ۱۰ کیلوگرم بیشتر باشد.

تامین ایمنی هنگام استفاده از تردمیل

قطعا از دیگر نکات مهم در مورد یک تردمیل مناسب، تامین ایمنی اشخاصی است که از آن استفاده می‌کنند.

در یک تردمیل استاندارد گیره‌ای وجود دارد که با اتصال آن به لباس می‌توان از ایمنی موقع روشن بودن دستگاه مطمئن شد؛ چرا که هنگام حرکت اگر شخص تعادل خود را از دست دهد، این گیره از لباس جدا شده و دستگاه بلافاصله خاموش می‌شود.

قابلیت تنظیم شدن شیب تردمیل

همانگونه که پیش‌تر نیز بیان شد، تردمیل دستگاهی است که پیاده‌وری و دویدن را شبیه‌سازی کرده و با حرکت روی آن می‌توان این فعالیت‌ها را انجام داد.

حال تصور کنید که روی صفحه‌ای که به شکل سربالایی است حرکت می‌کنید. قطعا نسبت به حالت افقی دچار سختی و خستگی خواهید شد.

بنابراین برای بالا بردن کیفیت فعالیتی که انجام می‌شود، روی تمامی تردمیل‌ها قابلیت تنظیم شیب نصب وجود دارد که تنظیم آن به دو صورت دستی و برقی است و شخصی که از تردمیل استفاده می‌کند می‌تواند شیب حرکت را تا ۵ درجه در تنظیم دستی و تا ۱۲ درجه در تنظیم برقی تغییر دهد.

کلید ایمنی

تمامی تردمیل‌های استاندارد مجهز به کلید ایمنی در سه نوع آهنربایی، کشویی و شاخکی است که روی صفحه نمایش نصب می‌شود. در صورت نبود کلید ایمنی دستگاه روشن نخواهد شد. همچنین اگر در هنگام روشن بودن دستگاه کلید ایمنی از روی صفحه نمایش برداشته شود، موتور تردمیل خاموش خواهد شد.

تردمیل‌های مختلف با امکانات و برنامه‌های متنوع در بازار وجود دارد که بهتر است پیش از خرید آن‌ها، به خوبی تمامی آن‌ها را بررسی کنید و سپس به خرید این وسیله ورزشی ارزشمند و پرکاربرد، بپردازید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.