چطور خودرو را با کمترین میزان مصرف آب بشوییم؟

Rate this post

شستشوی خودرو یکی از کارهایی است که خیلی از افراد با‌ آن مشکل دارند چون هم آب بسیار زیادی مصرف می شود و هم خیلی خسته کننده است و در کل کار بسیار پر زحمتی است. به همین دلیل است که در هر گوشه و کناری یکی دوتا کارواش مکانیزه و غیر مکانیزه پیدا می شود که گاهی هزینه های زیادی هم بابت شستشوی خودرو دریافت می کنند. ولی راه های دیگری هم هست که بتوان با استفاده از آن ها زحمت کمتری برای شستن ماشین کشید و آب کمتری هم مصرف کرد. با شیپور همراه باشید تا راه های آسان تر شستن ماشین را با هم بررسی کنیم

روش های قدیمی را فراموش نکنید

هنوز هم شستن ماشین با یک سطل آب و پارچه فکر بسیار منطقی است. اگر برای مصرف آبی که برای شستن خودرو نیاز دارید محدودیت قایل شوید خودتان را عادت می دهید که نباید از میزانی که تعیین کرده اید فراتر بروید و آب بیشتری مصرف کنید.

اگر همچنان اصرار دارید از آب استفاده کنید خودتان بهتر می دانید که الان به شیر ظرف شویی همه آشپزخانه ها یک فشار شکن متصل است و به سر شیلنگ همه حیاط ها هم یک نازل. چون این ابزار مصرف آب را تا میزان بسیار زیادی کاهش می دهند و از طرفی قیمت خرید آن ها هم هزینه چندانی هم ندارد پس می توانید از این وسیله ها هم استفاده کنید.

به شستشوی خشک ماشین هم فکر کنید

محصولاتی در بازار وجود دارند که برای تمیز کردن خودرو به کار می روند و نیازی به آب ندارد تنها با یک پارچه تمیز و این محصولات می توانید ماشین را تمیز کنید. از محلول های تمیز کننده و حوله ها و پارچه های میکروفایبر هم غافل نشوید، محلول را روی پارچه بریزید و بدنه خودرو را نقطه به نقطه تمیز کنید.

برای تمیز کردن نهایی می توانید با پارچه میکروفایبر تمیزی که در آب خیس شده است به صورت دورانی روی بدنه ماشین را تمیز کنید تا براق و تمیز شود. در نهایت از نرم کننده مو برای براق کردن خودرو و ماندگاری بیشتر پاکیزگی آن استفاده کنید.

اگر می خواهید مواد شوینده را از سطح ماشین پاک کنید دستمال میکرو فایبر را در ظرفی از آب خیس کنید. دستمال را روی ماشین بکشید تا پاک کننده و باقی مانده ی کثیفی ها پاک شود. سپس پارچه خشک دیگری را با حرکات دورانی روی ماشین بکشید تا ماشین براق و تمیز شود.

نیازی نیست همه جای خودرو را خیس کنید و با آب بشویید

می توانید برای شستن شیشه ها که مقدار زیادی از مساحت بدنه خودرو را هم شامل می شود از شیشه پاک کن استفاده کنید. برای چراغ ها هم می توانید از همین محلول شیشه پاک کن استفاده کنید.

در نهایت این که هر هفته نیازی نیست ماشین را تمیز کنید یا بشویید، هر ماه یک بار کافی است یا در صورتی که تحت شرایط خاصی ماشین بیش از اندازه کثیف شد و نیاز ضروری به شستشو داشت آن را بشویید.

البته اگر مراقبت بیشتری از خودرو داشته باشید طبیعتا کمتر کثیف خواهد شد و کمتر نیاز به شستشو پیدا می کند.

برای دیدن قیمت انواع ماشین دست دوم و صفر می توانید به سایت شیپور صفحه خودرو مراجعه کنید و خودروی مورد نظرتان را بدون واسطه و مستقیم از فروشنده خریداری کنید.

برای کامل کردن اطلاعاتتان مطلب چطور در زمستان خودرو را از برف و باران در امان نگه داریم؟! را ببینید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.