کدام لوستر را متناسب با کدام فضای انتخاب کنیم؟

1/5 - (1 امتیاز)

قدیم ترها  لاله های منگوله دار رنگی همان نقش لوسترهای مدرن و پر زرق و برق امروز را برای خانه ها بازی می کردند. در گذشته خانه هایی که دکور ویژه ای داشتند یعنی صاحب خانه  ثروتمند و یا شخصی فرهیخته بود از این لاله ها بیش از بقیه استفاده می کرد. علتش هم در نمایش نور به شکلی منحصر به فرد توسط لاله ها بود.
نور در این لاله ها با توجه به رنگشان، فضای آرام بخش و البته خاصی به خانه می داد. اخیرا  لوستر و آباژور جایگزین لاله های و چراغ های رنگی شده اند که البته نسبت به قبل همه گیرتر هم شد. چرا که این روزها در هر خانه ای دست کم یک لوستر هرچند با طرحی ساده، وجود دارد.
علت این مسئله هم شاید در تولید لوسترهایی برای همه محیط های خانه مثل آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب، راهرو، ورودی ساختمان و اتاق پذیرایی است. ضمن اینکه رنگ و سبک های مختلف لوسترها که در طیف متنوعی از جنس های چوبی، برنجی، کریستالی و استیل ساخته می شوند، به طراح و البته شما در تزئین و هماهنگی اجزای خانه کمک زیادی می کند.

چطور لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

اما مسئله مهم این است که هر لوستری برای هر فضایی مناسب نیست. اولین مسئله در انتخاب لوستر، میزان فضایی است که شما در اختیار دارید. اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچک است، بهتر است از لوسترهایی با شاخه ها و چراغ های کمتر استفاده کنید. چرا که اگه لوستری با چراغ های زیاد انتخاب کنید، مجبور می شوید برخی لامپ ها را باز کنید که نمای نازیبایی به لوستر شما می دهد.
در صورتی که سقف منزل چندان بلند نیست، بهتر است لوستر بلند و آویز انتخاب نکنید. چرا که سقف خانه را کوتاه تر نشان می دهد. پس توصیه می کنیم مدل های سقفی راانتخاب کنید و در کنار آن یک چراغ دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با طراحی لوستر استفاده کنید.
البته اگر تصمیم گرفتید بالای میز ناهارخوری لوستر نصب کنید، حتی در صورت کوتاه بودن سقف می تونید از مدل های آویز و بلند استفاده کنید تا نور تمام میز را روشن کند.
اگر دکوراسیون شما سنتی یا تجملی است، بهتر است لوسترهای کریستالی با طرح های کلاسیک بخرید یا اگر مبلمان استیل دارید لوستری انتخاب کنید که شاخه های آن در جهات مختلف طوری تنظیم شده باشد که تمام قطعات مبلمان را به یک میزان روشن نشان بدهد.
به طور کلی تعیین محل مناسب برای نصب لوستر بسیار مهم است و انتخاب محل نامناسب، می تواند کل دکوراسیون را تحت تاثیر قرار بدهد.
همان قدر که لوستر برای اتاق نشیمن جذاب است، برای اتاق خواب، نور لوسترها چندان دوست داشتنی نیست و قطعا شما ترجیح می دهید به جای آن، یک دیوارکوب کم نور یا یک آباژور داشته باشید.
رنگ لوسترها باید مطابق رنگ چیدمان دیگر لوازم منزل باشد اما از آن جا که لوستر را مثل پرده یا مبلمان زود به زود تعویض نمی کنند، سعی کنید رنگی انتخاب کنید که همیشه شیک و جدید به نظر برسد و با چند نوع دکوراسیون همخوانی داشته باشد. برای این موضوع، سایت شیپور می تواند به شما کمک زیادی بکند.
چون در صفحه لوستر شیپور، نمونه های نو و دست دوم متنوعی برای فروش ارائه شده و می توانید با قیمت بسیار مناسبی، لوستر خوبی بخرید.
علاوه بر رنگ لوستر رنگ چراغ ها و نحوه نورپردازی هم اهمیت زیادی دارد و بهتر است از چراغ های آفتابی و مهتابی با رنگ های متفاوت استفاده کنید تا نور یک رنگ لوستر چشم را اذیت نکند و رنگ دکوراسیون منزل را هم تحت تاثیر قرار ندهد.
اگر لوستری انتخاب می کنید که حباب دارد دقت کنید که از مدل هایی انتخاب کنید که حباب های استاندارد و معمولی تری دارد تا در صورت شکستن یکی، بتوانید حباب آن را دوباره جایگزین کنید. دقت کنید که بدنه لوستری که انتخاب می کنید پیچیدگی های چندانی نداشته باشد تا دردسر تمیز کردن انحناهای پر پیچ و خم آن را نداشته باشید.
اگر تصمیم گرفتین، لوستر جدیدی جایگزین لوستر قدیمی کنید، به شیوه ای که خواهیم گفت تمیزش کنید و بعد با قیمت مناسب در سایت شیپور آگهی رایگان فروش آن را ثبت کنید و آن را بفروشید.

چطور لوسترها را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن لوستر، یک لیوان را با یک قسمت الکل و سه قسمت آب پر کنید. لیوان را بالا برده زیر هریک از آویزها بگیرید به طوری که قطعات بلوری لوستر در مایع داخل لیوان غوطه ور بشوند. با این روش قطعات بلورین بدون این که اثری از لکه های آب یا پرز پارچه روی آن ها باقی بماند، خشک می شود. برای قسمت هایی که تمیزکردن آن ها به این شیوه ممکن نیست، دستکش بپوشید و انگشتان را با مایع داخلی لیوان خیس کنید و سپس قسمت های مورد نظر را تمیز کنید
در مورد لوسترهای کریستالی، ابتدا کریستال های یک قسمت را بیرون بیارید و روی حوله قرار بدهید. بعد تمامی قطعه ها رو در آب صابونی شستشو بدین. در نهایت هم با آب داغ آبکشی کرده و با حوله خشک کنید. محلول آب و سرکه سفید هم ترکیب بسیار خوبی برای برق انداختن لوستر است.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
2 نظرات
  1. اباژورمدرن می گوید

    من عاشق وسایل مدرنم مخصوصا اباژورکه به نظرم اگه کسی میخواد مدل پذیرایی خونشو مدرن کنه حتما از اباژورهای مدرن که تنوع زیادی هم داره استفاده کنه

  2. شکوه می گوید

    لوستر های مدرن زیباتر از لوستر های کلاسیک و قدیمی هستن. حتی توی خونه هم نمای قشنگ تری داره و فضای زیادی اشغال نمی کنه.

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.