کهنه نیست، استایل وینتاژ و کلاسیک دارد!

Rate this post

پیش‌فرض اشتباه

هیچکس به دنبال زیبا نشان دادن یک استایل نامطلوب نیست! اینجا به دنبال آشنایی مخاطبین با استایل‌هایی هستیم که اگرچه بسیار محبوب و شیک هستند، اما ویژگی‌های چشم‌نواز آن‌ها فقط به نو بودن و جدید بودنشان خلاصه نمی‌شود. در خریدهای دست‌دومی نباید یک موضوع را فراموش کرد، اینکه خریدار همیشه حق انتخاب دارد! اما نکته‌ی مهم‌تر این است که با یک پیش‌فرض اشتباه حق انتخاب خودمان را محدود نکنیم. مثلا، در مورد لباس‌های دست دوم این پیش‌فرض وجود دارد که کهنه هستند! در حالیکه همیشه اینطور نیست. حتی درمورد استایل کلاسیک و لباس‌های وینتاژ، قدمت آن باعث ارزش آن هم می‌شود. اگر به دنبال ویژگی‌های یک استایل با اصلات و متفاوت هستید، با این مقاله همراه باشید!

وینتاژ یک فیلتر نیست!

کلمه‌ی وینتاژ برای مخاطب ایرانی بیشتر در فیلترهای عکاسی آشناست. همین نمونه خودش کمک زیادی به مفهوم وینتاژ خواهد کرد. وینتاژ‌ها حال و هوای دورانی قدیمی را تجدید می‌کنند. دورانی از گذشته که آنقدرها دور نیست و متعلقاتش شکل و رنگ خاص و لوکسی دارند. در واقع کلمه‌ی وینتاژ و لوکس از یک طبقه هستند! اما تکلیف لباس‌های وینتاژ چه می‌شود؟ انتخاب یک استایل کلاسیک و یا لباس‌های وینتاژ نشان‌دهنده‌ی ذائقه‌ی خاص و مطالعه شده‌ی آن فرد در مد و فشن است. در بین افرادی که این استایل را برای خودشان انتخاب می‌کنند، ثروتمندان زیادی پیدا می‌شوند. خرید لباس‌های وینتاژ سفارشی حتی بعد از گذشت سال‌ها هم خیلی ارزان نیست. این افراد، برای حفظ اصالت تک تک لباس‌ها و اکسسوری‌هایی که به تن می‌کنند، از یکی دو تکه لباس و یا جواهرات وینتاژ یا دست دوم‌های باوقار هم استفاده می‌کنند. این یک نشانه‌ی ویژه برای استایل انتخابی خاص این افراد است. وینتاژها معمولا از جنس و کیفیت بالایی برخوردار هستند و با گذشت زمان، کهنه به نظر نمی‌رسند. فقط حال و هوای قدیمی به خودشان گرفته‌اند.

کلاسیک‌های گران قیمت

درمورد استایل کلاسیک، احتمالا خانم‌هایی با رژهای تیره، دامن‌های حریر و شلوارهای گشاد و جواهرات مروارید یادتان می‌آید. شما وینتاژ را با کلاسیک اشتباه گرفته‌اید! استایل کلاسیک هم مثل مد وینتاژ متعلق به گذشته است. اما گذشته‌‌ای کمی قبل‌تر. آنقدر گذشته که نخواهیم اسم عتیقه روی آن بگذاریم. استایل کلاسیک متعلق به جنگ جهانی اول و قبل‌تر است. کلاسیک پوش‌ها در بین دست‌دومی‌ها به دنبال جواهرات و یا لباس‌های فشن هوت کوتور می‌گردند. هوت کوتور یا همان لباس‌های برند دست‌سازِ سفارشی که از چنان مرغوبیت و کیفیتی برخوردارند که گذشت زمان نه تنها از ارزششان کم نمی‌کند، بلکه به ارزششان اضافه هم می‌کند. بالماسکه‌ها، میهمانی‌های اشرافی، مراسم‌های بزرگ هالووین دنیا، و خانه‌ی اسم‌های بسیار بزرگ در جهان، جایگاه ویژه‌ی چند دست لباس کلاسیک و حداقل چند اکسسوری از این طبقه است. کفش‌های چرم آقایان، جاسیگاری‌ها و عصای دستی کلاسیک هم جز اکسسوری‌هایی است که فشن‌دوستان به دنبال دست‌دوم آن‌ها در قرن هجده و نوزده هستند.

کلاسیک بگردید، وینتاژ و دست‌دوم بپوشید!

احتمال اینکه آدم‌ها با شنیدن کلمه‌ی دست‌دوم گارد بگیرند و احساس کنند قرار است جنس بنجل یا کهنه ببینند کم نیست. مخصوصا در ایران. دلیل آن هم عدم فرهنگ معرفی دست‌دومی‌هاست. این در حالی است که خیلی‌ها ممکن است از داشتن یک استایل منحصر به فرد، صرف‌نظر کنند، آن هم فقط به دلیل نداشتن آگاهی! استایلیست‌های زیادی در دنیا به سراغ لباس‌های وینتاژ و سبک کلاسیک می‌روند. این سبک و لباس نه تنها نماینده‌ی کهنگی و فقر نیست، بلکه وجود یک تکه لباس دست‌دوم و یا یک اکسسوری قدیمی و وینتاژ، ارزش و اصالت استایل فرد را به طرز عجیبی بالا می‌برد. از کلاه‌های وینتاژ گرفته تا دامن‌های حریر، این کیفیت پارچه و طراحی است که باعث شده بعد از گذشت سال‌های خیلی زیاد، هنوز هم جنس مورد نظر مرغوبیت خودش را حفظ کند. اما از طبقه‌ی استایل‌های لوکس و گران‌قیمت و اشرافی هم که بگذریم، کم نیستند هنرمندان و هنردوستان خوش‌ذوقی که برای استایل شخصی خودشان به دنبال لباس‌ها و اکسسوری‌های خاص و کمتر دیده شده باشند. اینجاست که فروشگاه‌های دست‌دوم وینتاژ، می‌توانند به پاتوق همیشگی این افراد تبدیل بشوند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.