راه‌های جادویی از بین بردن لکه‌های روغن از لباس شب

2.8/5 - (5 امتیاز)

این مسئله یکی از شایع‌ترین آسیب‌هایی است که می‌تواند لباس شب شما را بلااستفاده کند. از این رو ما در اینجا چند روش پاک کردن روغن‌هایی مانند روغن پخت و پز، نارگیل و زیتون را ارائه میکنیم تا پس از پاک کردن لکهها بتوانید لباس شبی را چندین بار پوشیده‌اید و دیگر نمیخواهید آن را بفروشید در سایت شیپور به صورت کاملا رایگان آگهی کنید تا در سریع‌ترین زمان و بدون صرف کوچک‌ترین هزینه‌ای فروخته شود.

لکه روغن روی لباس چگونه پاک می‌شود؟ 

در قدم اول باید نوع پارچه لباستان را بشناسید. برای مثال پارچه حریر بافتی حساس و نازک دارد و نمی‌توانیم از هر گونه ماده پاک‌کننده برای پاک کردن لکه از روی آن استفاده کنیم. همچنین برای استفاده از ابزار نیز محدودیت داریم. مثلا برای از بین بردن چربی از روی پارچه حریر به نباید هیچعنوان از وسایلی برس یا مسواک استفاده کنیم. این پارچه بافت بسیار حساسی دارد و به راحتی نخ‌کش یا پاره می‌شود. برای پاک کردن لکه چربی مثل لکه غذا، کره، کرم یا هر نوع لکه روغنی روی لباس حریر، می‌توانیم از مواد زیر استفاده کنیم. در ادامه چند ماده در دسترس به شما معرفی کرده‌ایم که با توجه به نوع پارچه لباس می‌توانید از آن استفاده کنید.

1. دستمال کاغذی

یکی از بدترین لکه‌هایی که ممکن است روی لباس ایجاد شود، لکه روغن است. پاک کردن لکه روغن به سادگی از بین نمی‌رود و برایپاک کردن روغن از روی لباسممکن است مجبور شوید راه‌های مختلفی را امتحان کنید. وقتی روی لباستان لکه ایجاد شد، به سرعت از یک دستمال کاغذی برای پاک کردن روغن روی لباس استفاده کنید. به این شکل که دستمال کاغذی روی لکه بکشید. معمولاً از بین بردن لکه چربی کهنه‌شده روی لباس کار سختی است و نیاز به صبوری زیادی دارد 

لکه روغن روی لباس چگونه پاک می‌شود؟

2. جوش شیرین

در این حالت جوش‌شیرین را روی لکه بریزید و به مدت ۶۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن شما شاهد تغییر رنگ جوش‌شیرین خواهید بوید. این ماده با جذب روغن لباس، قهوه‌ای رنگ می‌شود. سپس با یک وسیله مانند کارت، جوش‌شیرین را از روی لباس پاک کنید. برای لکه‌های بزرگتر و عمیق‌تر، این فرآیند را تکرار کنید. در صورت یکه جوش‌شیرین در خانه ندارید از آرد ذرت استفاده کنید.

3. پودرهای شوینده ماشین لباس‌شویی

در این حالت یک اسفنج مرطوب آغشته به پودر شستشو را روی لکه بکشید تا زمانی که روی لکه پر از کف شد. سپس با یک مسواک قدیمی، لکه لباس شب را پاک کنید.

4. آب گرم

لکه در اثر آب گرم از بین می‌روند. در این صورت باید ضمن استفاده از پودر شستشوی لباس مقداری سرکه برای از بین بردن بوی روغن، در آب بریزید. 

5.نمک

اگر روی لباس حریرتان روغن ریخته، نمک می‌تواند به شما کمک کند. برای پاک کردن لکه، مقداری نمک روی لکه روغن لباس حریر بریزید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا نمک بتواند روغن را به خود بگیرد. سپس نمک را از روی لباس حریرتان پاک‌کنید و دوباره این مرحله را انجام دهید تا لکه کاملاً محو شود. اگر لکه روی لباس حریر شما قدیمی است، بهتر است نمک و مایع ظرف‌شویی را باهم مخلوط کنید تا لکه بهتر پاک شود.این ترکیب را با یک دستمال نخی بهآرامی پاک کنید، به‌گونه‌ای که آسیبی به بافت نازک و لطیف حریر وارد نشود 

از بین بردن لکه لباس با نمک

6.جوش شیرین

یکی دیگر از مواد پاک‌کننده لکه چربی روی پارچه حریر، جوش‌شیرین است. جوش شیرین هم برای از بین بردن لکه‌های چربی قدیمی و هم برای لکه‌های چربی تازه مفید است. برای استفاده از جوش‌شیرین، لباس خود را روی سطح صاف قرار دهید و روی لکه را با مقداری جوش‌شیرین بپوشانید. چند ساعتی صبر کنید و سپس با دستمال نرم جوش‌شیرین را از روی لکه پاک کنید. در اینجا هم می‌توانید مراحل را چند بار تکرار کنید و برای اثربخشی بیشتر، جوش‌شیرین را با مایع ظرف‌شویی ترکیب کنید. 

راه‌های عجیب برای از بین بردن لکه‌های عجیب‌تر روی لباس ها!

7.سرکه سفید

سرکه سفید یک پاک‌کننده مناسب برای از بین بردن لکه روغن از روی لباس حریر است. سرکه علاوه بر کم‌رنگکردن لکه چربی، باعث تمیزی بیشتر لباس نیز می‌شود و به بافت پارچه نیز صدمه‌ای وارد نمی‌کند. سرکه و آب را به نسبت یک به دو با هم مخلوط کنید و لباس را برای یک تا دو ساعت در این محلول قرار دهید. به آرامی با دست روی لکه بکشید و سپس لباس را آب کشی نمایید.در صورتی با هیچکدام از این روش‌ها لکه پاک نشد، به یک خشک‌شویی معتبر مراجعه کنید. 

8. اسپری موی سر

برای این کار اسپری را با فشار روی لکه بپاشید. این ماده باعث آزاد شدن مولکول‌های روغن میشود. سپس آن قسمت از لباس را بشویید. 

9. شامپوهای مخصوص موهای چرب

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما استفاده از شامپوهای مخصوص موهای چرب می‌توانند به کمک شما بیایند. این نوع شامپوها برای از بین بردن چربی مو طراحی شده‌اند پس قاعدتا میتوانند روغن روی لباس را نیز تمیز کنند. 

10. نوشابه

نوشابه تنها برای لکه‌هایی موثر است که فقط چند ساعت از ریختنشان روی لباس گذشته باشد. در این حالت یک تا دو ساعت قسمتی از لباس شب را که روغنی شده است در مایع نوشابه بخوابانید و سپس آن را بشویید. پس از آن مطمئنا هیچ اثری از لکه را نخواهید یافت.

از بین بردن لکه لباس با نوشابه

11. ژل آلوورا

ابتدا لباس را خیس کنید و بعد ژل را روی لکه بمالید. پس از تکرار این کار، لکه محو خواهد شد. در پایان لازم است یک نکته کلیدی را برای شما عنوان کنیم، در از بین بردن لکه‌های روغنی زمان حائز اهمیت است. بهتر است زمانی که لباس شب شما به هر نوع از روغن‌ها آغشته شد بدون فوت وقت دست به تمیز کردن آن بزنید. در غیر این صورت شما با مشکل مواجه خواهید شد. زیرا روغن به عمق تار و پود لباس نفوذ می‌کند و به راحتی جذب مواد شوینده به کار گرفته‌تان نخواهد شد.  

 

بهترین روش خانگی پاک کردن لکه روغن روی لباس سفید 

لباس سفید طرفداران زیادی دارد ولی تمیز نگه‌داشتن لباس سفید اهمیت و دردسر زیادی دارد و خیلی از افراد را از پوشیدن لباس سفید منصرف می‌کند. کوچک‌ترین لکه بر روی لباس سفید خودنمایی می‌کند و ظاهر ما نامرتب نشان می‌دهد. حال اگر لباس سفیدمان دچار لکه به خصوص  لکه روغن شود، وضعیت بدتر هم خواهد شد. روغنی شدن لباس سفید پایان عمر لباس سفید نیست. اما یادتان باشد لکه بر روی لباس سفید هرچقدر قدیمی‌تر شود، پاک کردن آن سخت‌تر می‌شود. در ادامه راه و روش پاک کردن لکه روغن از روی لباس سفید را ارائه می‌کنیم. 

برایپاک کردن لکه از لباس سفید، می‌توانید از روش‌های معمولی که برای لباس‌های دیگر به کار می‌رود، استفاده کنید؛ اما بهترین روش استفاده از جوش‌شیرین است. برای این کار باید روی لکه مقداری جوش‌شیرین بریزید تا روی لکه کاملا با جوش‌شیرین پوشانده شود. بهتر است لباس را به مدت یک روز در همان حالت قرار دهیم. ولی اگر عجله داشتیم، می‌توانیم این زمان را به چند ساعت کاهش دهیم. بعد از گذشت زمان، محلول آب و سرکه روی جوش‌شیرین اسپری می‌کنیم و سپس لباس را می‌شوییم 

یکی دیگر از موثرترین راه‌ها برایاز بین بردن و جای باقی‌مانده چربی روی لباس، استفاده از قرص آسپرین است. چند عدد قرص آسپرین را خرد کرده و در تشت آب می‌ریزیم. لباس را به مدت 30 دقیقه در تشت خیس می‌کنیم و سپس آن را با مواد شوینده می‌شوییم. 

در پایان لازم است یک نکته کلیدی را برای شما عنوان کنیم، در از بین بردن لکه های روغنی زمان حائز اهمیت است. بهتر است زمانی که لباس شب شما به هر نوع از روغن ها آغشته شد بدون فوت وقت دست به تمیز کردن آن بزنید. در غیر این صورت شما با مشکل مواجه خواهید شد. زیرا روغن به عمق تار و پود لباس نفوذ می کند و به راحتی جذب مواد شوینده به کار گرفته تان نخواهد شد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. سما می گوید

    عالی بود ممنون اسپری مو واقعا جواب داد

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.