چطور کمد دیواری مناسب انتخاب کنیم و بخریم؟

4/5 - (4 امتیاز)

کمد دیواری خریدن یا سفارش دادن کار دقیق و نیازمند صبر و حوصله ای است. چرا که با یک اشتباه کوچک یا بی دقتی ممکن است کل زحماتتان برای انتخاب یک کمد دیواری مناسب به هدر برود. بنابراین برای جلوگیری از هر گونه اشتباهی، بهتر است پیش از هر چیز درباره کمد دیواری و نحوه انتخاب آن اطلاعات لازم داشته باشیم. با ما همراه باشید تا نکته های خرید و انتخاب این وسیله ضروری خانه را با هم بررسی کنیم.

تعیین جا و اندازه گیری

اول از همه می بایست جای آن ترا مشخص کنید. معمولا کمد دیواری داخل اتاق خواب، اتاق مطالعه و کار و در مواردی در اتاق پذیرایی قرار داده می شود.

بعد از تعیین جای آن، محل مورد نظر را به دقت اندازه گیری کنید و اندازه ها را یادداشت کنید و اگر دچار تردید شدید که اندازه ای را درست گرفته اید یا عدد آن را فراموش کردید، حتما دوباره آن را بررسی کنید تا خیالتان راحت شود.

چه کمد دیواری انتخاب کنیم؟

آیا اهل مطالعه و کتاب خواندن هستید؟ آیا میزی برای کامپیوتر یا لپ تاپ نیاز دارید؟ آیا کتاب های زیادی دارید که نیاز به کتابخانه دارد؟ آیا فقط می خواهید در کمد کیف ها، لباس ها و رختخواب ها بگذارید؟

همه این سوال ها و پاسخ آن ها اهمیت حیاتی در انتخاب نوع کمد دارد. فراموش نکنید که الان امکانات تازه ای برای طراحی و ساخت کمد دیواری ها وجود دارد که آن ها از گنجه های لباس به یک وسیله کاربردی و چند کاره تبدیل کرده است. به طوری که شما می توانید با داشتن یک کمد مناسب، هم کتابخانه داشته باشید، هم میز مطالعه و هم میز کامپیوتر و کار، هم جاکفشی، هم کشوهایی برای خرده ریزها و حتی میز آرایش. پس استفاده و کاربردتان از کمد را مشخص کنید تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

چه جنس کمدی انتخاب کنیم؟

برای اینگونه وسایل، چوب همیشه مناسب و کارآمد و زیبا بوده است اما هزینه آن نسبت به جنس های دیگر کمی زیاد است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. می توانید جنس های ام دی اف، نئوپان و حتی فلز را هم در نظر داشته باشید.

نکته های دیگر

در هنگام انتخاب کمد حتما به جنس لولاها و ریل کشو ها توجه کنید. بررسی کنید که استحکام خوبی داشته باشند و به راحتی و روان کار کنند. چون در صورتی که لولاها و ریل ها خراب شود و بشکند هزینه نسبتا زیادی برای تعمیر آن باید بپردازید چون مجبورید تعمیرکار را به منزل بیاورید تا خرابی را تعمیر کند و این کار خود هزینه بر است.

در نهایت اگر دنبال کمد دیواری دست دوم هستید به صفحه کمد دیواری در سایت شیپور مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.