با اعضای خانواده بیسو آشنا شوید

Rate this post

بیسو (Bisu) نام یک شرکت خودروساز نوپای چینی است که از زیر مجموعه‌های گروه بیجینگ اتو محسوب می‌شود و فعالیت‌های خود را از سال 2015 آغاز کرده است. با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که اطلاعات چندانی در مورد این برند وجود ندارد و حتی وب‌سایت رسمی این شرکت نیز تنها به زبان چینی فعال است که نشان می‌دهد محصولات بیسو تنها در بازار چین عرضه می‌شوند و البته تنها مقصد صادراتی آن‌ها ایران است!
شرکت بیسو در بازار چین نیز فروش زیادی ندارد و یکی از خودروسازان درجه چندم این کشور محسوب می‌شود. تاکنون سه مدل خودرو با نام‌های T3، T5 و M3 توسط بیسو به بازار عرضه شده‌اند و شرکت سیف خودرو نیز در نمایشگاه خودرو تهران سال 1396 رسما این محصولات را برای بازار ایران معرفی کرد. T3 و T5 در رده خودروهای کراس اوور قرار می‌گیرند و M3 نیز یک خودرو در کلاس خودروهای چندمنظوره MPV (ون) است. این محصولات قرار است به صورت مونتاژ شده به دست مشتریان ایرانی برسند که البته تاکنون فقط مونتاژ و عرضه مدل T3 آغاز شده است و خبری از مدل‌های T5 و M3 نیست.

بیسو به عنوان یک شرکت نوپای چینی کار سختی در بازار ایران دارد و به نظر نمی‌رسد که در بازار کشورمان بتواند با برخی هموطنان قدرتمند خود مانند جک یا چری رقابت کند؛ از سوی دیگر بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی نیز از جمله نگرانی‌های خریداران محصولات این شرکت است. اگر می‌خواهید بیشتر با محصولات بیسو در بازار کشور آشنا شوید تا پایان این مقاله با تیم تولید محتوای شیپور همراه باشید. 

بیسو T3

T3 یک کراس اوور کوچک است که از سال 2017 تا به امروز توسط بیسو تولید می‌شود و قرار است در دو تیپ LU و EX به دست مشتریان ایرانی برسد که تیپ EX در واقع نمونه فول آپشن این خودرو است. هرچند که شرکت بیسو ادعا می‌کند که طراحی T3 توسط ژاپنی‌ها صورت گرفته است، اما سخت است که بتوانیم پختگی طراحی ژاپنی را در چهره این خودرو مشاهده کنیم. ولی با این حال بیسو T3 به عنوان اولین محصول یک شرکت نوپا از طراحی قابل قبولی برخوردار است. بیسو T3 به یک پیشرانه 4 سیلندر و 1.3 لیتری مجهز است که می‌تواند با تکیه بر توربو شارژ، قدرتی معادل 133 اسب بخار و 185 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نیرو این پیشرانه به وسیله یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد بیسو T3 حدود 12 ثانیه و مصرف ترکیبی آن نیز 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

بیسو T3 از سطح آپشن‌ها و امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به مانیتور لمسی 9 اینچی، سانروف برقی، کروز کنترل، پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و صندلی شاگرد در 4 جهت، امکان جمع شدن صندلی‌های عقب، سنسور پارک دنده عقب و پارک جلو و دوربین دنده عقب اشاره کنیم. هیچ اطلاعاتی در مورد تست‌های تصادف این خودرو توسط موسسه C-NCAP چین وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد که امنیت بیسو T3 توسط این مرکز مورد بررسی قرار گرفته باشد. 6 کیسه هوا، ایموبلایزر، ترمز ABS، EBD، سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS آپشن‌های ایمنی بیسو T3 هستند. در حال حاضر بیسو T3 تیپ LU با قیمت 229 میلیون تومان و تیپ EX با قیمت 249 میلیون تومان مهمان بازار ایران شده‌اند. از جمله رقبای این خودرو در بازار کشور می‌توان به هاوال H2 و هایما S5 اشاره کرد.

بیسو T5

بیسو T5 یک شاسی بلند 7 نفره و فول سایز است که مونتاژ آن هنوز توسط سیف خودرو آغاز نشده و قیمت نهایی آن نیز نامشخص است. طراحی کلی این خودرو شباهت فراوانی به بیسو T3 دارد و در واقع از یک سبک مشترک برای طراحی و تولید این دو برادر استفاده شده است. بیسو T5 به یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر مجهز است که 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد. شتاب 0 تا 100 این خودرو هنوز مشخص نیست، اما مصرف ترکیبی آن 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

فضای کابین بیسو T5بیسو T5 از آپشن‌ها و امکانات رفاهی قابل توجهی برخوردار است. آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، پوشش چرمی صندلی‌ها به همراه گرمکن برای صندلی‌های جلو، امکان تنظیم برقی 6 حالته صندلی‌ راننده و 4 حالته سرنشین جلو، مانیتور 9 اینچی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، سانروف برقی پانوراما، امکان جمع شدن صندلی‌های ردیف دوم از جمله آپشن‌های بیسو T5 هستند.
هرچند که اطلاعاتی در مورد تست ایمنی بیسو T5 توسط موسسه C-NCAP چین وجود ندارد، اما تجهیزات ایمنی بسیار خوبی برای این خودرو تدارک دیده شده که تا حد زیادی امیدوارکننده است. دوربین و سنسور پارک دنده عقب به همراه کمک پارک هوشمند، سیستم رادار جانبی با قابلیت پوشش نقاط کور، 6 کیسه هوا، سیستم‌هایABS و EBD، ترمز پارک، سیستم کنترل پایداریESC/ESP از جمله آپشن‌های ایمنی هستند که در بیسو T5 وجود دارد.

برای مطالعه مشخصات فنی انواع خودرو و خرید و فروش خودرو به شیپور مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.