پرفروش‌ترین محصولات چری در بازار کشور

Rate this post

شرکت چری در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط برخی مقامات دولتی ایالت آنهُوی چین بنیانگذاری شد. تولید محصولات این شرکت مبتنی بر پلتفرم‌های سئات (فولکس واگن) در سال ۱۹۹۹ آغاز و از سال ۲۰۰۱ میلادی رنگ صادرات به خود گرفت. در حال حاضر شرکت چری فعالیت خود را در بسیاری از کشورها گسترش داده و با برخی از معتبرترین کارخانه‌های خودروسازی جهان در زمینه تولید و مونتاژ خودرو همکاری دارد.
این کمپانی در سال ۱۳۸۱ (حوالی ۲۰۰۳ میلادی) وارد ایران شد و شرکت مدیران‌خودرو را به عنوان شریک تجاری خود در کشورمان برگزید؛ اولین نتیجه این رابطه تولد فرزندی به نام ام وی ام 110 در ایران بود که یک اقتباس تمام عیار از دوو ماتیز محسوب می‌شد. رفته‌رفته شرکت چری جای پای خود را در ایران محکم‌تر نمود و با عرضه محصولاتی نظیر ایکس 33 و ام وی ام ۵۳۰ در بازار کشورمان، توانست نظر مشتریان بدبین ایرانی نسبت به محصولات چینی را تا حد زیادی به نفع خود و تولیداتش تغییر دهد.
با گسترش فعالیت شرکت مدیران خودرو در اکثر شهرهای کشور، محصولات چری روزبه‌روز حضور خود را در جاده‌های ایران پررنگ‌تر نموده و با استقبال مناسبی روبرو شدند؛ به ویژه که از نظر قیمت و کیفیت در قیاس با محصولات داخلی هم‌رده، از امکانات و رنگ‌ و ‌لعاب بیشتری برخوردار بودند. مدیران‌خودرو و کمپانی چری که شراکت خود را موفق می‌دیدند، به عرضه محصولات جدیدتری نظیر MVM X33 New و 550 MVM روی آوردند. در سال‌های اخیر نیز شاهد ارائه مدل‌های مختلفی تحت برند چری هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به تیگو 5 و آریزو 5 اشاره کرد. لطفا در ادامه شیپور را همراهی نمایید تا شما را با پرفروش‌ترین محصولات چری در ایران آشنا سازیم.

چری آریزو 5

چری آریزو ۵ یک سدان جمع ‌و‌ جور است که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو سال 2015 از آن رونمایی شد و در اواخر همان سال نیز روانه بازار گردید. این خودرو همزمان با عرضه در چین، در ایران نیز به مشتریان ارائه شد. آریزو۵ در ابتدا به موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر با توان خروجی ۱۱۶ اسب ‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر مجهز شده بود، اما بعدا نسخه توربوشارژ ۱.۵ لیتری از این خودرو نیز با نام چری آریزو 5 TE نیز به بازار عرضه شد که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور بود.
در نمونه‌های تنفس طبیعی چری آریزو 5، انتقال نیروی موتور توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا یک گیربکس CVT صورت می‌پذیرد، اما نمونه‌های توربوشارژ تنها به گیربکس CVT مجهز شده‌اند. وزن نسخه دستی (لاکچری ام‌تی) معادل 1280 کیلوگرم بوده و سنگینی نسخه اتومات (اکسلنت) نیز به ۱۳۷۲ کیلوگرم می‌رسد.

چری تیگو 5

چری تیگو ۵ در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک کراس‌اوور شهری به بازار چین معرفی شد و در آذر ۱۳۹۴ وارد بازار ایران گردید. این خودرو شاسی‌بلند تحت دو نسخه اکسلنت و لاکچری اسپرت به بازار عرضه شد که هر دو نسخه به یک پیشرانه 1971سی‌سی ۴ سیلندر خطی تنفس‌طبیعی مجهز شده بودند. در سال 1397 نیز نمونه جدیدی از تیگو 5 در دو تیپ IL (لاکچری) و IE (اکسلنت) راهی بازار داخلی شد که از لحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی نسبت به تمامی مدل‌های قبلی در سطح بسیار بالاتری قرار داشتند.
قلب تپنده چری تیگو ۵ از توانایی تولید نیرویی معادل ۱۳۹ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متر برخوردار است. یک جعبه دنده CVT هفت سرعته (در حالت دستی) نیروی پیشرانه این خودرو را به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌کند. شتاب این خودرو 1.5 تنی معادل ۱۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتربر ساعت می‌رسد.

چری تیگو 7

چری تیگو 7 یکی دیگر از بلندقامتان شرکت چری محسوب می‌شود که از سال 1396 تاکنون به بازار کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو با توجه به ظاهر مناسب و امکانات نسبتا درخور، توانسته در کانون توجه مشتریان ایرانی قرار بگیرد. چری تیگو ۷ همانند آریزو ۵ توربو به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان خروجی ۱۴۷ اسب‌ بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر تجهیز شده است. نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس دوکلاچه شش سرعته به سوی چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این شاسی بلند جذاب بتواند طی زمانی در حدود 10.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.
حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۴۰ کیلوگرمی نیز به رقم ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. آخرین نسخه از چری تیگو 7 در آبان ماه سال 1397 با نام تیپ IE روانه بازار شد که در مقایسه با نمونه اولیه از رینگ‌ها، کنسول مرکزی، تریم داخلی، دستگیره درب‌ها، رودری‌های مدرن‌تری برخوردار بود.

ام وی ام ایکس 33

ام وی ام ایکس 33

کهنسال‌ترین کراس‌اوور چری در ایران ام وی ام ایکس 33 یا همان چری تیگو ۳ است که طی این سال‌ها چندین مرتبه دستخوش تغییر و تحولات داخلی و ظاهری شده است. ام وی ام ایکس 33 اس در دو تیپ معمولی و اسپرت در بازار داخلی وجود داشت که تولید تیپ معمولی ‌آن در سال 1397 به طور کامل متوقف شد و تنها تیپ اسپرت ایکس 33 بر روی خط مونتاژ مدیران خودرو باقی ماند.
این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که حداکثر توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل ۱۳۶ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن‌متر است. گیربکس هفت سرعته CVT نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سوی محورهای جلو را بر عهده دارد؛ نسخه دستی ایکس ۳۳ اس نیز به یک گیربکس ۵ سرعته مجهز است.

ام وی ام ایکس 22

ام وی ام ایکس 22چری تیگو ۲ یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ که نسخه کراس اوور ام وی ام ۳۱۵ محسوب می شود، از همان بدو ورود به بازار ایران توانست به دلیل برخورداری از قیمت مناسب و ظاهری زیبا، مشتریان با توانایی مالی ضعیف‌تر را به سوی خود بکشاند. این کراس‌اوور دوست داشتنی از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد که توان تولید 105 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن‌متر گشتاور در 2750 دور در دقیقه را دارد.ش
نیروی تولیدی موتور ایکس 22 بوسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک (AMT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این کراس اوور 1200 کیلوگرمی بتواند طی زمانی در حدود 14 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. ام وی ام ایکس 22 در رنج قیمتی خود از امکانات متنوعی برخوردار است که زا جمله آن‌ها می‌توان به مانیتور 8 اینچی لمسی، کروز کنترل، کلیدهای تنظیم کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان، سانروف برقی، تهویه مطبوع خودکار و چند مورد دیگر اشاره کرد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.