آیا می دانید به چه دلایلی ممکن است کامپیوتر تان هنگ کند؟

Rate this post

آیا می دانید به چه دلایلی ممکن است کامپیوتر تان هنگ کند؟اغلب ما هر روز از لپ تاپ ها و کامپیوتر هایمان استفاده می کنیم و شاید تمام روز را مشغول کار یا این ابزارها و وسایل باشیم به همین دلیل سلامت و کارایی آن ها یکی از ضروریات زندگی ماست. اما گاهی هم سهل انگاری ها و مراقبت نکردن ها ممکن است در طولانی مدت این ابزار را دچار مشکل کند. مشکل هنگ کردن کامپیوتر یکی از این مشکلاتی است که هراز گاهی بروز پیدا می کند. با ما همراه باشید تا دلایل بروز این مشکل را با هم بررسی کنیم.

هنگ کردن کامپیوتر هم می تواند برای کسب و کارتان زیان آور باشد و هم برای اعصاب تان. چون وقتی هنگام کار این اتفاق می افتد حتما وقت تان تلف می شود و تمرکزتان را از دست می دهید و نمی توانید کارتان را به پایان برسانید. چون ابزار کارتان که کامپیوترتان است هنگ کرده است و نمی تواند کمکی به شما بکند. بروز این مشکل چند دلیل عمده دارد اول اینکه ممکن است برنامه های زیاد و سنگینی را باز کرده باشید یا کامپیوترتان ویروسی شده باشد  و شما هم برنامه آنتی ویروس مناسب نصب نکرده باشید. یا برنامه هایی روی کامپیوتر نصب کرده باشید که با امکانات سخت افزاری سیستم شما تناسب ندارند. یا اینکه ویندوزتان نیاز به دیفرگ شدن دارد.

همچنین اگر به اندازه مورد نیاز تان رم برای سیستم تهیه نکرده باشید با مشکل هنگ کردن آن مواجه خواهید بود. یکی دیگر از مواردی که به شدن باعث هنگ کردن کامپیوتر شما می شود گرما و ضعف و نقص در فن ها و سیستم خنک کنندگی آن است. بعد از تمام این ها ممکن است رجیستری ویندوزتان هم دچار مشکل شده باشد یا یکی از سخت افزارها خراب شده باشد. مثلا ممکن است هارد دیسک تان مشکل داشته باشد یا مادربرد قدیمی داشته باشید که با پردازنده شما مناسبتی نداشته باشند.

از سوی دیگر اگر برای به اشتراک گذاشتن قایل های تان از نرم افزارها و سرویس های نه چندان معتبر و شناخته شده که امنیت ندارند استفاده کنید احتمال ویروسی شدن دستگاهتان چندین برابر است.

اگر در انجام مراقبت های معمولی از کامپیوتر تان هم سهل انگاری کنید حتما دچار مشکل هنگ کردن می شود مشکلاتی مثل اینکه آن را ناگهان از برق بکشید یا برای مدت طولانی در حالت استراحت قرار بدهید. یا برنامه ها را به موقع آپدیت نکنید. همه این ها باعث می شود تا کامپیوترتان هنگ کند و شما دچار مشکل بشوید.

برای این که بدانید این مشکلات را چطور می توانید حل کنید در روزهای آینده به ما سر بزنید.

برای دیدن قیمت انواع کامپیوتر نو و دست دوم می توانید به سایت شیپور صفحه کامپیوتر مراجعه کنید.

همچنین شاید بخواهید بدانید که پنج راهی که لپ تاپ شما را در برابر ویروس ها و بدافزارها محافظت می کند! چیست؟

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.