معرفی کامل و مشخصات پژو 207 صندوقدار

4.6/5 - (9 امتیاز)

پژو 207 صندوقدار یکی دیگر از سدان‌های ایرانیزه شرکت ایران خودرو است که در واقع نمونه فیس لیفت شده پژو 206 صندوقدار محسوب می‌شود. اولین بار در سال 1395 شرکت ایران خودرو اعلام کرد که قصد دارد نمونه صندوقدار پژو 207 هاچبک را نیز به عنوان یک سدان خانودگی به بازار عرضه نماید و در سال 1396 نیز پیش فروش این خودرو را آغاز نمود. پس از آن اولین نمونه‌های پژو 207 صندوقدار در ابتدای سال 1397 به خریداران تحویل داده شد، اما متاسفانه این خودرو در بازار کشور نتوانست به بازار خرید و فروش پر رونقی دست پیدا کند.

مشخصات پژو 207

برخلاف پژو 206 صندوقدار که ابتدا در هشت تیپ مختلف راهی بازار داخلی شده بود، پژو 207 صندوقدار تنها از یک تیپ مجهز به گیربکس اتوماتیک و پیشرانه TU5 برخوردار است که اختلاف قیمتی چندانی هم با نمونه هاچبک خود ندارد. عده‌ای پژو 207 صندوقدار را سدانی جذاب و پرآپشن می‌دانند که در رنج قیمتی خود می‌تواند بهترین انتخاب محسوب شود و در مقابل برخی دیگر عقیده دارند که 207 صندوقدار نیز همچون سایر سدان‌های ایرانیزه شرکت ایران خودرو از مشکلات فراوانی برخوردار بوده و به هیچ وجه ارزش خرید ندارد. اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری در مورد طراحی، پیشرانه، امکانات و بازار خرید و فروش 207 صندوقدار به دست آورید در ادامه با شیپور همراه باشید.

پژو 207 i

طراحی ظاهری و داخلی پژو 207 صندوقدار

مطمئنا طراحی ظاهری عجیب و ناموزون پژو 207 صندوقدار، یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش فروش این خودرو در بازار کشور به شمار می‌رود. البته بخش جلویی این خودرو هیچ تفاوتی با 207 هاچبک ندارد و حتی ممکن است برایتان جذاب هم به نظر برسد، اما طراحی 207 صندوقدار زمانی آزاردهنده خواهد شد که بخواهید نمای جانبی یا پشتی این خودرو را بررسی کنید. به منظور کاهش هزینه‌های تولید، تا مکان قرارگیری ستون C هیچ تفاوتی میان 207 هاچبک و 207 صندوقدار به چشم نمی‌خورد، اما پس از ستون انتهایی این خودرو یک صندوق نسبتا کشیده برای پژو 207 صندوقدار قرار داده شده است که بیشتر شبیه یک بخش اضافی در این خودرو به نظر می‌رسد!

طراحی داخلی پژو 207

با وجود اینکه کابین پژو 207 صندوقدار نیز کاملا مشابه نمونه هاچبک آن طراحی و تولید شده است، اما به جرات می‌توان گفت که در مقایسه با نمای ظاهری این خودرو، بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. در فضای داخلی 207 صندوقدار نیز همچنان شاهد استفاده از یک پلاستیک خشک و بی‌کیفیت هستیم و این سدان تازه نفس از این نظر هیچ تفاوتی با پژو 207 یا حتی 206 هاچبک ندارد.

 

آپشن‌ها و امکانات رفاهی پژو 207 صندوقدار

در این رنج قیمتی یکی از بزرگ‌ترین مزایای پژو 207 صندوقدار، برخورداری از لیست کاملی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی است؛ مطمئنا این موضوع می‌تواند پژو 207 صندوقدار را به انتخابی مناسب برای کسانی تبدیل کند که، برخورداری از آپشن‌های متنوع مهم‌ترین اولویت آن‌ها در خرید خودرو به شما می‌رود.

طراحی پژو 207i

ازجمله امکانات رفاهی و آپشن‌های پژو 207 صندوقدار می‌توان به مانیتور 7 اینچی لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دیلایت، سنسور و دوربین دید عقب، كليدهاي كنترل روي فرمان (MFC)، آينه هاي جانبي برقي تاشونده گرمكن‌دار، كروز كنترل، سيستم روشنايي ترك خودرو (Follow Me Home)، شيشه بالابر برقي جلو و عقب، تنظيم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل و چند آپشن دیگر اشاره کرد.

ایمنی و مشخصات فنی پژو 207 صندوقدار

پژو 207 صندوقدار در بخش فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری مجهز شده است که با کد TU5 شناخته می‌شود. این پیشرانه که در 206 تیپ 5 و حتی 207 هاچبک نیز به کار رفته است، توان تولید 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده توسط موتور پژو 207 صندوقدار از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان 1152 کیلوگرمی، بتواند پس از حدود 13 ثانیه از حالت سکون به ‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. طبق اعلام رسمی شرکت ایران خودرو مصرف سوخت ترکیبی پژو 207 صندوقدار در یک سیکل ترکیبی برابر 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

پژو 207 اتومات

پژو 207 صندوقدار همچون سایر محصولات ایرانیزه بازار کشور، به طور رسمی توسط هیچ کدام از موسسات ایمنی بین المللی مورد بررسی قرار نگرفته است و در واقع از نظر ایمنی در وضعیت نامعلومی قرار دارد. از جمله تجهیزات امنیتی به کار رفته در پژو 207 صندوقدار می‌توان به 2 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، سيستم ترمز ضد قفل (ABS)، EBD ‌وEBA ، ترمز جلو ديسكي خنك شونده، ترمز عقب ديسكي، صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس، فرمان تلسكوپي، قفل مركزي، ايموبيلايزر، قفل ايمني كودك، سيستم هشدار ورود غيرمجاز و چند مورد دیگر اشاره کرد.

جلو داشبورد پژو 207

قیمت و شرایط بازار پژو 207 صندوقدار

پژو 207 صندوقدار تقریبا همزمان با دنا پلاس توربو روانه بازار کشور شد، اما برخلاف انتظارهای شرکت ایران خودرو 207 صندوقدار نتوانست همچون دنا پلاس توربو به بازار خرید و فروش پررونقی دست پیدا کند. در حال حاضر اغلب خریداران در این رنج قیمتی ترجیح می‌دهند به سراغ دنا پلاس رفته که در مقایسه با 207 صندوقدار، از کابین و صندوق جادارتر، بازار خرید و فروش خودرو پررونق و همچنین استهلاک کمتری برخوردار است؛ گرچه نمی‌توان گیربکس اتوماتیک 207 صندوقدار را نیز در این رنج قیمتی نادیده گرفت و در واقع این موضوع تنها نقطه قوت این خودرو در مقابل حریف قدرتمندش به نظر می‌رسد اما در مجموع کفه ترازو به سمت خودروهایی همچون دنا پلاس یا رنو تندر پلاس سنگینی می‌کند.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.