از باتری مک بوک اینطوری مراقبت کنید!

Rate this post

وقتی که یک دستگاه و وسیله تازه می خرید دوستان و آشناها و … تقریبا همه اطرافیان درباره دستگاه تازه ای مثل مک بوک توصیه های ریز و درشت می کنند که البته هدفشان فقط کمک به شما برای نگهداری از وسیله تازه تان است. اما همه این توصیه هاهم درست و مفید نیستند و گاهی اوقات به دستگاه ظریفی مثل مک بوک آسیب می رسانند. به ویژه توصیه هایی که برای شروع به کار دستگاه می شود، توصیه هایی برای نگهداری باتری و نحوه شارژ آن. طبیعی است که برای نگهداری از لپ تاپ و مک بوک باید دقت بیشتری صرف کرد. چون جبران آسیب این وسایل خیلی گران تمام می شود. پس توصیه های دوستانه را کنار بگذارید و با ما همراه باشید تا روش های اصولی نگهداری از باتری و نحوه شارژ اولیهلپ تاپ اپل را با هم بررسی کنیم.

مک بوک ایر اپل در هر دو مدل 11 اینچی و 13 اینچی باتری های فوق العاده ای دارد و پر توان ترین باتری های لپ تاپ شرکت اپل هستند. چرا که مدل 11 اینچی تا 9 ساعت شارژ نگه می دارد و مدل 13 اینچی از این هم فراتر رفته است و باتری آن 12 ساعت شارژ نگه می دارد.

پس شما در این مدل از مک بوک با یک باتری بسیار قوی سروکار دارید که به این راحتی ها خراب نمی شود، اما به هر حال به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. برای حفظ سلامت باتری مک بوک، هنگامی که برای اولین بار آن را روشن می کنید بگذارید روشن بماند تا باتری آن کاملا تخلیه شود. سپس آن را دوباره شارژ کنید.

برای بهتر شدن عملکرد باتری مک بوک تان می توانید، از Energy Saver استفاده کنید. همچنین میزان نور صفحه نمایش را کم کنید. در مواقعی که نیازی به وای فای و بلوتوث ندارید آن را خاموش کنید. همچنین لوازم دیگر را به    آن  وصل نکنید. محافظ صفحه را خاموش کنید.

در نهایت سیستم عامل Mavericks را نصب کنید؛ چون در این سیستم عامل امکانات خودکار بسیاری برای نگهداری و استفاده بهینه از باتری وجود دارد.

خود شرکت اپل هم توصیه هایی برای نگهداری از باتری مک بوک ها دارد که مهمترین آن ها کالیبره کردن باتری است. البته برای مک بوک هایی که از میانه سال 2009 به بعد به بازار عرضه شده اند این کار لازم نیست. اما در باره سایر مک بوک ها و لپ تاپ ها به این ترتیب پیش بروید که اول دستگاه را به شارژر متصل کنید تا کاملا شارژ شود و به مدت ساعت بعد از شارژ کامل به شارژر متصل بماند. سپس آن را از شارژر جدا کنید و تا تمام شدن شارژ باتری از آن استفاده کنید و آن را روشن نگه دارید. بعد از این که دستگاه خاموش شد آن را به مدت پنج ساعت در همان حالت نگه دارید. سپس دوباره دستگاه را شارژ کنید. البته همانطور که گفتم این شیوه تنها برای مک بوک هایی است که باتری آن ها جدا می شود و پیش از سال 2009 به بازار عرضه شده اند.

برای دیدن قیمت انواع مک بوک اپل به سایت شیپور صفحه مک بوک مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
2 نظرات
  1. علیرضا می گوید

    با سلام و خسته نباشید.
    واقعا خسته نباشید سرویس فوق العاده ای راه اندازی کرده اید.
    با آرزوی موفقیتی روز افزون برای شما

  2. دیلماجلار می گوید

    عالی فقط الان خیلی گرون شده کاش بشه مثل قبل فقط مطالبو نخونیم 🙂

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.