عملیات نجات لپ‌تاپ خیس شده!

Rate this post

دستگاه‌های الکترونیک قابل حمل مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و دوربین دیجیتال به همان اندازه که به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان مفید هستن، می‌تونن در مقایسه با محصولات رومیزی در معرض خطر بیشتری قرار بگیرن که از جمله این خطرها میشه به سرقت، ضربه خوردگی، آب خوردگی، گم شدن و … اشاره کرد.

یکی از مشکلاتی که زیاد برای همه پیش اومده و معمولا بعد از اون خیلی‌ها دست پاچه میشن به ریختن آب یا مایعات دیگه روی دستگاه‌های الکترونیک به ویژه لپ‌تاپ‌ها برمیگرده. مثلا وقتی دارین آب، چایی، قهوه یا آب میوه نوش جان می‌کنین و همزمان با لپ‌تاپ هم به کارهاتون میرسین، یه دفعه مایعات روی لپ‌تاپتون میریزه و به جای اینکه به فکر راهکار باشین، خودتون رو برای خداحافظی با لپ‌تاپ آماده می‌کنید. میخوایم امروز چند تا نکته مفید و کاربردی رو تو شیپور براتون بگیم که میتونه خیلی به لپ‌تاپ خیس شما کمک کنه.
اول از همه باید خیلی سریع باشین و در عین حال تمرکز و آرامش خودتون رو حفظ کنید. نگران نباشید و بدونین که میشه لپ‌تاپ رو نجات داد. معمولا آب یا مایعات به خاطر سبک طراحی دستگاه، به داخل لپ‌تاپ نفوذ نمیکنه و اگه زود اقدام کنید شاید بشه کاری کرد. اولین کار اینه که بلافاصله اگه لپ‌تاپ به برقه اون رو از برق جداش کنین و برش گردونین تا مایع بیشتر پخش نشه و به داخل نفوذ نکنه. هر چی اتصالات دیگه مثل فلش مموری، کابل، پرینتر، گوشی و… به لپ‌تاپ وصله رو جدا کنین.
در همین حین میتونین باتری دستگاه رو هم جدا کنین. سریع با یه دستمال یا پارچه‌ای که قدرت جذبش بالا باشه شروع کنید لپ‌تاپ رو خشک کنین تا بیشتر آب به داخل دستگاه نفوذ نکنه. برای بهتر شدن سرعت کار می‌تونید از نور آفتاب یا سشوار البته در فاصله مناسب استفاده کنید تا آب یا مایعات زودتر تبخیر بشن.
اگه فکر می‌کنین که حتما داخل لپ‌تاپ هم خیس شده باید دستگاه باز بشه. پس اگه این کاره نیستین سریع لپ‌تاپ رو به یه مرکز تخصصی برسونین تا تعمیرکاران ماهر این کار رو سریع براتون انجام بدن. سعی کنید موقع حمل لپ‌تاپ همیشه به صورت پشت و رو باشه که مایعات از اون خارج بشه.
یکی از راه‌های جالبی که همیشه برای خشک‌کردن اجسام مرطوب به ویژه دستگاه‌های الکترونیک مثل گوشی پیشنهاد میشه استفاده نمک یا برنجه که رطوبت رو به خودشون میگیرن. ولی چون نمک خیلی ریزه پس گزینه مناسبی نیست و اگه تونستین لپ‌تاپ خیس شده رو وارد ظرف برنج کنید و بزارین چند ساعت یا چند روز بمونه.
مراقب باشین مانع رسیدن آب به نمایشگر دستگاه بشین که خیلی زود باعث خراب شدن و از بین رفتن اون میشه. بنابراین اولین جایی که خشک میکنید محدوده نمایشگر باشه و اگر هم لپ‌تاپ رو تکون میدین مراقب باشین آب به سمت صفحه نمایش نره.
سعی کنید درزهای لپ‌تاپ مانند کیبورد، تاچ پد و کارتخوان، پورت‌های خروجی و درایو نوری رو حتما با یه چیزی مثل گوش پاک کن خشک کنید تا از طریق این درزها مایعات به داخل لپ‌تاپ نفوذ نکنه.
امیدواریم این چند تا نکته کاربردی بهتون کمک کرده باشه که لپ‌تاپ خیس‌تون رو نجات بدین. اگه از لپ‌تاپ‌تون خسته شدین و میخواین بفروشین و مدل بالاتر بخرین می تونین اون رو اینجا آگهی کنین، یا دنبال یه لپ‌تاپ کارکرده تمیز با قیمت مناسب هستین، حتما به سایت شیپور به عنوان مرجع آنلاین داد و ستد انواع محصولات و کالاها سر بزنید تا زودتر به نتیجه برسین.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.