کوپه‌های دوست داشتنی

Rate this post

در تمامی نقاط جهان خودروهای کوپه برای قشر جوان و عاشقان سرعت از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اگر بخواهیم به زبانی ساده خودروهای کوپه را توصیف کنیم، می‌توان گفت که خودروهای کوپه از نظر ظاهری شباهت فراوانی به خودروهای سدان دارند، اما به جای چهار در تنها دارای دو در هستند. برخلاف تصور عامه مردم، اغلب خودروهای کوپه از دو ردیف صندلی برخوردار هستند؛ البته ردیف دوم صندلی خودروهای کوپه فضای بسیار محدودی داشته و تنها می‌تواند برای کودکان مناسب باشد.
در بازار کشور ما نیز خودروهای کوپه از طرفداران فراوانی برخوردار بوده و بازار خرید و فروش آن‌ها بسیار پررونق است. از همین رو تیم تولید محتوا شیپور در این مقاله سعی دارد سه خودرو کوپه محبوب که در مقایسه با سایر خودرهای کوپه موجود در بازار کشور از قیمت کمتری برخوردار هستند را بررسی نماید؛ بنابراین اگر شما هم به خودروهای کوپه علاقه‌مند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

هیوندای جنسیس کوپه

جنسیس کوپه یکی از محبوب‌ترین کوپه‌های ساخته شده توسط کمپانی هیوندای است که از سال 2009 در سبد محصولات این کمپانی کره‌ای قرار دارد. شرکت آسان موتور اولین بار در سال 2010 توانست جنسیس کوپه را راهی بازار کشورمان کند. قیمت بسیار مناسب هیوندای جنسیس در کنار طراحی جذاب، پیشرانه قدرتمند و خدمات پس از فروش شرکت آسان موتور باعث شد تا این خودرو فروش بسیار موفقی را در بازار کشور تجربه نماید. در سال 2013 نمونه فیس لیفت جنسیس کوپه نیز به تعداد محدودی به بازار کشورمان وارد شدند که در مقایسه با نمونه اولیه علاوه بر تغییرات ظاهری، از توان خروجی بالاتر و امکانات بیشتری نیز برخوردار بود.

نمونه فیس لیفت شده جنسیس کوپهقلب تپنده جنسیس کوپه یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر (MPi) است که توان تولید 306 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را دارد. این کوپه قدرتمند برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد، به 6.4 ثانیه زمان نیاز دارد که برای خودرویی در این رنج قیمتی شتاب مناسبی به نظر می‌رسد. کمپانی هیوندای برای اینکه بتواند نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو را به چرخ‌های عقب منتقل کند از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده نموده که توسط شرکت ZF آلمان ساخته شده است.

تویوتا GT86

جی تی 86

GT86 کوپه‌ای خوش‌تیپ با هندلینگ منحصر به فرد است که محصول مشترک توسط تویوتا و سوبارو محسوب می‌شود. نمونه اولیه این خودرو در سال 2012 و با نام‌هایی همچون سوبارو BRZ، سایون FR-S، تویوتا FT-86 و… روانه بازارهای جهانی شد. در سال 2013 شرکت ایرتویا توانست جی تی 86 را برای رقابت با خودروهایی همچون هیوندای جنسیس و کیا سراتو راوانه بازار کشور نماید، اما به دلایلی همچون پیچیدگی‌های فنی فراوان و خرابی قطعات اصلی موتور در سال 2014 و خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد از سبد محصولات ایرتویا خارج شد.
تویوتا GT86 برخلاف طراحی هیجان انگیز و اسپرتش از توان خروجی قابل قبولی برخوردار نیست و از نظر چالاکی نمی‌تواند در مقابل رقیب اصلی خود یعنی هیوندای جنسیس قد علم کند. GT86 به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تخت (باکسر) مجهز شده است که توان تولید 200 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط پیشرانه این خودرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا این کوپه دوست داشتنی طی زمانی در حدود 8.6 ثانیه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. تویوتا GT86 از آپشن‌های بسیار محدودی برخوردار است و از این نظر در مقابل سایر رقبا حرفی برای گفتن ندارد!

کیا سراتو کوپ

کیا سراتو کوپه

تنها کوپه دیفرانسیل جلو این مقاله کیا سراتو کوپ نام دارد، این خودرو که با نام Forte Koup نیز شناخته می‌شود، اولین بار در نمایشگاه خودرو نیویورک سال 2008 در معرض دید عموم قرار گرفت. کیا سراتو کوپه در واقع نمونه دو نفره کیا سراتو نسل دوم است که در بازار کشور ما، هم به صورت وارداتی و هم به صورت مونتاژ حضور دارد. در سال 2010 اطلس خودرو کیا سراتو کوپه را به بازار کشورمان عرضه کرد که بر خلاف آنچه تصور می‌شد با استقبال چشمگیری نیز مواجه شد.

کیا سراتو نسل سومکیا سراتو کوپ از لحاظ فنی تفاوتی با نمونه سدان خود ندارد و در واقع هر دو خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برند که توان تولید 156 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس کیا سراتو کوپه از نوع 4 سرعته اتوماتیک است و در رانندگی‌های شهری به خوبی می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. پیشرانه سراتو کوپ شاید از پیچیدگی‌های کمتری نسبت به GT86 برخوردار بوده یا استهلاک آن کمتر از موتور هیوندای جنسیس باشد، اما توان خروجی آن نمی‌تواند برای کسانی که به رانندگی‌های تهاجمی و پرسرعت علاقه‌مند هستند راضی کننده باشد. بررسی‌های میدانی حاکی از این مسئه است که کیا سراتو کوپ برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد به حدود 9 ثانیه زمان نیاز دارد!
پس از توقف عرضه این خودرو، شرکت اطلس خودرو در سال 2014 نسل جدید این خودرو را به بازار کشور عرضه کرد که هر چند از لحاظ فنی هیچ برتری نسبت به نسل قبل نداشت، اما حداقل از لحاظ طراحی و تنوع امکانات رفاهی در سطح بالاتری قرار داشت.

اگر میخواهید همراه بازار خرید و فروش خودرو باشید به شیپور مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.