آشنایی با ارزان‌ترین شاسی بلندهای بازار کشور

سر فصل مطالب

Rate this post

تا پیش از ورود شاسی بلندها یا همان کراس اوورهای چینی به بازار کشور، خودروهای شاسی بلند تنها در اختیار اقشار خاصی از جامعه قرار داشتند و به نوعی خرید خودروهای شاسی بلند به آرزویی برای اغلب افراد بدل شده بود. ورود شاسی بلندهای ارزان قیمتی همچون لیفان X60 یا ام وی ام X33 در سال‌ 89 تا 91 باعث شد تا این قاعده به طور کلی تغییر کرده و بازار خرید و فروش خودرو به اصطلاح شاسی بلند با رونق روز افزونی مواجه شود.

جیلی ایکس 7
با گذشت زمان کراس اوورهای به مراتب با کیفیت‌تر و پرآپشن‌تری همچون جیلی X7 و تیگو 7 باعث شد تا توقع خریداران ایرانی افزایش یافته و از میان شاسی بلندهای ارزان قیمت حاضر در بازار کشور، به خرید شاسی بلندهای مدرن‌ و جذاب‌تر روی آورند. از آنجایی که همچنان بازار خرید و فروش شاسی بلندهای ارزان قیمت بسیار پر رونق برخوردار است، تیم تولید محتوای شیپور در این مقاله قصد دارد برخی از بهترین و محبوب‌‌ترین شاسی بلندهای ارزان قیمت بازار کشور را برایتان معرفی و بررسی نماید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

چانگان CS35

چانگان سی اس 35

CS35  اولین شاسی‌ بلند تولید شده توسط شرکت چانگان چین است که در ابتدا به صورت وارداتی و پس از آن توسط شرکت سایپا و به صورتی مونتاژی در بازار کشورمان عرضه شد. چانگان CS35 موجود در بازار کشورمان از پیشرانه 1.6 لیتری برخوردار است که توان تولید قدرتی معادل 113 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه و گشتاور 160 نیوتن‌متر در 4000 دور بر دقيقه را دارد. نیرویی که توسط پیشرانه چانگان CS35 تولید می‌گردد، از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل شده که در مجموع باعث می‌شود این خودرو بتواند طی زمانی در حدود 15 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. گیربکس اتوماتیک این خودرو ساخت شرکت Aisin ژاپن بوده و از عملکرد مناسبی برخوردار است، اما تنها ضعف آن عدم برخورداری از حالت برفی است که هنگام رانندگی در جاده‌های برفی یا لغزنده ممکن است برایتان مشکل ساز شود. مصرف سوخت ترکیبی نمونه دنده دستی این خودرو حدود 7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است و مصرف ترکیبی نمونه اتوماتیک آن نیز در حدود 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

MVM X22

ام وی ام ایکس 22

ام وی ام X22 نام یکی دیگر از شاسی بلندهای ارزان قیمت بازار کشور است که از سال 1396 تاکنون توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه می‌شود. این خودرو که در بازار کشور سازنده با نام چری تیگو 2 شناخته می‌شود، به یک پیشرانه 4 سیلندر 1497 سی‌سی مجهز شده که از توان تولید 105 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن‌متر گشتاور در 2750 دور در دقیقه برخوردار است. مطمئنا یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در زمان خرید این خودرو با آن مواجه خواهید شد، تیپ‌های متعدد و گیج کننده این خودرو است. همگی تیپ‌های این خودرو‌ از پیشرانه یکسانی برخوردارند، اما از لحاظ نوع گیربکس، رنگ بدنه (سقف) و سطح امکانات با یکدیگر متفاوت هستند.
در اواسط سال 1397 شرکت مدیران خودرو در یک حرکت هوشمندانه امکانت بسیار کاربردی همچون حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایدار (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز کمکی (EBA) را به مجموع امکانات ایکس 22 اضافه کرده و این تیپ جدید را تحت نام اکسلنت اسپرت روانه بازار نمود. کمپانی چری دو نوع گیربکس 4 سرعته دستی و 5 سرعته اتوماتیک را برای این شاسی بلند جمع و جور در نظر گرفته است که نمونه اتوماتیک آن به دنده‌های 2 و L نیز مجهز شده تا برای رانندگی در جاده‌های لغزنده یا پرفراز و نشیب مشکلی نداشته باشید. بر اساس اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو، مصرف سوخت ترکیبی X22 برای نمونه‌های دنده ‌اتوماتیک در حدود 6.1 لیتر و در نمونه‌های دنده دستی در حدود 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است.

JAC S3

جک اس 3

آخرین خودرو در لیست ارزان‌ترین شاسی بلندهای بازار کشورمان، جک اس 3 نام دارد. این کراس اوور کوچک محصول سال 2014 شرکت JAC MOTOR چین بوده و در کشور سازنده با نام Refine S3 به بازار عرضه می‌شود. در سال 1396 پس از فروش موفق جک S5 در بازار کشور، کرمان موتور تصمیم گرفت تا این بار به سراغ برادر کوچکتر S5 رفته و شاسی بلند کوچکی به نام S3 را برای رقابت با MVM X22، چانگان CS35 و سایر شاسی بلندهای ارزان قیمت، روانه بازار کشور نماید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تلفظ صحیح نام شرکت سازنده این خودرو «جی ای سی» است نه جک، اما در کشور ما اغلب افراد ترجیح می‌دهند از نام جک برای این شرکت استفاده نمایند!

نمای داخلی اس 3جک اس 3 در بخش فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ، با حجم دقیق 1590 سی‌سی حجم مجهز شده است. پیشرانه تنفس طبیعی این خودرو قادر است 107 اسب بخار قدرت را در 6000 دور در دقیقه و 155 نیوتن‌متر گشتاور را در 4500 دور در دقیقه تولید نماید. نیروی تولید شده توسط موتور جک اس 3 از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این شاسی‌ بلند کوچک بتواند به حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت دست یابد. بر اساس بررسی‌های انجام شده، مصرف سوخت ترکیبی JAC S3 در حدود 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک شاسی ‌بلند کوچک مصرف نسبتا مناسبی به نظر می‌رسد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.