بررسی همه جانبه موتورسیکلت پالس(پولسار)

3.9/5 - (18 امتیاز)

همان‌طور که در موضوعات مربوط بهموتورکه در وبلاگ شیپور برای شما نوشتیم، به این مطلب اشاره کردیم که موتورسیکلت در کشور ما کاربرد و مصرف زیادی دارد و از همین رو بازار خرید و فروش آن حسابی داغ داغ است.
حتی شرایط به شکلی پیش رفته است که کارخانه‌های زیادی در کشور خودمان به جز موتورسیکلت‌های وارداتی اقدام به تولید موتورسیکلت یا اخذ نمایندگی از کمپانی‌های مختلف دنیا کرده‌اند. از آنجایی که موتورسیکلت‌های نیمه سنگین و سنگین قیمت بالایی دارند و بعضا حتی نیاز به مجوز هم دارند، کمپانی‌های آسیایی مانند باجاج هندوستان از این موقعیت استفاده‌ی زیادی برده‌اند و موتورسیکلت‌هایی نظیر مدل پولسار را وارد بازار ایران کردند که طرفداران و مشتری‌های زیادی دارند.
موتورسیکلت پولسار از محصولات کمپانی باجاج هند است که برای اولین بار ۱6 سال پیش توسط شرکت جهان‌رو وارد ایران شد و تا اواخر سال ۱۳۸۴ مونتاژ شده و به فروش می‌رسید. اما چون رابطه این دو شرکت ایرانی و هندی قطع شد، این بار فارس موتورسیکلت از سال ۱۳۸۵ با کمپانی باجاج وارد قرارداد شد و چون نمی‌توانست با همان اسم پولسار موتورسیکلت‌های خودش را بفروشد،  مجبور شد اسم پالس را انتخاب کند. پس هیچ چیزی به اسم پالس به صورت جداگانه وجود ندارد و همان پولسار است که با اسم پالس به فروش می‌رسد؛ البته تغییراتی هم داشته است. 

امروز می‌خواهیم با توجه به فروش خوب و اهمیت این موتورسیکلت در بازار ایران و با توجه به درخواست کاربران یک بررسی کلی از موتورسیکلت پالس داشته باشیم تا ببینیم در چه وضعیتی قرار دارد و بسته به قیمتش آیا ارزش خرید دارد یا نه؟ با شیپور همراه باشید. موتورسیکلت‌های نو و کارکرده پالس در مدل‌های ۱۳۵، ۱۸۰ و ۲2۰ سی‌سی موجود است و مدل200 در مقایسه با این‌ها جدیدتر است. در این مقاله ما بیشتر درباره تو مدل 200 و 220 صحبت می‌کنیم.  

پولسار ns 220

در سال ۲۰۰۹ کمپانی باجاج برای اولین بار یک موتورسیکلت با حجم موتور بیش‌تر از ۲۰۰ سی‌سی تولید کرد و پالس ۲۲۰ برای اولین بار سال ۱۳۸۹ در خیابان‌های ایران دیده شد که با توجه به قیمتش و حضور مدل‌های قبلی استقبال خوبی از آن شد. اما دلیل این استقبال چه بود؟! 

بررسی پولسار ns 220

حجم موتور پالس ۲۲۰ دقیقا 220 سی سی است و این موتور حدود ۲۰.۷۵ اسب بخار قدرت دارد که در دور موتور ۸۵۰۰ دور در دقیقه می‌تواند به سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت برسد. سیستم تعلیق این موتورسیکلت خیلی با مدل‌هاي قبلي فرقي ندارد و مالکان آن کاملاً اظهار می‌کنند که نرم و راحت است. برای روشن کردن موتورسیکلت پالس ۲۲۰ فقط می‌توانید از استارت استفاده کنید، به همین راحتی!
وزن پالس ۲۲۰ حدود ۱۵۰ کیلوگرم است که باک بنزین آن داراي ۱۵ لیتر حجم است و اين موتور در ۱۰۰ کیلومتر مسافت،‌ تنها ۳ لیتر بنزین مصرف مي‌كند. پس اين موتور می‌تواند گزینه‌ی خیلی خوبي برای مسافرت‌های داخل شهری باشد. شرکت فارس موتورسیکلت هم به خوبی پالس ۲۲۰ را مونتاژ می‌کند و قطعاتش کیفیت قابل قبولی دارند. ضمن این‌که اين شركت، خدمات پس از فروش خوبی هم ارائه مي‌كند.
پالس ۲۲۰ نسبت به مدل‌های پالس یا همان پولسار سرعت و شتاب بیشتری دارد و اتفاقاً خرج آن نيز كم است. بسياري از افراد معتقد هستند كه با توجه امکانات، طراحی زیبا و جوان‌پسند و قیمت مناسبش نسبت به مدل‌های مشابه، می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. البته عده‌اي هم عقيده دارند كه قیمت اين موتور بالاست و صرف نمی‌کند كه برای موتورسیکلت اين مقدار هزينه كرد. ولی با توجه به قیمت‌هایی که برای مدل‌های مشابه با این حجم وجود دارد، می‌توان گفت پالس ۲۲۰ یا دیگر مدل‌های پالس می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. 

باجاج برای مدل‌های جدید خود از آلیاژ جدیدتری در سر سیلندر استفاده کرده و از رادیاتور هم استفاده شده تا پیشرانه داغ نکند، ضمن اینکه این موتورسیکلت از گیربکس 6 دنده و سه شمع بهره می‌برد و دارای ترمز ABS  است. در موتور پالس 220 مشکلات قبلی موتورسیکلت‌های سری پالس برطرف شده و مي‌توان گفت به یك تکامل خوبی رسیده است. رنگ مشکی این موتور از محبوبیت بیشتری در میان خریداران برخوردار است و بعد از آن هم به ترتیب رنگ‌های قرمز و آبی در صدر قرار دارند. 

بهترین برندهای موتور در بازار رو می‌شناسین؟

از مهم‌ترین نقاط ضعف پولسار۲۲۰ نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • استفاده از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتور 
  • شتاب و سرعت پایین در مقایسه با رقبا 
  • وزن نسبتا زیاد 
  • طراحی ساده و معمولی 

موتور پولسار 220 امروزه بین 90 تا 200 میلیون تومان (بسته به کارکرد، سال تولید و…) معامله می‌شود. 

پولسار Ns 200

بررسی پولسار ns 200

کمپانی باجاج در سال 2012 از محصول جدید خود به نام Pulsar 200NS رونمایی کرد. این موتور سیکلت دارای یک موتور تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۹۹.۵ سی‌سی است که این موتور می‌تواند خروجی برابر با ۱۷.۵ کیلووات (۲۳.۷ اسب بخار) در ۹۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۸.۳ نیوتون متر در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتور سیکلت فراهم کند که نسبت به ns 220 ضعیف‌تر است. حداکثر سرعت اسمی ۲۰۰ns  نیز حدود ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت است.  

طراحی اگزوز این موتور به جذابیت آن اضافه کرده است. به طوری که شما وقتی از کنار به موتورسیکلت نگاه می‌کنید اصلاً اگزوز دیده نمی‌شود. علاوه بر این طراحی زیبای ترک نشین، چراغ‌های LED زیبا و رنگ‌های جذاب باعث شده که این موتور جذاب‌تر از  220  nsباشد. 

در جدول زیر دو مدل پولسار 200 و 220 را با هم مقایسه می‌کنیم: 

ویژگی پولسار 200پولسار 220
سیستم خنک کنندهرادیات آبهوا-روغن خنک
جعبه دنده6 دنده5 دنده
گنجایش مخزن سوخت12 لیتر12 لیتر
ترمز جلو و عقبتک دیسکتک دیسک
سیستم سوخت‌رسانیکاربراتورکاربراتور
حداکثر شتاب9 ثانیه220 ثانیه

مهم‌ترین نقاط قوت پولسار 200 به شرح زیر است:

  • مقرون به صرفه بودن 
  • داشتن کمک فنر گازی 
  • طراحی جذاب 
  • گیربکس ۶ دنده 
  • برخورداری از سیستم آب‌خنک 

مقایسه موتور سیکلت Ns 200 با هیوندا هورنت 2.0

موتور سیکلت NS 200 متأسفانه برخی از ویژگی‌های کلیدی مانند سرعت‌سنج تمام دیجیتال، چراغ‌های ال ای دی جلو، راهنما و خطر عقب را ندارد و با گذشت زمان به روز نشده است. سرعت‌سنج این موتور نیمه دیجیتال است و چراغ‌های جلو و راهنمای آن هالوژنی هستند و سیستم ترمز آن از نوع ABS تک کاناله است. اما هوندا هورنت 2.0 از ویژگی‌های جالب توجه و به روزی مثل سرعت‌سنج تمام دیجیتالی ، خفه کن موتور(Kill Switch) و چراغ‌های فول LED برخوردار است. 

هوندا هورنت 2.0 دارای یک فرمان معمولی است. در نتیجه برای سواری راحت‌تر است و این باعث می‌شود موتور سیکلت بهتری برای استفاده روزانه باشد. اما بزرگ‌ترین فرقی که هوندا هورنت 2.0 با موتور ns 200 دارد، وزن کم آن است. هورنت 2.0 با 142 کیلوگرم، ۱۳ کیلوگرم از NS 200 سبک‌تر است.  

شکل ظاهری نیز یکی از تفاوت‌های بزرگ هوندا هورنت 2.0 با پالس ns200 است. وجود دو شاخه طلایی رنگ جلو، رنگ‌آمیزی گرافیک هیجان‌آور و طراحی جذاب هوندا هورنت 2.0 ، آن را به خوش‌تیپ‌ترین و زیباترین موتورسیکلت زیر 250 سی‌سی تبدیل کرده است.  

هوندا هورنت 2.0 دارای یک پیشرانه ۱۸۴ سی‌سی هوا خنک است که می‌تواند 17 اسب بخار(8500 دور در دقیقه) و 16.1 نیوتن متر گشتاور (6000 دور در دقیقه) تولید ‌کند. این موتور دو سوپاپه و در مقایسه با موتور ns عملکرد ضعیف‌تری دارد؛ اما نکته جالب اینجاست که مصرف سوخت هوندا هورنت از ns 200 کمتر است. 

در مجموع می‌توان گفت موتورسیکلت‌های پالس باجاج در مدل‌های مختلف طرفداران و خریدارهای زیادی دارد که امکان خرید و فروش این موتورها به صورت آنلاین در سایت شیپور فراهم شده و امکان انتخاب و مقایسه انواع مدل‌های کارکرده و نو در این سایت وجود دارد.  

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.