ایتالیایی‌های خوشتیپ؛ بررسی محصولات آلفارومئو در بازار کشور

5/5 - (1 امتیاز)

آلفارومئو (Alfa Romeo) نام یکی از خودروسازان ایتالیایی است که تاریخ آغاز فعالیت‌های آن به سال 1910 میلادی باز می‌گردد. دفتر مرکزی این شرکت بنام در شهر تورین ایتالیا واقع شده و از سال 1986 تاکنون به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فیات به حیات خود ادامه می‌دهد. تصاحب آلفا رومئو توسط کمپانی فیات تاثیر بسزایی در گسترش و رشد این شرکت داشته است و توانسته نقش مهمی در افزایش محبوبیت جهانی این برند ایتالیایی ایفا نماید. آلفارومئو عمده شهرت خود را مدیون خودروهای اسپرت و سوپر اسپرتی که طی این سال‌ها در نام‌ها و مدل‌های مختلف روانه بازار جهانی کرده است. این خودروساز ایتالیایی حضور فعالی در مسابقات اتومبیل رانی نیز دارد و محصولات آن توانسته‌اند عناوین مختلفی را در این مسابقات بین المللی نصیب خود کنند.
آلفارومئو از جمله معدود خودروسازان ایتالیایی است که به بازار ایران راه یافته است و برخی از محصولات آن از سال 2012 در بازار ایران توزیع می‌شوند. بازاریابی نامناسب شرکت آلفا موتور به عنوان نماینده رسمی شرکت آلفارومئو در بازار ایران، در کنار مشکلاتی همچون خدمات پس از فروش ضعیف، مزید بر علت شد تا محصولات آلفارومئو نتوانند در بازار ایران به موفقیت چندانی دست یابند. در ادامه با شیپور همراه باشید تا به بررسی محصولات هیجان انگیز و جذاب آلفارومئو در بازار کشور بپردازیم.

آلفارومئو جولیتا

آلفا رومئو جولیتاجولیتا یک هاچبک جذاب و البته نسبتا گران در بازار ایران است که اولین بار در سال 2009 در معرض دید عموم قرار گرفت و در سال 2010 روانه بازار جهانی شد. طراحی جذاب این خودرو به گونه‌‌ای است که می‌تواند اصالت ایتالیایی خود را تمام و کمال به رخ بیننده بکشد و در واقع به سختی می‌توان طراحی ظاهری یا داخلی جولیتا را به باد انتقاد گرفت! آلفارومئو جولیتا موجود در بازار ایران به پیشرانه‌ 1.4 لیتری توربوشارژ مجهز است که توان تولید 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. مطمئنا چنین قدرتی برای یک هاچبک 1300 کیلوگرمی می‌تواند چالاکی و قدرت مانور بالایی را در اختیار راننده آن قرار دهد. انتقال نیرو پیشرانه به چرخ‌های جلو از طریق دو نوع گیربکس 5 دنده دستی یا 6 دنده اتوماتیک صورت می‌پذیرد که از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

داخل جولیتاجولیتا به لطف پیشرانه قدرتمند خود می‌تواند طی زمانی در حدود 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا ‌کند. در کنار تمامی توانایی‌های فنی، آلفارومئو جولیتا از مصرف بهینه‌ای برخوردار است؛ مصرف سوخت ترکیبی این هاچبک جذاب در حدود 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر است. طراحی جذاب، پیشرانه قدرتمند و آپشن‌های متنوع از جمله مزایای این ایتالیایی خوش تیپ هستند، اما می‌توان معایبی نیز دارد همچون بازار خرید و فروش خودرو ضعیف و دسترسی سخت به قطعات یدکی را نیز برای آن متذکر شد. هم اکنون می‌توانید مدل‌های 2012 تا 2017 جولیتا را بسته به کارکرد و سلامت خودرو در بازه قیمتی بین 280 تا 530 میلیون تومان در بازار ایران خریداری کنید.

آلفارومئو میتو

آلفا میتو

میتو در سال 2008 به جمع محصولات آلفارومئو ملحق شده و براساس گفته برخی منابع نام آن برگرفته از ترکیب نام دو شهر میلان و تورین است. آلفارومئو میتو طراحی جذابی دارد و قطعا می‌تواند نظر مشتریان جوان، بالاخص خانم‌ها را به خود جلب کند. پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ نصب شده روی آلفارومئو میتو توانایی تولید 135 اسب بخار قدرت و 206 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده توسط پیشرانه آلفا میتو از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی یا 6 دنده اتوماتیک به جرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این هاچبک جمع و جور بتواند طی زمانی در حدود 8.2 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.
آلفا میتو نیز همچون برادر بزرگتر خود از مصرف سوخت بهینه‌ای برخوردار است (5.6 لیتر در 100 کیلومتر) و با توجه به ابعاد جمع و جورش می‌تواند انتخاب مناسبی برای عبور و مرور روزانه در شهرهای پر ترددی همچون تهران باشد. البته به دلیل محدودیت فضای بار خودرو و همچنین فضای پا و سر ردیف عقب آلفا میتو، این خودرو نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای سفرهای جاده‎ای باشد. در حال حاضر شما می‌توانید این هاچبک جذاب و دوست داشتنی را در مدل‌های 2012 تا 2015 در بازار ایران خریداری کنید.

آلفارومئو فور سی

آلفا 4Cآلفارومئو فور سی از جمله معدود خودروهای اسپرتی است که مجوز واردات به کشور را کسب کرده است. این خودرو به تعداد انگشت شمار در مدل‌های 2015 موفق شد پلاک ملی دریافت کند و برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، نتوانست فروش موفقی در بازار کشور تجربه کند. دلایلی همچون منع واردات خودروهای لوکس و عدم استقبال گسترده، باعث شد تا در حال حاضر آلفارومئو 4C به جرگه خودروهای میلیاردی بازار کشور بپیوندد!

داخل فور سیاین خودرو اسپرت از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ با حجم دقیق 1742 سی سی بهره می‌برد که 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. نیرو این پیشرانه بوسیله یک گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و مصرف ترکیبی آلفا فور سی نیز برابر با 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر ذکر شده است. آلفارومئو فور سی با شتاب 0 تا 100 حدود 4.5 ثانیه‌، یکی از سریع‌ترین و هیجان انگیزترین خودروهای موجود در کشور است که می‌تواند بسیاری از خودروهای همرده را پشت سر خود جای بگذارد. در حال حاضر دسترسی سخت به قطعات یدکی و آپشن‌های کم آلفارومئو 4C باعث شده است تا اغلب خریداران در این بازه قیمتی به سوی رقبای شناخته شده‌تری همچون پورشه باکستر سوق داده شوند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.