طراحی سایت چه اهمیتی دارد و چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

Rate this post

در دنیای امروز طراحی سایت یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که می‌تواند افراد را در زمینه‌های مختلف از جمله کسب‌وکار به موفقیت و پییشرفت نزدیک سازد. برای آشنایی بیشتر، همراه ما باشید.

مفهوم اصلی طراحی سایت

این در حالی است که مفهوم طراحی سایت فراتر از تعریف لغوی آن است. درواقع طراحی سایت متشکل از دو بخش است. بخش نمایشی که مرتبط با شکل ظاهری سایت است و بخش کدنویسی که پیکربندی سایت را دربرمی‌گیرد.

پرواضح است برای طراحی سایت مهارت و دانش کافی از ملزومات اولیه است و فرد یا افرادی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند باید از اطلاعات و مهارت لازم در تهیه، تولید و نگهداری سایت برخوردار باشند. در کنار مهارت و دانش، تجربه یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی سایت است که درنهایت سایتی با کدهای استاندارد، بهینه‌سازی شده، مورد تایید و پسند کاربران، زیبا و ریسپانسیو ایجاد شود.

نکات لازم در طراحی سایت

برای طراحی سایت رعایت نکات کلیدی بسیار مهم است تا در نهایت بتوان وب‌سایت ایده‌آل با استانداردهای روز دنیا را در اختیار داشت.

مشخص کردن هدف ایجاد سایت

اصلی‌ترین هدف از ایجاد سایت این است که بتوان تعداد زیادی از کاربران و خوانندگان را جذب کرد. بنابراین باید نوع سایت، مقالات ارائه شده در آن و طراحی سایت به صورتی باشد که مورد توجه کاربران قرار گیرد و باعث شود دوباره به سایت شما مراجعه کنند.

بنابراین باید از ابتدا طراحی سایت عالی و مناسب با توجه به هدف اصلی از ایجاد سایت، داشته باشید.

الگو برداری از استاندارد سایت های مرجع جهانی معتبر

اگر در طراحی سایت از استاندارهای رایج که در سطح جهانی استفاده می‌شود، کمک بگیرید قطعا اطلاعات و مطالبی که در سایت قرار می‌دهید به صورت درست در مرورگرها بارگذاری شده و سایت در مدت زمان کوتاهی در موتورهای جستجو بررسی خواهد شد.

از رنگ آمیزی مناسب استفاده کنید

مهم‌ترین حسن استفاده از طراحی سایت به‌کارگیری رنگ‌های مختلف برای ایجاد یک طراحی خوب و کاربرپسند است. پس حتما سعی کنید هنگام انتخاب رنگ، رنگ‌هایی که به چشمان کاربران آسیب نمی‌رساند و آن‌ها را خسته و آزرده نمی‌کند استفاده کنید با این کار کاربران را برای مدت طولانی در سایت خود خواهید داشت. رابط کاربری و تجربه کاربری اهمیت زیادی در حفظ مخاطبان‌تان دارد.

در انتخاب گرافیک دقت کنید

از دیگر بخش‌های مهم در داشتن طراحی سایت عالی، گرافیک و نوع رابط کاربری مناسب است. بنابراین برای آنکه از دنیای رقابت دیگر فعالان عقب نمانید، نما یا ظاهر سایت را به گونه‌ای بسازید که علاوه بر نشان‌ دادن سلیقه و هدف شما به کاربران، آن‌ها از حضور در سایت منصرف نکنید.

محتوای جذاب و ارزشمند تهیه کنید

همان گونه که بارها بیان شد، هدف از طراحی سایت، جذب کاربر است. بنابراین این را در نظر بگیرید که کاربران زمانی به سایت شما مراجعه می‌کنند که نیازشان را برطرف کنند. حال آن نیاز می‌تواند تهیه کالا، اطلاعات علمی، سرگرمی و حتی محتوای تفریحی باشد.

درنظر بگیرید که از هر قشر و هر سن و سالی در بین کاربران و مخاطبان سایت وجود دارند و بهتر است علاوه بر مقالات جذاب و کاربرپسند، از مناسب‌ترین فونت، بهترین رنگ و ایده‌آل‌ترین سایز در تولید محتوا و متون سایت استفاده کنید.

نقش سایت در کسب ‌و کار

در دورانی که اکثر مردم برای یافتن هرچیزی فورا سراغ فضای آنلاین رفته و آن را در اینترنت جستجو می‌کنند، اهمیت داشتن بستری که بتواند آن‌ها را برای پیشرفت یاری کند، کاملا مشخص و محسوس است.

از این رو طراحی سایت در کسب‌وکارهای مختلف مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است و این امر نشان از اهمیت طراحی سایت در زمینه کسب‌وکار دارد.

دلیل این امر علاوه بر توجه زیاد مردم به دنیای مجازی، نیاز فعالان و صاحبان عرصه کسب‌وکار به معرفی محصولات، دیدن شدن و جذب مشتری با کمک سایت است تا با توجه به رقابت‌های جهانی، بتوانند بازار مناسب فروش محصولات خود را در بین دیگر همکاران و رقبای خود، داشته باشند.

امروزه اغلب مدیران کسب‌وکار به خوبی دریافته‌اند برای سرپا ماندن در دنیای رقابت جهانی، بازاریابی اینترنتی به‌ویژه برای مشاغلی که ارتباط مستقیم با خدمات و کالاهای متفاوت است، بسیار مهم و حیاتی است.

از این رو راه‌اندازی و داشتن سایتی که جذاب، استاندارد، پربازدید و مورد پسند کاربران باشد، نتیجه‌ای جز جذب بیشتر مشتری نخواهد داشت که خود یک موفقیت بسیار بزرگ به‌شمار می‌رود.

بنابراین با توجه به توضیحاتی که بیان شد، داشتن یک سایت با طراحی مناسب، زیبا و جذاب که بتواند تاثیر مثبت و قابل توجهی بر کاربران که آن‌ها را به مشتریان آینده تبدیل کند، ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین مرحله در داشتن کسب‌وکار موفق خواهد بود.

اهمیت طراحی سایت برای کسب درامد بیشتر

اهمیت طراحی سایت در کسب‌ و کار

حال که نقش سایت در کسب‌وکار به خوبی مشخص شد، بدیهی است که به دنبال آن طراحی سایت از اهمیت و توجه خاصی بین صاحبان کسب‌وکار قرار بگیرد.

کاملا اقتصادی

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت طراحی سایت در کسب‌وکار، اقتصادی بودن آن است. درنظر داشته باشید ، هاست، دامنه و طراحی سایت سه مولفه‌‌ مورد نیاز آن هم به صورت همزمان برای ایجاد یک وب‌سایت است.

درست که برای ایجاد آن نیاز به پرداخت هزینه است، ولی نباید از این نکته غافل شد که برای داشتن سایت تنها یک بار هزینه پرداخت خواهید کرد و آن هم معمولا برای طراحی سایت است؛ چرا که دامنه و هاست قیمت بالایی ندارد و می‌توانید سالیانه آن را تمدید کنید.

بنابراین تنها با پرداخت یک بار هزینه می‌توانید سایتی را داشته باشید که برای مدت زمان طولانی نیاز شما را در جذب مشتری و مشاهده شدن در حرفه‌ای که فعالیت می‌کنید برطرف کند.

این نکته را نیز نباید فراموش کرد حتی هزینه‌ای که برای طراحی سایت پرداخت کرده‌اید نیز با پیشرفت در کسب‌وکار، با سود بالا و در زمان کم جبران می‌شود.

اطلاع رسانی گسترده کسب ‌و کار

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از حراجی فروشگاه لوازم خانگی، حراجی فروشگاه مخصوص پوشاک، حراجی فروشگاه‌های مواد غذایی و… که در سطح شهر صورت گرفته است، بی‌اطلاع بوده و این فرصت  استثنایی را از دست داده‌اید.

خوشبختانه با کمک سایت می‌توانید برای خود یک فروشگاه اینترنتی بدون محدودیت جغرافیایی داشته باشید. نه تنها ساکنین شهری که در آن زندگی می‌کنید، بلکه مردم سایر نقاط کشور نیز می‌توانند از محصولات، قیمت‌ها و حراجی‌ها مطلع شوند.

آن‌ها از طریق سایت محصول مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، هزینه را پرداخت و با استفاده از خدمات پست، آن را دریافت خواهند کرد بدون آنکه مجبور شوند از منزل یا محل کار خود برای خرید خارج شوند.

کسب ‌و کاری شبانه روزی

یکی دیگر از فواید طراحی سایت و داشتن فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب‌وکار، شبانه‌روزی بودن آن است. همانگونه که می‌دانید اگر کسب‌وکار را به صورت سنتی و در فروشگاه یا مغازه دنبال کنید، در زمان مشخص مجبور به باز و بسته کردن فروشگاه خود هستید.

اما با استفاده از فروشگاه اینترتی از محدودیت‌های زمانی خبری نیست و فروشگاه یا شرکت شما می‌تواند به صورت شبانه‌روزی به کاربران و مشتریان خدمت‌رسانی کند.

درواقع مشتریان می‌توانند از هر ساعت از شبانه‌روز به سایت مراجعه کرده، از خدمات و محصولاتی که درنظر گرفته شده است مطلع شده و در نهایت خرید کنند.

از این رو است که داشتن یک سایت فروشگاهی را می‌توان به معنای شبانه‌روزی بودن کسب‌وکار درنظر گرفت. ضمن اینکه شاید شبکه‌های اجتماعی فیلتر شوند، ولی مشکلی برای سایت شما پیش نخواهد آمد.

تبلیغاتی آسان، سریع و پر بازده

همانگونه که می‌دانید یکی از ابتدایی‌ترین اصول موفقیت در کسب‌وکار، تبلیغات است. با تبلیغات و شناسایی کسب‌وکار، محصولات و خدمات می‌توان گامی بزرگ و موفقیت‌آمیز در جذب مشتری برداشت. اما متاسفانه با روش‌های سنتی نمی‌توان به خوبی و با سرعتی که مدنظر صاحبان کسب‌وکار است، به بازاریابی و تبلیغ پرداخت.

اما قطعا تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت نسبت به روش‌های سنتی بسیار پربازده و بازخورد آن سریع خواهد بود. دلیل این امر نیز خدماتی که گوگل و سئو در این راه برای کسب‌وکار به‌ ارمغان می‌آورد، است.

درواقع در گوگل سیستم تبلیغاتی وجود دارد و مدیر سایت می‌تواند با پرداخت هزینه و شارژ حساب کاربری از این سیستم تبلیغاتی استفاده کند. همچنین با کمک سئوی قوی و با کلمات کلیدی نام سایت خود را در صفحه نخست جستجوی گوگل قرار دهد.

این کار نیازمند یک طراحی سایت، گرافیک خوب و سئوی قدرتمند است که با استفاده از آن‌ها نظر کاربران را جلب کرده و حتی آن‌ها را به مشتریان ثابت تبدیل کرد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. امیر می گوید

    نکات جالب و کاربردی بودند

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.