نکاتی که هنگام بازدید ملک باید به آن توجه کرد

Rate this post

همه شما حداقل یک‌بار در عمرتان به دنبال اجاره و یا خرید ملک رفته‌اید و تا حدودی با مصائب و لذت‌های آن آشنایی دارید. آنچه مسلم است افراد پس از تعیین مبلغ مورد نظر برای اجاره و یا خرید ملک مناسب به هر گوشه و کناری ‌از شهر سر می‌زنند.
سه ماه دوم سال و همچنین اسفند ماه از جمله زمان‌های محبوب و پررونق در زمینه خرید و فروش ملک است. این بازه زمانی به شما کمک می‌کند تا موارد بیشتر و بهتری را پیش رو داشته باشید. پس از تحقیق و بررسی‌های لازم، حال نوبت انتخاب و بازدید ملک مورد نظر است. برای اجاره و یا خرید در هنگام بازدید ملک باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید، زیرا انتخاب ملک با معیارهای خاص باعث آسایش و آرامش شما می‌شود.

 

چه نوع ملکی را می‌پسندید؟

  • برای اجاره و یا خرید یک ملک بهتر است بعد از تعیین بودجه به این فکر باشید که با این مقدار پول چه نوع ملکی را می‌توان اختیار کرد. یک‌ خانه ویلایی با حیاط زیبا، یک آپارتمان نوساز و مدرن، آپارتمانی کوچک در یک مجتمع مسکونی و یا آپارتمان تک ‌واحدی قدیمی؟ ناگفته نماند که اگر قصد خرید خانه یا آپارتمان را دارید باید دقت کنید که آیا ملک مورد نظر شما شامل حال وام بانکی می‌شود یا خیر؟!
  • به ‌هر حال هر کدام از گزینه‌های ذکر شده شرایط خاص خود را دارند و شما باید هنگام بازدید ملک به معایب و محاسن آن توجه کنید. این را به خاطر داشته باشید که برای اینکه بتوانید معامله رضایت بخشی تجربه کنید به هیچ وجه نباید عجله کنید.

 

انتخاب بهترین خانه

انتخاب صحیح منطقه و یا محله

  • گاهی شما منطقه‌ای را برای بازدید در نظر می‌گیرید، با اینکه حدود قیمت در آن محله نزدیک به هم است، اما گاهی شرایط کوچه با کوچه فرق دارد. حتما در ساعات مختلف روز به کوچه سر بزنید تا از امنیت و آرامش آن اطمینان حاصل کنید.
  • از جمله مواردی که درهنگام بازدید ملک برای کوچه باید در نظر داشت شامل عرض کوچه برای تردد و یا پارک کردن ماشین، بن‌بست بودن و یا دسترسی به خیابان‌های دیگر، همسایه‌ها، وجود ساختمان‌های اداری و یا تجاری در نزدیکی ملک مورد نظر، امنیت محله، دسترسی به سیستم حمل ‌و نقل عمومی، عدم قرارگیری ملک در طرح ترافیک و یا زوج و فرد و… است.

بررسی ظاهری ساختمان

  • در هنگام اجاره و یا خرید ملک اگر خودرو شخصی دارید حتما به وجود یا عدم وجود پارکینگ در ساختمان دقت کنید. چنانچه ملکی فاقد پارکینگ بود حداقل باید کوچه و یا خیابان نزدیک به ملک شرایط مناسب برای پارک خودرو شما را داشته باشد.
  • نبود آسانسور و ارتفاع نامناسب پله‌ها از مواردی هستند که در درازمدت باعث ناراحتی شما می‌شوند. عرض راه‌ پله، مجزا بودن کنتر آب و برق و گاز، مقدار شارژ ماهیانه، تعداد واحدها در هر طبقه، انباری، سیستم لوله‌کشی، سن و ظاهر سازه و همچنین استحکام بنا از جمله مهم‌ترین موارد در هنگام بازدید از ملک هستند.

 

فضای داخلی منزل

در هنگام بازدید ملک، داخل ساختمان چگونه باید باشد؟

  • بعد از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف مثل تعیین مبلغ، تحقیق و جستجو، بررسی محیط و ظاهر ساختمان حال نوبت به بازدید و بررسی داخل ساختمان رسیده است. وقتی برای بازدید ملک واحدی را انتخاب می‌کنید، به ‌غیر از نمای بیرونی و استحکام سازه باید فضای داخلی را نیز به دقت بررسی کنید.
  • مهم‌ترین نکته در طراحی داخلی، استفاده مناسب از متراژ ساختمان است؛ یعنی با توجه به متراژ بنا، از بهترین طراحی برخوردار باشد. نورگیر بودن ساختمان اهمیت فوق‌العاده‌ای در حس آرامش و شادابی شما دارد، پس حتما مقدار و اندازه پنجره‌ها را در نظر بگیرید. به ‌غیر از پنجره‌ها وجود بالکن مخصوصا در آپارتمان‌ها از جمله مزیت‌های آن ملک به شمار می‌رود.
  • در بازدید از ملک حتما در نظر داشته باشید به چند اتاق ‌خواب و چند کمد دیواری احتیاج دارید. متراژ نامناسب اتاق‌ خواب‌ها می‌تواند به ‌مرور زمان برای شما آزار دهنده شود. اندازه سالن را با توجه به مقدار وسایلتان انتخاب کنید؛ اگر سالن کوچک باشد مسلما نمی‌توانید چیدمان دلخواه خود را داشته باشید.
  • یکی دیگر از مواردی که در بازدید ملک باید به آن توجه داشت، آشپزخانه است. کف‌پوش و دیوار پوش مناسب و همچنین کابینت‌ها با جنس مناسب و اندازه کافی، هود، فضای مناسب برای نصب ماشین لباسشویی، گاز و یخچال از موارد بسیار مهم در آشپزخانه است.
  • سرویس بهداشتی و حمام را فراموش نکنید. هر دو مورد باید از سیستم آب‌رسانی، کف‌پوش و دیوار پوش مناسب برخوردار باشند. فشار آب و گاز، سیستم برق‌کشی و جعبه ‌فیوزها، سیستم گرمایش و سرمایش داخل منزل، امنیت درب‌ها و پنجره‌ها، سیستم لوله‌کشی فاضلاب، عایق‌کاری رطوبتی همه و همه مواردی هستند در هنگام بازدید ملک باید به آن توجه داشت.

کلام آخر

شما در هر جایگاهی از اجتماع که باشید و با هر مقدار بودجه‌ای می‌توانید برای اجاره و یا خرید ملک مناسب اقدام کنید؛ فقط کافیست اندکی صبر و حوصله به خرج دهید. در هنگام انتخاب ملک حتما از قبل بودجه مورد نظر را تعیین کنید، تحقیق و بررسی ظاهر و درون ساختمان را از یاد نبرید. به این نکته نیز توجه کنید که به ‌غیر از هزینه اجاره و یا خرید ملک شما باید هزینه‌های دیگری از قبیل هزینه جابجایی، انتقال سند، کمسیون بنگاه را هم در نظر داشته باشید.

شما می توانید برای خرید خانه و یا اجاره آپارتمان به بخش املاک سایت شیپور مراجعه کنید.

 

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.