با 100 تا 300 میلیون تومان کدام خودرو کارکرده را بخریم؟

1.3/5 - (44 امتیاز)

گروهی از افراد که آمار خوبی از خرید خودرو در ایران دارند، آن دسته از افرادی هستند که 100 تا 300 میلیون تومانی پول دارند و دنبال خرید خودروهایی مثل پراید۱۳۱، پژو ۴۰۵، سمند، ۲۰۶ و… هستند.
الان دیگر با توجه به ترافیک سنگین، سرمای هوا، کمبود وقت و از همه مهم‌تر پیشرفت زیاد اینترنت و استفاده از گوشی‌های موبایل، تبلت و لپ‌تاپ و وجود وب‌سایتی چون شیپور دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که به خیابان برود و از این نمایشگاه به آن نمایشگاه خودرو، خودش را اسیر واسطه‌گری کند و در نهایت آن چیزی که می‌خواهد هم گیرش نیاید.
شیپور یک بانک اطلاعاتی کامل از خودروهای کارکرده‌ای را جمع‌آوری کرده است. این پلتفرم هم سایت دارد و هم اپلیکیشن. شما خیلی ساده و راحت می‌توانید با وارد شدن به هر کدام از این روش‌ها به قسمت خودروها وارد شوید و بر اساس نام خودرو، قیمت، برند، سال ساخت یا حتی استان مورد نظر جستجو کنید، خودروها را با هم مقایسه کنید و مشخصات و تصاویر آگهی‌ها را هم ببینید.
اما نکته حائز اهمیت این است که در هر محدوده‌ی قیمتی تعداد زیادی خودروی کارکرده برای فروش وجود دارد. البته برخی علاقه دارند حتما خودروی صفر بخرند ولی با کمی وقت گذاشتن، می‌توانید خودروهای کارکرده‌تر و تمیزی پیدا کنید که قطعاً از خودروهای بهتر و مدل بالاتر هستند و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.
بعد از اینکه وارد سایت شیپور شدید و به قسمت خودرو رفتید، می‌توانید محدوده‌ی قیمتی 100 تا 300 میلیون تومان را انتخاب کنید. قبل از هر چیزی، ابتدا توصیه‌های زیر را مطالعه کنید و بر این اساس در سایت شیپور دنبال خودروهای دست‌دوم بگردید.

راهنمای خرید خودرو از 100 تا 300 میلیون

برای بررسی خودروهای دست‌دوم، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:
۱. بررسی وضعیت خودرو: قبل از خرید خودرو دست‌دوم، بهتر است به دقت وضعیت خودرو را بررسی کنید. باید اطمینان حاصل کنید که خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ نقصی در آن وجود ندارد. بهتر است یک متخصص خودرو با تجربه را برای بررسی خودروی مورد نظر به همراه بگیرید.
۲. بررسی میزان کارکرد: میزان کارکرد خودرو از نظر قدرت و عمر مفید خودرو بسیار مهم است. بهتر است خودرو با کارکرد کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر را انتخاب کنید.
۳. بررسی سوابق خودرو: پیش از خرید، باید سوابق خودرو را بررسی کنید. این شامل سوابق تعمیرات، نگهداری و تعویض قطعات است. باید از فروشنده خودرو سوابق را دریافت کنید و با دقت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.
۴. بررسی مدارک خودرو: قبل از خرید، باید مطمئن شوید که همه مدارک خودرو اعم از کارت ملی، شناسنامه، بیمه‌نامه، گواهی معاینه فنی و سند خودرو معتبر و قابل قبول هستند.
۵. تست رانندگی: قبل از خرید، بهتر است تست رانندگی انجام دهید و در صورت امکان با خودرو به یک متخصص خودرویی برای بررسی نهایی بروید.
با رعایت این نکات، می‌توانید خودروی دست‌دوم مناسبی را با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنید. ما در این مقاله لیست خودروها را در دو رنج قیمت ارائه می‌کنیم.

لیست خودروهای ایرانی

اگر لیست خودروهای قابل‌خرید 100 تا 200 میلیون تومان در شیپور را نگاه کنید، می‌بینید که در این لیست تعدادی زیاد پژو و پراید مدل‌های دهه 90 حضور دارند. شاید در نگاه اول خرید خودروهای لوکس‌تر مثل یک پژو پارس یا یک پژو 206 تیپ 2 جذاب‌تر به نظر برسد، اما توصیه ما بررسی کامل به پرایدهای کم کارتر و با مدل بالاتر است. با جست و جو خودروها می‌بینید که پژو 206 تیپ 2 مدل 83 و 84 با قیمت حدودی 200 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید. پژو پارس مدل 1384 با حدوداً 300.000 کارکرد و دور رنگ را با قیمت حدودی 200 میلیون تومان هم در این لیست وجود دارد.

برخی دیگر از این خودروها عبارت‌اند از:

  • پژو ۴۰۵ جی ال ایکس
  •  پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸
  •  ام وی ام ۳۱۵

رانا ال ایکس و سمند EF7 از لحاظ کیفیت سواری، امکانات و توان حرکتی شرایط مطلوب‌تری دارند اما مدل ساخت آن‌ها مقداری پایین است. در این میان سمند دلیل برخورداری از کابین بزرگ و صندوق‌ جادار گزینه بهتری است. اما یادتان باشد که این خودروهای قدیمی طبیعتاً مخارج خودش را دارد. اگر هزینه تعمیرات و قطعات پراید و پژوها را مقایسه کنید متوجه می‌شوید که حتی بازسازی یک پراید و سواری گرفتن بی‌دردسر از آن راحت‌تر از خرید یک پژوی پر دردسر است.
فکر داشتن خودروهای خارجی مثل فولکس گل، پروتون ویرا و کیا ریو مونتاژ هم جذاب است. با این بودجه شما می‌توانید مدل‌های قدیمی و شاید مشکل‌دار این خودروها را پیدا کنید. پر واضح است که سواری و پیشرانه این خودروها از خودروهای پراید و پژو خیلی بهتر است، اما قطعات یدکی این خودروها گران و کمیاب هستند و خرج زیادی روی دستتان می‌گذارند. اگر نگرانی تامین قطعه و هزینه تعمیرات این مدل‌ها را ندارید، خریدشان توصیه می‌شود.

خرید ماشین از 100 تا 300 میلیون

خودروهای سایپا

با این حساب بهتر است با بودجه‌ای که دارید، دنبال مدل‌های کم کارکرد بروید. اگر می‌خواهید خودروهای کم کارکرد یا صفرکیلومتر نسبتاً جمع‌وجور با بودجه حدود ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کنید، می‌توانید سراغ محصولات سایپا نظیر ساینا اس، کوییک و یا نهایتاً پراید ۱۱۱ بروید.

در حال حاضر خودروی کوییک مدل ۱۴۰۱ با کارکرد بسیار کم در حد دو تا سه هزار کیلومتر را می‌توان در بازار آزاد با قیمتی نزدیک به 250 میلیون تومان خریداری کرد. این محصول سایپا طراحی ظاهری نسبتا جذاب‌تری در مقایسه با دیگر خودروهای اقتصادی صفرکیلومتر هم‌رده ارائه می‌دهد و از لحاظ پرستیژ اجتماعی نیز می‌شود گفت که از جایگاه بهتری در قیاس با دیگر محصولات ارزان‌قیمت سایپا برخوردار است. ساینا اس می‌تواند برای مشتریانی که به دنبال خرید یک سدان اقتصادی با طراحی کمی جذاب‌تر از حد معمول می‌گردند، گزینه مناسبی باشد. ساینا اس مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر یا کمتر ارزشی نزدیک به 300 میلیون تومان دارد.

هر دو خودروی ساینا و کوییک به نوعی طراحی تغییریافته‌ای از تیبا صندوق‌دار و هاچ‌ بک هستند، بنابراین فرم کلی نمای جانبی آن‌ها شبیه یکدیگر است. خودروی کوییک در مقایسه با ساینا کمی اسپرت تر و جوان‌پسند است و آن هم به خاطر تزیینات بیشتر در نمای جانبی کوییک است. هم‌چنین طراحی نمای پشت کوییک کمی به برخی از محصولات شرکت BMW نزدیک است و این عامل باعث جذابیت بیشتر کوییک نسبت به ساینا شده است. کابین هر دو خودرو از یک نوع پلاستیک ساخته شده و ابعاد اتاق هر دو تقریباً یک اندازه است. اما عرض کوییک کمی بیشتر است و سرنشینان آن راحت هستند. به طور کلی کابین کوییک از به‌روزرسانی‌های بیشتری بهره‌مند شده است و درمجموع، دل‌نشین‌تر است.

علاوه بر معیارهای ظاهری، ساینا و کوییک از نظر فنی نیز بسیار شبیه هم هستند. پیشرانه هر دو خودرو همان موتور ارتقا یافته پراید و از نوع M15 است. این دو موتور دارای 4 سیلندر و حجمی برابر با 1503 سی سی و گشتاور آن 128 نیوتون-متر و قدرت آن 87 اسب بخار است. هم‌چنین سیستم ترمز و تعداد کیسه‌های هوا در هر دو خودرو یکی است. تنها تفاوت این خودرو را می‌توان در بحث شتاب و سرعت در نظر گرفت. ساینا شتاب صفر تا 100 را در مدت 12.8 ثانیه و کوییک در 13 ثانیه طی کند. همین‌طور حداکثر سرعت ساینا معادل 175 کیلومتر بر ساعت بوده و حداکثر کوییک سایپا به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کلام پایانی

خرید خودروی دست دوم می‌تواند در بسیاری از موارد یک گزینه خوب باشد. اولاً، خودروهای دست دوم معمولاً ارزان‌تر از خودروهای جدید هستند، بنابراین شما می‌توانید خودرویی با کیفیت بالا را با قیمت کمتری خریداری کنید. اما خرید خودروی دست دوم همراه با برخی مخاطرات نیز هست. به طور مثال، خودروهای دست دوم ممکن است دارای مشکلات پنهان باشند که در زمان خرید قابل تشخیص نباشند. همچنین، ممکن است خودرو دست دومی که خریداری می‌کنید، دارای ضمانت نباشد و در صورت وقوع مشکلات بعدی، شما باید هزینه تعمیرات را خودتان پرداخت کنید. در نهایت، خرید خودروی دست دوم یا نو، بستگی به نیازهای شما و سطح تجربه و دانش فنی شما دارد.

سوالات متداول

آیا با 100 میلیون تومان خودروی دست دوم خرید؟

بله شما با این بودجه می‌توانید پرایدهای با کارکرد بالا و مدل‌های قدیمی را خریداری کنید.

بهترین ماشین با بودجه 250 میلیون کدام است؟

می‌توانید سراغ محصولات سایپا نظیر ساینا اس، کوییک و یا نهایتاً پراید ۱۱۱ بروید.

قبل از خرید خودروی دست دوم باید چه کار کنیم؟

قبل از خرید حتما خودرو را کارشناسی کنید و تمامی جوانب را بررسی کنید

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
2 نظرات
  1. امیر می گوید

    واقعا اسم این لگن های چینی رو خودرو میگذارید؟!!!!!!

  2. پارسافر می گوید

    امروز با این پول همین چینی ها رو هم نمیتونیم بخریم

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.