چرا باید خودرو دنا بخریم و چرا نباید بخریم؟

3.7/5 - (192 امتیاز)

خودرو دنا با این که نسبتا تازه وارد بازار خودروهای داخلی ایران شده است اما طرفداران زیادی پیدا کرده است و بسیاری از مالکان این خودرو هم با پیش فروش صاحب آن شده اند. در مطلب امروز می خواهیم خوبی ها و بدی های این خودرو را با هم بررسی کنیم و ببینیم آیا خرید آن کار منطقی است یا نه!

پیش از همه باید در نظر داشته باشیم که این خودرو محصول شرکت خودروسازی ایران خودرو است، که سابقه طولانی و زیادی در ساخت و معرفی خودروهای ملی ایران دارد! و البته خودروی دنا هم با عنوان خودرو ملی معرفی شده است.

همانطور که می دانید خودروی دنا دارای همان موتور سمند است که توان صد و چهار ده اسب بخار دارد و گشتاور آن ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. در واقع دنا در اصل خودش همان سمند سورن است که ظاهر آن متفاوت شده است. چنانکه این دو خودرو دارای ایرادهای و اشکال های یکسانی هستند!

به عنوان مثال اگر شما از هرکسی که سمند داشته است پرس و جو کنید یکی از ایرادهایی را که برای این ماشین ذکر می کند کوبیدن محور عقب آن است و این مشکل متاسفاته در دنا هم وجود دارد.

یکی از دلایل پر طرفدار بودن دنا، طراحی ظاهری بدنه و داخل کابین است که از سایر خودروهای تولید داخل خیلی بهتر است و طبیعتا برای ما ایرانی ها که چشممان به دیدن پراید عادت کرده است جذابیت دارد. اما هر چند طراحی این خودرو تازه وارد زیباست اما طبق معمول کیفیت مواد اولیه ای که در این خودرو هم استفاده شده است بسیار پایین است. اصولا شرکت های خودروسازی ایرانی رسم دارند که از خشک ترین نوع پلاستیک ها برای کابین خودروهای تولیدی شان استفاده کنند.

مصرف دنا در جاده استاندارد حدود ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. از لحاظ آلودگی و از نظر میزان همخوانی با محیط زیست موتور یورو ۴ دنا چندان پذیرفته نیست.

اما دنا امکانات خوبی هم دارد که بیشتر خودروهای ساخت داخل از وجود آن ها بی بهره اند. امکاناتی مثل سامانه کروز کنترل، سامانه کمک پارک عقب، قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق، رادیوپخش با مانیتور تصویری بزرگ و قابلیت پخش فایلهای صوتی و تصویری، غربیلک فرمان مجهز به دکمه های کنترل سیستم صوتی، هندزفی موبایل و کروز کنترل، آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، سیستم پاسخگویی به تلفن همراه با هندزفری موبایل، جابه جایی ‏های صندلی‏ های راننده و سرنشین جلو به صورت تمام برقی، سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک و امکان نصب صندلی کودک و در نهایت وجود کیسه هوا از جمله این امکانات است.

قیمت روز این خودرو در حدود چهل و سه تا چهل و شش میلیون تومان است.

برای دیدن قیمت انواع خودروهای دنای نو و کارکرده به سایت شیپور صفحه خودرو مراجعه کنید.

شاید این مطلب هم برای تان جالب باشد:

با داشتن چه دلایلی سمند بخریم یا نخریم؟

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.