استخدام همه چیز نیست!

Rate this post

بسیاری از ما فکر می کنیم که کار کارمند بودن یعنی هشت یا نه ساعت در اداره، محل کار یا شرکت حضور داشتن و کار کردن. اما این در عمل ممکن نیست. چون توانایی انسان برای انجام کار در این اندازه نیست و شاید در اوایل کار فردی که استخدام شده است و کارفرما فکر کنند این کار شدنی است اما به مرور زمان و بعد از گذشت مدتی کوتاه کارایی و بهره وری کارمند به شدت کاهش می باید و به مرور زمان افرادی که استخدام شده اند دچار فرسودگی شغلی می شوند و تمام سازمان یا شرکت دچار مشکل می شود چون هر یک از افراد شاغل در یک سازمان در هر پست و مقامی که باشند به یک اندازه در پیشرفت یا پسرفت یک شرکت و سازمان سهیم هستند.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی راه های ساده اما بسیار موثری وجود دارد که می توان با استفاده از از آن ها محیط کار را برای کارمندان و کارفرمایان محیطی راحت و دلپذیر کرد که در آن نه تنها کار می کنند بلکه زندگی می کنند و از آن لذت می برند. مدیریت زمان مهم ترین کاری است که برای بهبود فضای کار باید انجام داد. از هشت یا نه ساعت زمان کار می توان زمان های کوتاهی را به مواردی که در ادامه خواهیم گفت اختصاص داد. پس از گذشت مدتی می توان تاثیر این زمان بندی را مشاهده کرد.

توجه داشته باشید که تمام کارهای زیر ممکن است یک ساعت یا ۹۰ دقیقه زمان لازم داشته باشد:

قدم زدن

هوای تازه، نور خورشید و مهم تر از همه ورزش باعث تسهیل جریان خون و بهبود تمرکز، حافظه و عملکرد می شود.

صحبت کردن با همکاران

بنابر نتایج تحقیقات، کارمندانی که اجازه صحبت با همکاران خود را دارند با برقراری ارتباط بیشتر با همکاران از میزان استرس و فشار خود می کاهند.

چرت زدن

کارمند باید اجازه داشته باشد اگر احساس خستگی کرد، با  15 تا 20 دقیقه چرت زدن میزان تمرکز و بازدهی خود را به دست آورد.

کتاب خواندن

افرادی که کتاب می خوانند در برقراری ارتباط با همکاران خود موفق تر عمل می کنند. بنابراین کارمندان با خواندن کتاب، به طور همزمان هوش هیجانی خود را نیز افزایش می دهند.

بررسی سایر سایت های مختلف: اگرچه فاصله گرفتن از کامپیوتر مفیدتر است، اما کارمندان باید بتوانند با بررسی سایت هایی که مستقیما به کارشان مرتبط نیستند، به ذهن خود استراحت داده و بازدهی خود را افزایش دهند.

رویاپردازی کردن

بسیاری از مردم تصور می کنند که رویاپردازی باعث ایجاد اختلال در انجام کارها می شود، اما محققین اثبات کرده اند که در زمان رویا پردازی عملکرد تمام بخش های مغز به گونه ای افزایش می یابد که  در این صورت افراد قادر خواهند بود تا یک مشکل بزرگ را به راحتی از سر راه خود بردارند.

اختصاص زمان خاصی برای صرف ناهار: مفهوم اختصاص زمان برای صرف ناهار برای بسیاری از کارمندان بیگانه است، اما فاصله گرفتن از میز کار و خوردن یک غذای مغذی باعث افزایش بازدهی افراد می شود.

تمرین مدیتیشن

انجام مدیتیشن، حتی برای یک مدت زمان کوتاه، مزایای بسیاری از جمله کاهش میزان استرس و افزایش سلامت را برای افراد به همراه خواهد داشت.

با توجه به نکاتی که مطرح شد و همچنین آگاهی به این مساله که افراد تا حد خاصی توانایی انجام کار را دارند، می توان بازدهی کار یک موسسه یا شرکت را بالا برد. ضمنا مدیران و برنامه ریزان باید بدانند تعیین زمان مفید هر شرکت بسته به نوع کارشان، متفاوت با دیگر مؤسسات است.

طبیعی است که کارهای فکری انرژی زیادی از افرادی که استخدام شده اند، می گیرد در این شرایط اگر مدیر کارمندان را مجبور کند که زمان طولانی تری را به کار بپردازند، هرگز نتیجه موردنظر را به دست نخواهند آورد.

اگر به دنبال استخدام شدن در سازمان دلخواه تان هستید اما نمی دانید این سازمان با شرکت را از کجا پیدا کنید، صفحه استخدام در سایت شیپور را حتما ببینید و راهنمایی های زیرکانه برای موفقیت در استخدام را هم از دست ندهید!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.