اقداماتی که پیش از فروش ملک باید انجام داد!

Rate this post

فرآیند فروش خانه و موفقیت در آن به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ تعیین قیمت مناسب، انتشار آگهی در سایت‌ یا اپلیکیشن‌ شیپور و همچنین انتخاب زمان مناسب برای فروش با توجه به شرایط بازار، از جمله عواملی هستند که می‌توانند در فروش خانه شما تاثیرگذار باشند. علاوه بر این موارد اقداماتی نیز وجود دارند که باید پیش از فروش خانه به آن‌ها توجه کرد؛ این کارها باعث می‌شود شرایط خانه شما بهبود پیدا کرده و برای فروش آماده شود.

از آنجایی که رعایت این نکات تا حد زیادی بر روند فروش خانه شما تاثیر خواهد گذاشت، در این مقاله قصد داریم در مورد اقداماتی که پیش از فروش ملک باید انجام داد صحبت کنیم؛ اگر قصد فروش خانه خود را دارید، دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با شیپور همراه باشید.

 

چگونه خانه را برای فروش آماده کنیم؟

برای اینکه بدانید پیش از فروش خانه باید چه کارهایی را انجام داد، باید به موارد تاثیرگذار بر تصمیم خریدار توجه کنید. برای مثال وجود آلودگی و کثیفی می‌تواند باعث دلسردی مشتری شود. تاریک بودن فضای خانه، ناهماهنگی بین رنگ‌های استفاده شده در فضای داخلی و همچنین وجود بوی بد نیز از مواردی هستند که می‌توانند مشتری را از خرید خانه منصرف سازند. مطمئنا برطرف کردن نقص‌های خانه در هرکدام از این موارد، به فروش بهتر و سریع‌تر خانه شما کمک خواهد کرد. در ادامه به معرفی تمام این موارد و راهکارهای بهبود وضعیت خانه برای فروش می‌پردازیم.

 

  • تعمیرات و برطرف کردن مشکلات فنی خانه

وجود هرگونه مشکل فنی در خانه، تاثیر منفی زیادی بر ذهن خریدار خواهد داشت، لذا باید پیش از فروش خانه تمام مشکلات فنی را برطرف کنید. نشتی لوله‌های آب، خرابی سیستم برق و روشنایی، وجود اختلال در عملکرد آسانسور و همچنین وجود مشکل در باز و بسته شدن درب‌ها، از مواردی هستند که حتما باید به آن‌ها رسیدگی کنید.

در نظر داشته باشید که روبرو شدن مشتری با حتی یکی از این موارد می‌تواند در تصور او از وضعیت دیگر قسمت‌ها نیز تاثیر گذاشته و او را از خرید خانه منصرف سازد. انجام تعمیرات خانه طبیعتا هزینه‌هایی را به دنبال خواهد داشت، اما در عوض شانس فروش سریع‌تر خانه را افزایش می‌دهد.

 

  • رفع آلودگی‌ها و کثیفی‌ها

یکی از موارد ناخوشایندی که می‌تواند نظر مشتری را در مورد خرید خانه شما عوض کند، وجود آلودگی و کثیفی در قسمت‌های مختلف خانه است. لک و چربی روی دیوارهای آشپزخانه، دستگیره درب‌ها و کلیدهای برق، از جمله این موارد هستند. مشتری ترجیح می‌دهد خانه‌هایی را برای خرید انتخاب کند که از هر جهت آماده سکونت باشد، لذا تمیز کردن و برق انداختن خانه را به عنوان یکی از موراد ضروری پیش از فروش خانه در نظر بگیرید. اگر روی دیوارهای خانه سوراخ و جای میخ وجود دارد، نسبت به رفع آن اقدام کنید. پاکیزگی شیشه‌های پنجره‌ها نیز از نظر روانی اثر مثبتی بر ذهن مشتری خواهد داشت.

 

  • نورگیرتر کردن خانه

روشن بودن فضای خانه کمک می‌کند تا اتاق‌ها و بطور کلی فضای داخلی خانه بزرگ‌تر و منظم‌تر به نظر برسد. به علاوه، نورگیر بودن خانه یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود و از مواردی است که اکثر مردم در خرید خانه به آن اهمیت می‌دهند.

 

  • از بین بردن بوهای نامطبوع

بوی نامطبوع یکی از بدترین مواردی است که یک مشتری می‌تواند هنگام بازدید از خانه با آن روبرو شود. تاثیر بوی بد تا حدی است که می‌تواند اثر بسیاری از ویژگی‌های مثبت خانه را خنثی کند. اگر در یافتن علت بوی بد موفق نشده‌اید، از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مشاوره بگیرید.

 

  • توجه به کفپوش‌ها

پیش از فروش خانه به وضعیت کفپوش‌های آن توجه کنید. در صورت لزوم کفپوش‌ها را تمیز کنید و اگر بیش از حد مستهلک شده‌اند، نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمایید. یک کفپوش کهنه یا کثیف بیش از چیزی که تصور کنید در ذهن مشتری نامطلوب جلوه می‌کند.

 

  • توجه به رنگ‌آمیزی

اگر در رنگ‌آمیزی خانه شما از رنگ‌های ناهماهنگ و نامناسب استفاده شده است، بهتر است پیش از فروش خانه به آن رسیدگی کنید. رنگ‌ها تاثیر بسزایی در احساسات انسان دارند، بنابراین رنگ‌آمیزی تازه فضای خانه بر اساس هارمونی رنگ‌ها می‌تواند تا حد زیادی در جلب رضایت خریدار اثرگذار باشد.

 

  • مرتب کردن خانه برای بازدید

فضای داخلی خانه را پیش از بازدید مشتری مرتب کنید. چیدمان و دکوراسیون وسایل شما یکی از موارد مهمی است که می‌تواند روی قضاوت خریدار در مورد کارایی فضاهای داخلی خانه تاثیر بگذارد. توجه داشته باشید که برای خریدار، تصور کردن وسائل و مبلمان او در خانه شما دشوار است و اگر شما به عنوان ساکنین قبلی خانه نتوانید فضای خانه خود را کاربردی و مفید جلوه دهید، بخشی از شانس خود را برای مجاب کردن او از دست خواهید داد.

 

  • رسیدگی به نمای بیرونی خانه

شکل و شمایل بیرونی خانه نیز یکی از مواردی است که می‌تواند در فروش خانه اثرگذار باشد. در واقع اولین چیزی که مشتری با آن روبرو می‌شود، نمای ببیرونی خانه شماست. هیچ‌کس نمای کثیف و دود زده ساختمان را نمی‌پسندد. در مقابل، نمای تمیز و زیبا، وجود فضای سبز هرچند کوچک و حتی محل مشخص برای بیرون گذاشتن زباله‌ها، تاثیر خوبی بر ذهن مشتری گذاشته و او را برای بازدید از فضای داخل خانه ترغیب می‌کند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.