با محصولات بورگوارد در بازار کشور آشنا شوید

Rate this post

کمپانی بورگوارد از سال ۱۹۱۹ میلادی توسط مهندس سرشناس آلمانی آقای کارل ‌اف دبلیو ‌بورگوارد در شهر برمن بنیان‌گذاری شد. این شرکت در دهه ۳۰ تا ۵۰ میلادی یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان آلمان به شمار می‌رفت تا اینکه در اوایل دهه ۶۰ به علت مشکلات مالی و بدهی اعلام ورشکستگی کرد.

کشتی بورگوارد طی این سال‌ها به گل نشسته بود، اما نهایتا در سال ۲۰۰۸ میلادی کریستین بورگوارد، نوه موسس کمپانی بورگوارد تصمیم به زنده کردن میراث پدربزرگش گرفت و دفتر مرکزی شرکت را با سرمایه‌گذاری گروه خودروسازی بایک چین در شهر اشتوتگارت افتتاح کرد. بورگوارد توانست اولین محصول خودش یعنی کراس‌اوور لوکس BX7 را در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۲۰۱۵ به معرض نمایش عموم بگذارد؛ این شرکت به تلاش‌هایش ادامه داد و در سال ۲۰۱۶ از کراس‌اوور میان‌سایز BX5  نیز رونمایی کرد.

بورگوارد BX7 و BX5کمپانی بورگوارد پس از ده‌ها سال دوری از تولید، حالا باید برای محصولات خود به دنبال بازارهای رو به رشد می‌گشت و ایران یکی از بهترین مارکت‌هایی بود که این برند از دل تاریخ بازگشته می‌توانست در آنجا قابلیت‌های خود را به اثبات برساند. در اواخر سال ۹۶ «شرکت کیان موتور وارنا» به عنوان نماینده رسمی بورگوارد در ایران برگزیده شد و هر دو مدل BX7 و BX5 را به بازار کشورمان ارائه کرد. خط تولید این دو مدل در کشور چین قرار دارد، اما مراحل طراحی آن‌ها در آلمان طی شده است. در ادامه قصد داریم تا بورگوارد BX7 و BX5 را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و قیمت و شرایط فنی آن‌ها را ارزیابی کنیم؛ لطفا با شیپور همراه باشید.

 

بورگوارد BX7

بورگوارد BX7 یک کراس‌اوور نسبتا بزرگ‌ با چهره‌ای جذاب و جوان پسند است اما می‌توان نشانه‌هایی از سبک طراحی محصولات آئودی و پورشه را نیز در ظاهر آن یافت. هماهنگی در طراحی قسمت‌های مختلف، از جمله نکات مثبت شمایل بدنه بورگوارد BX7 شمرده می‌شود.

طرح کابین بورگوارد BX7 نیز به ویژه در قسمت داشبورد مطلوب و چشم‌نواز است. حضور نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی در بخش فوقانی کنسول میانی، فضایی کاملا مدرن را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. کیفیت متریال کابین هم در سطح بسیار خوبی قرار داشته و ترکیب خوشایندی از فلز، چرم و چوب در کابین بورگوارد BX7 به کار گرفته شده است. در مورد فضای داخلی BX7 هم باید گفت که به اندازه کافی جادار بوده و افراد بلندقد به جز در ردیف سوم، با محدودیت خاصی از نظر فضای سر و پا مواجه نخواهند بود.

بورگوارد BX7 از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ، نیرویی معادل ۲۲۴ اسب‌بخار و گشتاوری ۳۰۰ نیوتن‌متری دریافت می‌کند و آن را به وسیله گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک و دو عدد دیفرانسیل هوشمند، به سوی هر چهار چرخ انتقال می‌دهد.

شتاب صفر تا صد بورگوارد BX7 در حدود ۹.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۰۵ کیلومتر برساعت می‌رسد. ۹ لیتر در ازای پیمایش ۱۰۰کیلومتر، بیانگر میزان مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور 1740 کیلوگرمی در سیکل ترکیبی ا‌ست. سواری نرم، عایق‌بندی و کیفیت بالای کابین و پایداری مناسب خودرو در عبور از پیچ‌ها، از جمله مزایای رانندگی با بورگوارد BX7 به شمار می‌رود.

مهمترین تجهیزات رفاهی-ایمنی این خودرو ۸۰۰ میلیون تومانی به شرح زیر است:

سقف پانورامیک، حسگر باران، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ‌های اتوماتیک، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های برقی جلو دارای ماساژور و 3 حافظه برای صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، کنترل تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی اندروید و با قابلیت همگام‌سازی با تلفن‌همراه، موس کنترلگر، 4 گرمکن صندلی، دوربین 360 درجه، حسگر پارک، نشانگر فشار باد تایرها، کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای، درب صندوق هوشمند دارای حافظه، کروز کنترل، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، ترمز ABS+EBD به‌ همراه ترمز اضطراری، کنترل پایداری ESC/VSC، ترمز دستی برقی بعلاوه اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی  HAC و سراشیبی HDC، کلینر اتوماتیک دیسک‌های ترمز جلو BDC، پایش هوشیاری راننده و سیستم تشخیص نقاط کور.

 

بورگوارد BX5

BX5 دومین محصول بورگوارد است که نسبت به BX7 ابعاد کوچک‌تری دارد. طراحی بدنه آن شباهت فراوانی به برادر بزرگترش داشته و در نمای جلو یادآور چهره آئودی Q5 است. فضای داخلی بورگوارد BX5 نیز خوشایند و باکیفیت به نظر رسیده و الگوبرداری از محصولات اروپایی در سبک طراحی آن به چشم می‌خورد.

یک پیشرانه ۱.۸ لیتری GDi به قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر در کنار جعبه دنده ژاپنی شش سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک آیسین، مشغول به انجام وظیفه در این کراس‌اوور چهارچرخ محرک است. شتاب صفر تا صد 9.3 ثانیه، حداکثر سرعت 190 کیلومتربرساعت و مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر، از جمله آمار عملکرد بورگوارد BX5 به شمار می‌روند. سواری نرم، هماهنگی مناسب گیربکس با پیشرانه و حداقل بودن لگ توربوشارژر را می‌توان به عنوان نکات مثبت رانندگی با بورگوارد BX5 برشمرد.

همچنین تجهیزات رفاهی و ایمنی نظیر کیسه هوا جلو، جانبی و پرده‌ای، صفحه نمایشگر مرکزی لمسی ۸ اینچی با قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم کلینر اتوماتیک دیسک‌های ترمز جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگر پارک جلو، عقب و جانبی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، گرمکن آینه‌های جانبی و چراغ خوش آمدگویی، چراغ‌های جلو زنون، سیستم چراغ کمکی در حین پیچیدن، گرمکن صندلی‌های ردیف جلو، استراحتگاه میانی عقب تاشو به همراه جا لیوانی، ترمزهای دیسکی ABS+EBD و سامانه‌های پایداری HAC ،HBA ،ESC ،EDS ،HDC ،EPB در این خودرو 600 میلیون تومانی یافت می‌شوند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.