بهترین مناطق شهر کرج برای خرید خانه کدامند؟

3/5 - (4 امتیاز)

اگر جزو افرادی هستید که نه دل دوری از تهران را دارید، نه تحمل شلوغی و هیاهوی بی پایان آن را، قطعا سکونت در کرج بهترین انتخاب شما خواهد بود. شلوغی اتوبان تهران-کرج، گویای این حقیقت است که تمایل مهاجرت به کرج و سکونت در آن، با روندی صعودی افزایش یافته است. کرج که حالا برای خود استان شده و امکانات رفاهی خارق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد، مهاجران زیادی را از دور و نزدیک به‌سمت خود جذب کرده است.
اگر برای خرید خانه در کرج نیاز به یک راهنمایی جامع دارید تا از تردید و سردرگمی‌ها رها شوید، این مقاله از شیپور برای شما مفید و کارآمد خواهد بود.

سکونت در کرج برای چه کسانی مناسب است؟

خوشبختانه هیچ محدودیت خاصی برای مهاجرت و سکونت در استان البرز وجود ندارد. حتی کارمندان ادارات تهران نیز می‌توانند به کرج نقل مکان کنند. واقعیت این است که همه روزه تعداد زیادی از کارمندان ادارات داخل تهران از طریق اتوبان تهران-کرج به محل کار خود می‌روند.
سالمندان، بازنشستگان، کارمندان و به‌خصوص زوج‌های جوان به یکی از پر و پا قرص‌ترین طرفداران خرید خانه در کرج و زندگی در این استان تبدیل شده‌اند. هرچند کرج از لحاظ ازدحام جمعیت و آلودگی هوا دست‌کمی از تهران ندارد، اما همیشه یکی از مقاصد اصلی بیماران قلبی و تنفسی بوده که برای دستیابی به آب و هوای سالم، به این استان مهاجرت می‌کنند.

آیا قیمت خرید خانه در کرج کمتر از تهران است؟

اغلب افرادی که بین دوراهی نقل مکان به کرج یا ماندن در تهران گیر کرده‌اند، با این سوال مواجه‌اند که آیا قیمت خرید خانه در کرج کمتر از تهران است؟ پیدا کردن خانه با قیمت مناسب در کرج دور از ذهن نیست. در واقع اگر سری به مشاورین املاک استان البرز بزنید، به خوبی متوجه تفاوت قیمت خانه‌های تهران و کرج می‌شوید.
متوسط قیمت رهن خانه در کرج از 20 میلیون تومان شروع می‌شود و با توجه به محله و مناطق مختلف آن، به مرور قیمت افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی، بررسی روند قیمت خانه در کرج در قیاس با قیمت خانه در تهران گویای این حقیقت است که همواره میانگین قیمت خرید هر متر خانه در کرج، پایین‌تر از قیمت خرید هر متر خانه در تهران است.

بهترین مناطق شهر کرج برای خرید خانه کدام‌اند؟

پاسخ به این سوال، کمی پیچیده و وابسته به دو فاکتور مهم است. انتظارات و بودجه شما تعیین می‌کند کدام منطقه از کرج برای سکونت شما مناسب است.
اگر دغدغه قیمت ندارید و به دنبال خرید خانه در بهترین و لوکس‌ترین محله‌های کرج هستید، حتما سری به محله‌های مهرشهر، عظیمیه و جهانشهر بزنید. ساکنان این محله‌های اعیان‌نشین علاوه‌بر این‌که از تمکن مالی بالایی برخوردارند، آب و هوای تمیزتری در دسترس خواهند داشت. سرمایه‌گذاری در این سه محله بسیار پرسود و زود بازده بوده و از این لحاظ، مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. با این توصیف، در مورد امکانات رفاهی و تفریحی این مناطق نیز جای نگرانی وجود ندارد.

کدام محله‌های کرج برای کارمندان مناسب است؟

اغلب کارمندان برای انتخاب و خرید منزل مسکونی، دو فاکتور مهم را در نظر دارند؛ اولین فاکتور دسترسی راحت به حمل و نقل عمومی و فاکتور دوم متراژهای پایین و قیمت مناسب خانه است. مجموع همه این انتظارات در محله گلشهر، بلوار ارم و کیانمهر به خوبی پاسخ داده می‌شود. متراژ خانه‌های این مناطق از 40 متر شروع شده و تا 300 متر هم می‌رسد. همچنین دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و تره‌بارها نیز از مزایای پررنگ این محله‌های کارمندنشین کرج است.
متراژ کم و قیمت مناسب منازل در گلشهر و بلوار ارم در جذب اقشار متوسط و کارمندان حسابی موفق عمل کرده است.

خوش آب و هواترین مناطق کرج برای خرید خانه کدامند؟

اغلب افراد مسن و سالخورده، تمایل دارند از شلوغی تهران فاصله گرفته و ادامه زندگی خود را در آرامش و هوایی پاک‌تر سپری کنند. این مورد به‌خصوص در بازنشستگان بسیار فراگیر است. آن‌ها بلافاصله پس از بازنشستگی ساز رفتن می‌نوازند و برای خرید خانه در کرج یا هر شهر خوش آب و هوای دیگر اقدام می‌کنند.
منطقه عظیمیه کرج، به آب و هوای خوب مشهور است. عظیمیه آب و هوای کوهپایه‌ای دارد و زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های معتدل‌تری خواهد داشت. بعد از عظیمیه، چهارباندی مهرشهر کرج دومین پیشنهاد است. این بلوار سرسبز که با باغ‌های سیب شروع می‌شود هم خوش آب و هوا و هم دارای چشم‌انداز زیبایی است. مهرشهر نسبت به عظیمیه آب و هوای معتدل‌تری دارد و متراژ خانه‌های این محله از 110 متر بیشتر است. اطراف آن مملو از باغات مختلف بوده و همین مولفه آب و هوای خوبش را توجیح می‌کند.

کدام مناطق کرج برای سکونت زوج‌های جوان پرطرفدار بوده است؟

واقعیت این است که زوج‌های جوان محدودیت خاصی برای سکونت در محله‌های مختلف کرج ندارند. اگر بودجه کافی داشته باشند، قطعا مهرشهر و عظیمیه بهترین انتخاب است، اما آمار نشان می‌دهد که برخی محله‌های کرج مورد استقبال بیشتر زوج‌های جوان قرار گرفته‌اند؛ از مهم‌ترین این محله‌ها گلشهر، کیانمهر و فردیس را می‌توان نام برد. قیمت خانه‌های فردیس و کیانمهر تفاوت دندان‌گیری ندارند، ولی اگر به دنبال خانه‌های ارزان‌تر هستید، بهتر است به حصارک بالا و پایین، شاهین ویلا و بهارستان مراجعه کنید.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. علی می گوید

    از کرج متنفرم

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.