از چه راه هایی روغن سوزی خودرو کارکرده را تشخیص بدهیم؟

Rate this post

حتما شما هم خودروهایی را که با دودهای بسیار بد بو در خیابان تردد می کنند و سایر راننده ها و مسافران را آزار می دهند دیده اید و از این اتفاق آزرده شده اید، یکی از دلایل ایجاد این اتفاق بروز مشکل روغن سوزی است که باید سریع آن را برطرف کرد.

روغن سوزی خودرو کارکرده یکی از شایع ترین عواملی است که هر ماشینی را روانه تعمیرگاه می کند. اما اگر کمی بیشتر از خودروها مراقبت کنیم و بدانیم چرا روغن سوزی ایجاد می شود و راه های فهمیدن یا برطرف کردن آن چیست هم می توانیم ماشین سالم تری داشته باشیم و هم در هزینه های تعمیر آن صرفه جویی کنیم.

با شیپور همراه باشید تا دلایل این اتفاق و راه های تشخیص آن را با هم بررسی کنیم.

برای دیدن قیمت انواع خودرو کارکرده و نو می توانید به سایت شیپور صفحه خودرو مراجعه کنید. یا خودرو کارکرده و حتی صفر خودتان را برای فروش در شیپور آگهی کنید.

چرا روغن سوزی اتفاق می افتد؟

اگر روغن وارد اتاق احتراق که همان محفظه بالای پیستون است بشود و همراه با مخلوط سوخت و هوا حین جرقه زدن شمع، بسوزد روغن سوزی اتفاق می افتد.

دلیل آن ممکن است شکستن یک یا چند رینگ پیستون، خراب شدن یاتاقان‌، اصطکاک شدید گیت سوپاپ، خوردگی یا ساییدگی جداره سیلندر یا پیستون

خراب شدن شاتون‌، خرابی کاسه نمد، خرابی لاستیک گیت و یا خرابی واشر سرسیلندر باشد. اگر هر کدام از این مواردی که گفتیم سالم و بدون نقص باشد هیچ گاه روغن سوزی اتفاق نمی افتد.

چطور متوجه بشویم که خودرو کاکرده روغن سوزی دارد؟

اگر می خواهید بدون آن که به تعمیر گاه مراجعه نکنید و خودتان روغن سوزی را تشخیص بدهید می توانید از راه هایی که در ادامه برای تان خواهیم گفت متوجه این مشکل بشوید.
رایج ترین علامت روغن سوزی این است که اگر به طور دائمی از لوله اگزوز دودی متمایل به رنگ آبی خارج می شود، آن را نشانه روغن سوزی خودرو کارکرده می دانند.

راه دوم این است که درون لوله اگزوز را با انگشت با پارچه بررسی کنید اگر دست یا پارچه روغنی شد، خودرو دچار مشکل روغن سوزی است.

همچنین اگر متوجه شده اید که روغن خودرو مدام کم می شود یا متوجه علائم نشت روغن در یک یا چند ردیف دهانه شمع شده اید، بدانید که خودرو روغن سوزی دارد. علاوه بر این بوی روغن سوخته در محفظه موتور هم نشانه قوی برای فهمیدن این مشکل است. چربی سر شمع هم علامت دیگری است که نشان از این مشکل دارد.

شاید بخواهید بدانید چه زمانی بهترین زمان برای عوض کردن روغن موتور خودرو است؟

در مطالب بعدی درباره انواع دود هایی که از اگزوز خارج می شود برای تان خواهیم گفت و این که هر کدام از آن ها نشانه چه اشکال یا خرابی هستند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.