دکورهای اشتباه، تعویض‌های به جا!

Rate this post

برای یک تغییر بزرگ، آن هم در دکور خانه، نیازی به تغیرات کلی و نو نیست، آنچه از خود تغییر مهم‌تر است، تعویض‌های به جاست! حتی با وسایل دست‌دوم.

هنرهای تزئینی در برابر هنرهای زیبا

هنرهای زیبا در واقع هنرهایی هستند که صرفا جنبه‌ی زیبایی و سرگرمی دارند؛ مثل نقاشی، عکاسی و در تعریف کلی‌تر، مجسمه‌سازی. این‌ها در واقع هنر کاربردی به حساب نمی‌آیند. در حالی که هنرهای تزئینی شاخه‌ای از هنر است که به هنر کاربردی یا هنرصنعت مشهور است. هنری که به ساختن آثار زینتی مثل وسایل خانه و دکوراسیون می‌پردازد. ساختن یک وسیله‌ی خانه یا وسیله‌ی دکوری که هم زیبا باشد و هم کاربردی، کار پیچیده و بسیار خلاقی است. می‌توان گفت دکور هر خانه‌ای در بهترین شکل، پر است از وسایلی که به جز زیبایی، کاربری هم دارند. این همان اتفاقی که این روزها برای وسایل خانه‌ی مدرن زیاد می‌افتد: مثلا لیوان‌هایی که هر کدام ظاهرا یک اثر هنری منحصر به فرد هستند، و گاهی آنقدر زیبا که استفاده از آن‌ها به نظر کار اشتباهی می‌آید! این ماجرا زمانی جذاب‌تر می‌شود که چینش و دکور و وسایل دکوری همگی دست به دست هم بدهند تا یک فضای قابل استفاده‌ی چشم‌نواز پر از وسایل کاربردی زیبا تحویل بدهند. اما به دست آوردن چنین امکانی خیلی گران نیست؟

هر شهروند یک هنرمند!

زیاد شنیده‌ایم که باید کار خود را به کاردان بسپاریم. اما در مورد هنر، همه متخصص و صاحب‌نظر هستند! درست است که زیبایی یک دید شخصی است، اما علم و استاداردهای مشخصی برای تاثیر زیبایی چیزهای مختلف وجود دارد. چه بسا خانه‌های زیادی که پر از وسایل گران قیمت و زیبایی باشند که به تنهایی جذاب به نظر برسند، ولی در کنار همدیگر یک میدان جنگ سرسام‌آور یا یک بینظمی ناهمگون بسازند. ناهمگونی‌ای که از هیچ زاویه‌ای قابل هضم نیست! در حالی که کافی است بخشی از این وسایل جا به بشوند، بخشی از آن‌ها تعویض بشوند و یک سری وسایل جدید به این کلکسیون اضافه بشود که اوضاء دکور خانه رنگ و حال جدید و گیرایی به خودش بگیرد. این همان اصلی است که نیاز به نظر متخصص دارد! تعویض‌های به جا نیازی به پول زیاد نیز ندارد، دکوراسیون همیشه در نوع دست‌دوم خودش وجود دارد! فقط کافی‌است نظر یک متخصص را بپرسید!

خانه‌ی ما، خانه‌ی شما

زمانی که از تعویض دکوراسیون حرف می‌زنیم، شاید خوشایندترین نوع آن خرید صفر تاصد وسایل نو از گران‌ترین برندها باشد. اما خوب می‌دانیم که چنین اتفاقی هرچند هم ممکن باشد، تضمین داشتن یک دکور تحسین‌برانگیز نیست. گاهی آنچه در خانه‌ی ما اضافی و جاگیر شده، دکوراسیون خانه‌ی همسایه‌ی ما را تبدیل به یک رویای دست‌نیافتنی خواهد کرد. برعکس این اتفاق هم ممکن است. مهمترین نکته در تعویض‌های به جا درمورد دکوراسیون منزل، توجه به هارمونی و طرز قرار گرفتن وسایل و رنگ‌ها نسبت به هم است. کافی است تا شما به دنبال یک مجله‌ی دکوراسیون معتبر برای ایده گرفتن در مورد دکور و نقش رنگ‌ها داشته باشید تا کمی از نقطه نظرات متخصصین را یاد بگیرید.

قرض‌های ماندگار

از خوبی‌های تعویض وسایل دکوری خانه با دوستان و آشنایان این پیش فرض است: آن را برمی‌گردانم! همیشه، دست‌دوم به معنای خرج کردن پول و خرید دست‌دوم نیست. گاهی ما از اینکه یکی از اقواممان از مبلمان، ظروف دکوری و قاب‌هایش خسته شده آگاهیم ولی مطمئن نیستیم که آن‌ها در ترکیب با لوازم و خانه‌ی ما چطور از آب در می‌آیند. اینجاست که قرض گرفتن و قرار دادن این وسایل در کنار دکوراسیون خودمان می‌تواند به ما کمک کند تصمیم بهتری بگیریم. اگر دکور امانتی به خانه‌ی ما نیاید، می‌توانیم آن را پس بدهیم یا با خیال راحت به فرد دیگری ببخشیم. اما اگر احساس کنیم، تعویض ما به جا بوده، این قرض ماندگار خواهد شد.

تعویض‌های به جا

برای یک تغییر بزرگ، آن هم در دکور خانه، نیازی به تغیرات کلی نیست. یک گلدان، یک جاشمعی، و یا حتی شکل قرار گرفتن وسایل شما نسبت به هم می‌تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. گاهی آن وسیله‌ای که چند سال پیش برای دور انداختن در جایی قرار دادید، دوباره مد خواهد شد و شما می‌توانید از همان برای تغییرات زیبا و جذاب دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. در اینجا آنچه از خود تغییر مهم‌تر است، تعویض‌های به جاست!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.