لوازم دکوری در صدر جدول فروش اجناس دست‌دوم!

Rate this post

لوازم دکوری به دلیل امکان فروش تمی، خاص بودن، نازل بودن قیمت‌ها در مقیاس کلی، و امکان خرید از برندهای معتبر با قیمت پایینتر در صدر جدول فروش لوازم خرده‌ی دست‌دوم قرار دارند.

پیش‌فرض‌های دست‌دومی

در مورد خرید و فروش اجناس مختلف پیش‌فرض‌های عجیب و فراگیر زیادی وجود دارد. یکی از این پیش‌فرض‌ها حس تعلق به یک کالا است. مثلا خانه را در نظر بگیرید. یک قانون فیزیکی به اسم اندازه، و نوع ارتباط ما با خانه، و البته دلیل مهم و محکم ثابت بودن اسکلت خانه باعث می‌شود تا ما احساس متفاوتی نسبت به خانه‌ی دست‌دوم داشته باشیم. البته در مورد احساس ما در ارتباط با اجناس دست‌دوم، پیش‌فرض‌های بسیار زیادی دخیل هستند. اما وقتی به اجناس کوچک‌تری در مقایسه‌ی با خانه و ماشین می‌رسیم، لوازم دکوری ظاهرا محبوبیت عجیبی بین مردم دارند.

اگر خانه و اتومبیل را از جدول اجناس دست‌دوم حذف کنیم، نتایج به دست آمده از فروش بسیار جالب توجه خواهد بود. این لوازم دکوری هستند که صدر جدول فروش را از آن خود می‌کنند. آن هم به سه دلیل عمده!

عادلانه ارزش گذاری کنید!

ممکن است با خودتان بگویید این آمار اشتباه است. خرید و فروش جواهر احتمالا سهم بزرگتری از جدول فروش اجناس دست‌دومی را از آن خود می‌کند. حدس شما زمانی می‌توانست درست باشد که ارزش مالی هر دو این اجناس یکی بود. زمانی که می‌خواهیم اجناس و فروششان را در بازار دست‌دومی‌ها بسنجیم باید به این اصل توجه کنیم که یک جفت گوشواره‌ی طلای دست‌دوم احتمالا بسیار گران قیمت‌تر از فروش چندین دست‌ استکان دست‌دوم خواهد بود. برای اجتناب از چنین اشتباهی، با فرض یکسان بودن قیمت‌ها جدول را جایگزین می‌کنند. در چنین شرایطی، میزان فروش لوازم دکوری خانه در حالت دست‌دوم چندین و چند برابر هر گونه از اجناس دست‌دوم دیگری خواهد بود.

فروش لوازم دکوری دست دوم

خاص پسندها

اگر در اطرافتان معمار، طراح داخلی، یک هنرمند، و یا یک شخص صرفا با یک سلیقه‌ی خاص وجود داشته باشد، آدرس بسیاری از فروشگاه‌های دست‌دوم فروشی را از زبانشان شنیده‌اید. شاید حتی خود شما یکی از سخت‌پسندانی باشید که قیمت وسایل خاص و چشمگیر خانه‌تان، همه را شگفت زده می‌کند! در بازار دست‌دومی‌ها، همیشه انتخاب‌هایی برای مشکل پسندان وجود دارد. انتخاب‌هایی چندین و چند ساله، اقلام تک و چوبی یا استیل و نقره‌ای که از تولید طرح به خصوصشان چندین و چند سال می‌گذرد. و یا پرده‌هایی که پارچه‌های خاص و زیبای آن‌ها را باید با قیمتی سرسام‌آور در بازار دست‌اول خریداری کرد. اما اگر به میزان فروش در جدول دست‌دومی‌ها بازگردیم، این خاص پسندها دیگر در اقلیت قرار ندارند.

خرید لوازم منحصر به فردی که قرار است به شکل مستقیم بخشی از دکور خانه‌ی شخصی باشند یا اینکه با کمی اصلاح کاربری جدید یا رنگ جدیدی به خودشان بگیرند، تقاضا برای خرید این اجناس دکوری را در فروشگاه‌های دست‌دومی تا حدود زیادی بالا برده است. خرید یک تک کالای خاص و برند در فروشگاه دست‌اولی‌ها چیزی نیست که هر کسی توانایی پرداخت آن را داشته باشد. این در حالی است که ذوق و سلیقه نباید حتما گران خریده شود. اینجاست که بازار فروش کالای دکوری دست‌دوم، حراج‌های پرفروشی را مشاهده خواهد کرد.

تک فروشی، بیشتر فروشی

شکستن یک استکان کافی است تا یک ست چشم‌نواز در بین لوازم خانگی را ناقص کند. خریدن یک ست کامل دیگر یعنی هزینه‌ی هنگفت و فضای اشغالی زیاد! از بعد مثبت هم می‌توان به ماجرا نگاه کرد. بارها شده که ما برای خانه‌مان صرفا یک عدد صندلی زیبا و خاص می‌خواهیم، به دنبال یک پارچ عجیب هستیم، یک رومیزی شکیل و کار شده بدون رومیزی‌های عسلی و یا رانر میزناهارخوری می‌خواهیم.

چنین خریدی در فروشگاه‌ها اگر نگوییم غیرممکن، اما طاقت‌فرصا و محدود است. چنین امکانی در مکان‌هایی مثل چندشنبه‌بازارها و فروشگاه‌های آنلاین فروش لوازم دست‌دوم کاملا امکانپذیر است. در ابعاد جهانی، به دلیل تقاضای بالای خرید چنین اجناسی که به شکل تکی در حالت دست‌اول قابل خریداری نیستند، فروشگاه‌هایی مثل Amazon و Ebay دست به کار شده‌اند تا بازار فروش این اقلام پرطرفدار را نیز از آن خود کنند. این هم یک دلیل دیگر بر پرفروش بودن لوازم دکوری دست‌دوم!

به خانه برمی‌گردیم!

برندهای لوازم دکوراسیون و خانگی مشهوری مثل ایکیا پا را یک مرحله فراتر هم گذاشته‌اند. شما برای خرید کالای مورد نظرتان کافی است تا سری به بخش دست‌دوم همین فروشگاه‌های برند بزنید. در این بخش‌ها شما می‌توانید کالاهای دکوری خریداری شده‌تان از همین برند را به خودشان بفروشید، کالای نو از آن‌ها یا جای دیگری بخرید.

می‌توانید کالای دست‌دومتان را با یک کالای دکوری دست‌دوم دیگر از همان برند جایگزین کنید. یا حتی صرفا می‌توانید برای تکمیل دکوراسیونتان به دنبال اجناس دست‌دوم همان برند باشید. در این حالت دیگر نباید نگران تولید نشدن مجدد یک طرح یا ناقص شدن ست لوازم دکوری خانه‌تان باشید. همین یک شرط هم برای تبدیل کردن لوازم دکوری خانگی به محبوب‌ترین نوع اجناس فروشی دست‌دومی کافی است.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.