مدادهای رنگی جادویی!

Rate this post

مدادهای رنگی یکی از گزینه‌های عالی برای بازیافت هستند. فرهنگ دست‌دومی‌ها خلاقیت افراد را در استفاده مجدد از بقایای مداد رنگی‌ها و یا تراشه‌های آن‌ها به کار گرفته است.

زباله‌های رنگی!

لوازم تحریر نوعی مخدر به حساب می‌آیند! اگر از این جمله ترسیدید، مخدر را را با مُسَکن جاگزین کنید. مخدر یا مسکن، خرید لوازم تحریر هم آرامش‌بخش و هم اعتیاد آور است. مخصوصا مداد رنگی! اگر سری به لوازم‌تحریرهای بزرگ شهر زده باشید، می‌دانید درباره‌ی چه تنوع رنگ و مدلی از مدادها صحبت می‌کنیم. از جعبه‌های فلزی بزگ مدادرنگی‌های فابرکاستل گرفته تا مدادهای رنگی دانه‌ای کوچکی که شبیه به بدنه‌ی درخت هستند.

این همه تنوع اگرچه قند در دل هر آدمیزادی آب می‌کند اما حقیقت تلخی نیز به همراه دارد؛ حقیقت تلخ درختان قطع‌شده! البته جای بسی خوشحالی دارد که مدادهای رنگی، حتی در صورت دست‌دوم بودن نیز دور ریز نخواهند شد. بد نیست یاد آوری کنیم که بازیافت بخشی از فرهنگ تبدیل و تغییردست‌دومی‌ها است. در این مقاله، با چند راه‌کار ساده برای تبدیل و بازیافت مدادهای رنگی‌ دست‌دوممان (استفاده شده) در خانه آشنا می‌شویم.

نابودکننده

اولین گام در جهت بازیافت خانگی مدادهای رنگی دست‌دوم شما تجزیه است. مدادرنگی بیشتر از بخش‌های قابل بازگشت به طبیعت تشکیل شده است. بنابراین، شما نگرانی زیادی در مورد بخش‌های مختلف پلاستیکی و یا فلزی آن ندارید. تنها بعضی مدادهای‌رنگی‌ هستند که در انتهای آن‌ها شما یک نوار فلزی و گاهی یک پاک‌کن می‌بینید.

برای تجزیه با نوار فلزی شروع کنید. آن را از انتهای مدادتان جدا کنید. معمولا، پاک‌کن خودش با جدا کردن ورق فلزی میفتد. اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد، می‌توانید از چاقو برای جدا کردن آن استفاده کنید.

هیزمش را زیاد کنید!

مدادهای رنگی، عموما چوبی هستند. در اینجا، منظور ما از استفاده‌ی مدادرنگی‌ها به جای هیزم، مدادهایی بدون روکش فلزی یا پلاستیکی هستند. اگر مداد شما چوبی باشد، مورد بسیار مناسبی برای استفاده به جای هیزم آتش است.

اگر در خانه شومینه داشته باشید، می‌توانید مدادهایی را که دیگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را زیر چوب شومینه قرار بدهید. از این مدادهای تجزیه شده، درون منقل کباب یا آتشی که بیرون از خانه درست کرده‌اید نیز می‌توانید استفاده کنید.

جواهرات دست‌ساز!

نوار فلزی کوچک انتهای مدادرنگی شما نیز قابل استفاده است! حلقه‌ی فلزی رنگی‌ای که جدا کردید، می‌تواند به جای انگشتر، حلقه‌ی گوشواره، آویز گردنبند و یا دستبند مورد استفاده قرار بگیرد. برای این کار کافی است تا از یک سیم چین، انبردست و کمی سنگ و مهره‌ی رنگی استفاده کنید.

حتی می‌توانید، انگشتر، دستبند و یا گوشواره‌هایی که خراب یا پاره شده‌اند را با همین نوار نازک ترمیم کنید. از لاک ناخن می‌توانید برای تغییر رنگ این فلز استفاده کنید.

راز مخفی رشد گل‌ها

مهم‌ترین و بهترین استفاده‌ی مدادرنگی رو به اتمام شما در باغبانی است. چطور؟ به شکل کود! شاید نمی‌دانستید که چوب اغلب مدادرنگی‌ها از جنس چدار است! چوب چدار قابلیت جذب شدن در خاک و کشتن حشرات ناخواسته در خاک را دارد! همین کافی است تا شما خرده تراشه‌های مدادرنگی‌تان را دور نریزید و از آن برای تقویت خاک گلدان‌های خانه استفاده کنید.

به علاوه، ترکیب رنگی این تراشه‌ها، جلوه‌ی بسیار بانمک و زیبایی به خاک گلدان شما خواهد داد. در کشورهایی مثل سوئد، مراکز باغبانی زیادی وجود دارد که به دلیل همین خاصیت چوب‌های چدار، پول خوبی بابت خرید آشغال تراش‌های مدادرنگی‌های مردم پرداخت می‌کند.

مدادهای رنگی جادویی!

اما فرهنگ تروج تفکر دست‌دومی که به بازیافت و استفاده نکردن از منابع رو به اتمام کره‌ی زمین اهمیت خاصی می‌دهد، مدادهای قابل کاشت را به بازار عرضه کرده است. مدادهایی که درست در انتهای پاک‌کنشان، دانه‌های قابل کاشت مختلفی دارند. دانه‌هایی که شما می‌توانید خودتان مطابق سلیقه انتخاب کنید که سبزی باشند یا گل و یا گیاه.

این مدادها تماما از چوب ساخته شده‌اند و شما این امکان را دارید که تا خط نزدیک به دانه‌ها از آن‌ها استفاده کنید. و بعد از آن مداد را از انتها در گلدان بکارید و شاهد رشد و به ثمر نشستن مدادتان باشید. این مدادرنگی‌های جادویی، ثمره‌ی تفکری هستند که برای فرهنگ دست‌دومی و بازیافت احترام خاصی قائلند.

از تله‌ی محیط زیستی تا آشیانه‌های رنگی

پرنده‌های کوچک زیادی در پارک‌ها جنگل‌ها و حتی حیاط کوچک آپارتمان شما زندگی می‌کنند. کمتر پرنده‌ای پیدا می‌شود که به یک لانه‌ی چوبی نه بگوید! درست کردن این لانه‌ها کار سختی نیست. شما به مدادرنگی‌هایتان و کمی چسب چوب نیاز دارید. برای درست کردن این لانه‌ها، حتی می‌توانید مدادرنگی‌های دست‌دوم را نیز از سایت‌های آنلاین بخرید. ترکیب رنگ‌های مختلف این مدادرنگی‌ها با چوب، هم برای شما خوشایند خواهد بود و هم برای پرندگان.

و در پایان

مدادهای رنگی، اگر روکش پلاستیکی و فلزی نداشته باشند، یکی از گزینه‌های عالی برای بازیافت خواهند بود. فرهنگ دست‌دومی‌ها خلاقیت افراد را در استفاده از بقایای مداد رنگی‌ها و یا تراشه‌های آن‌ها به کار انداخته. اگر مداد رنگی‌تان را دیگر نمی‌خواهید، راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن مجددا استفاده کنید، اما اینبار با یک کاربری جدید!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.