چند راهکار ساده برای داشتن خانه‌ای پاییزی

Rate this post

حالا که اواسط فصل پاییز را سپری می‌کنیم، بد نیست حال و هوای رنگ‌های گرم و معجزه‌گر این فصل را به محل زندگیمان دعوت کنیم. طراحی دکوراسیون پاییزی برای خانه، چندان کار سختی نیست. شناخت عناصر پاییزی و رنگ‌شناسی مخصوص این فصل، اصولی‌ترین مسیر پیاده ‌سازی دکوراسیون پاییزی برای منزل است.
واقعیت این است که رنگ‌های گرم و آرامش‌بخش پاییز می‌تواند تحمل سردی و خواب زمستانی طبیعت را برای همه ما ساده کند. اگر از محیط یکنواخت و دکوراسیون تکراری خانه خود خسته شده‌اید و تمایل دارید همزمان با فصل پاییز، دستی به سر و گوش منزل بکشید تا دکوراسیون پاییزی بر آن حکم‌فرما باشد، با این مقاله از تیم شیپور همراه باشید.

رنگ های پاییزی را بشناسید

شاید تصور کنید مهمترین قدم برای اجرای دکور پاییزی در منزل، خرید لوازم و تجهیزات پاییزی باشد، اما ما به شما می‌گوییم اگر رنگ شناسی پاییزی را مورد توجه قرار ندهید، از غافله عقب خواهید ماند.
هرچند تشخیص رنگ‌های پاییزی کار سختی نیست، ولی رعایت هارمونی رنگ‌های این فصل، مهمترین قاعده برای اجرای دکوراسیون پاییزی در منزل است. هر رنگ گرمی که در طبیعت پاییزی می‌بینید، از رنگ کرم و زرد و نارنجی گرفته تا قرمز و قهوه‌ای و مشتقات آن، می‌تواند پالت پاییزی شما را برای دکور پاییزی تشکیل دهد.

المان های پاییزی را برای دکوراسیون پاییزی شناسایی کنید

چه عناصری شما را به یاد فصل پاییز می‌اندازد؟
خوشبختانه اجرای دکور پاییزی برای منزل، جزو دکورهایی است که پتانسیل بالایی برای خلاقیت دارد. کدو تنبل، برگ های زرد و قرمز و نارنجی، کاموا و انواع وسایل حصیری می‌توانند برای یک تغییر دکوراسیون حسابی با تم پاییز شما را همراهی کنند.
اگر بتوانید مجموعه‌ای از برگ‌های رنگی با شکل و شمایل متفاوت را جمع‌آوری کنید، ساخت یک ریسه برگی زیبا یک ایده بی دردسر و کم هزینه است که شدیدا حال و هوای پاییز را به رخ می‌کشد. تهیه کدو تنبل هم در پاییز بسیار ساده است؛ چند کدوی تر و تمیز تهیه کنید و یک گوشه دنج منزل را به آن‌ها اختصاص دهید. اگر این گوشه دنج، محلی نزدیک به شومینه باشد نور علی نور است.

به فکر خرید کوسن‌هایی با تم پاییز باشید

دکوراسیون پاییزیقطعا تعویض مبل‌ها در راستای اجرای دکوراسیون پاییزی در منزل، ایده هزینه‌بر و بزرگی است، اما پیشنهاد ما به شما این است به جای تعویض مبلمان، چند کوسن پاییزی تهیه کنید و روی مبل‌ها قرار دهید. این که کوسن‌ها چقدر حال و هوای پاییز را منتقل کنند، به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دستی در فعالیت‌های هنری دارید، می‌توانید پارچه و ملزوملت دوخت کوسن را تهیه کرده و خودتان برای دوسخت کوسن پاییزی دست به کار شوید.

یک میز پاییزی بسازید

برای ساخت یک میز پاییزی، علاوه بر یک میز کوچک، چند شاخه هرس شده، تعدادی برگ با رنگ‌های مختلف، چند گلوله کاموا با رنگ‌های گرم، تعدادی جاشمعی با شمع‌های قرمز و نارنجی و در نهایت یک رومیزی متناسب نیاز است.
برگ‌ها را به انتهای شاخه‌ها بچسبانید و آن‌ها را داخل گلدان بگذارید. سپس به فکر چیدمان همه المان‌ها در کنار هم روی میز باشید.
شمع‌ها را روشن کنید و کار تمام است.

قاب عکس‌های پاییزی درست کنید

برای پیاده‌سازی این ایده، بهتر است چند ماه جلوتر به فکر باشید. تعدادی برگ با شکل‌های مختلف و تعدادی گل و شاخه گندم تهیه کنید و آن‌ها را لای کتاب‌های قطور قرار داده و خشک کنید؛
ایده از ما، خلاقیت برای چیدمان این عناصر کنار هم روی مقوا و انتخاب قاب مناسب از شما.

به شلف‌ها و قفسه‌ها عطر پاییز بپاشید

دکوراسیون خانه در پاییزبد نیست تعدادی از شلف‌های دیواری خانه را به «شلف‌های فصلی» اختصاص دهید. یعنی نه تنها برای فصل پاییز، بلکه برای هر فصل دکور این شلف‌ها را تغییر داده و حال و هوای فصل را در آن‌ها ایجاد کنید. در واقع این شلف ها می‌توانند میزبان فصل‌ها در منزل شما باشند. برای پر کردن شلف‌ها علاوه بر عناصر طبیعی، می‌توانید به فکر خرید مجسمه و شمع و وسایل تزیینی با رنگ‌های گرم باشید؛ انتخاب نهایی بر عهده شماست.

از معجزه پرده و رومیزی‌های رنگی غافل نمانید

اگر می‌خواهید تغییر حاصل از دکور پاییزی منزلتان کمی پررنگ و چشمگیر باشد، می‌توانید روی کمک پرده و رومیزی‌ها حساب ویژه باز کنید. یک پرده رنگی با تم پاییز بخرید و یک رومیزی با آن ست کنید. نیاز به پرداخت هزینه‌های نجومی و دوخت‌های عجیب و غریب نیست. هدف از این تغییر دکوراسیون، مقابله با یکنواختی است پس به جای این که برای خود هزینه تراشی کنید، روی تغییرات مثبت در دکور منزل متمرکز شوید.

اجرای بی نقص دکوراسیون پاییزی با نورپردازی گرم

حتما می‌دانید که نور، یکی از اصلی‌ترین عناصر در معماری داخلی و خارجی به حساب می‌آید. شاید متوجه تاثیر شگفت انگیز آن در تکمیل دکور پاییزی نباشید، اما واقعیت این است که استفاده از نور گرم (مثلا نور زرد) برای بخشی از منزل که دکور پاییزی دارد، می‌تواند تاثیر غوغایی داشته باشد. البته استفاده از لوسترهایی با تم پاییز هم ایده بدی به نظر نمی‌رسد. اگر می‌خواهید یک لوستر پاییزی داشته باشید، سری به اینترنت بزنید و برای ساخت یک لوستر با تم پاییز، یاعلی بگویید و دست به کار شوید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.