تسلا مدل ۳؛ اولین تاکسی زرد برقی نیویورک

Rate this post

کمیسیون تاکسی و لیموزین نیویورک مجوز بهره‌برداری از تسلا مدل ۳ را به عنوان اولین تاکسی زرد الکتریکی این شهر صادر کرد؛ این خبر توسط یکی از مدیران کمیسیون مذکور تایید شده است. در حال حاضر خودروهایی نظیر فورد فیوژن هیبرید، هیوندای سوناتا هیبرید، تویوتا کمری، تویوتا آوالون و پریوس راو ۴ صلاحیت ارائه خدمات به عنوان تاکسی رسمی زرد در شهر نیویورک دارند و تسلا مدل ۳ تنها خودروی تمام الکتریکی است که در حال حاضر می‌تواند در قالب تاکسی زرد در شهر نیویورک تردد کرده و به ارائه سرویس بپردازد.

تسلا مدل ۳ به عنوان اولین تاکسی زرد برقی نیویورکشایان ذکر است گرچه تسلا مدل ۳ به‌تازگی به جمع تاکسی‌های شهر نیویورک پیوسته اما پیش از این به طور گسترده در ناوگان تاکسیرانی کشور هلند و اخیرا به تعداد محدودتر در شهر دبی به خدمت گرفته شده است. اخیرا نیز ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا، از برنامه‌های آتی شرکت خود جهت ارائه سرویس روبوتاکسی (تاکسی بدون راننده) در کشور آمریکا خبر داده بود.

 انتشار تیزر ویدئویی از هیولای ۸۳۰ اسب بخاری لامبورگینی

انتشار تیزر ویدئویی از هیولای ۸۳۰ اسب بخاری لامبورگینی

بالاخره پس از انتشار شایعات فراوان، دپارتمان موتور اسپرت لامبورگینی با انتشار تیزری ویدئویی تایید کرد که در حال آماده‌سازی یک هیولای 830 اسب بخاری مختص پیست مسابقه است. در این ویدئو کوتاه و تاریک، خودرویی سوپر اسپرت با بال فیبر کربنی عظیم در عقب دیده می‌شود. همچنین یک مجرای هوای بزرگ بر روی سقف این هایپرکار حضور دارد که از قرار معلوم آن نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده است. عدد ۶۳ با طراحی گرافیکی خاص که یادآور سال شروع فعالیت لامبورگینی است نیز بر روی بخشی از بدنه خودنمایی می‌کند.

این ابرخودرو بر پایه لامبورگینی اونتادور ساخته شده و همان قلب تپنده ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر را در سینه دارد با این تفاوت که اکنون مهندسان لامبورگینی مجبور به رعایت هیچ‌کدام از استانداردهای جاده‌ای در توسعه آن نیستند؛ بنابراین پیشرانه این خودرو از توان خروجی 830 اسب بخار برخوردار شده که ۶۰ واحد بیشتر از اونتادور SVJ است. وظیفه انتقال قدرت هم به یک گیربکس ۶ سرعته سکوئنشال xtrac سپرده شده است.

بر اساس برخی شایعات منتشرشده، این ابرخودرو SVR نام داشته و تنها ۴۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. تحویل این خودرو ویژه پیست به مشتریان از سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز خواهد گردید.

عملکرد ضعیف رنو در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹

عملکرد ضعیف رنو در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹

این روزها آمار و ارقام حال و روز خوشی را برای شرکت رنو بیان نمی‌کنند. نگاهی به آمار عملکرد این شرکت فرانسوی و مجموعه تابع آن (میتسوبیشی و نیسان) نشان می‌دهد که رنو در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی با افت ۴.۴ درصدی فروش مواجه شده است. رنو در طی این مدت 852198 دستگاه خودرو به فروش رسانده و درآمد آن با کاهش ۱.۶ درصدی به 11.29 میلیارد یورو رسیده است.

مسئولان رنو افت تولید شرکت‌های نیسان و دایملر، کاهش تقاضا برای پیشرانه‌های دیزلی و نیز جو حاکم بر اقتصاد جهانی را به عنوان دلایل اصلی این کاهش فروش ذکر کرده‌اند. در قاره اروپا که حدود نیمی از فروش جهانی رنو به آن اختصاص دارد، با وجود رشد کلی فروش خودرو به میزان ۲.۴ درصد، فروش محصولات رنو با کاهش ۳.۴ درصدی روبرو شده است. رقابت شدید در بازار و تغییر نسل سوپرمینی کلیو (Clio) از جمله علل کاهش فروش رنو در اروپا اعلام شده است.

گروه رنو در چین هم عملکرد بسیار بدی داشته و با افت فروش ۱۵.۵ درصدی مواجه شده است. همچنین برند رنو نیز با افت فروش ۱۰ درصدی مواجه شده و این در حالی است که تولیدات برند ارزان‌قیمت دا‌چیا رشدی ۹.۳ درصدی را در فروش تجربه کرده است. با توجه به آمار و ارقام فروش محصولات گروه خودروسازی رنو و برندهای زیرمجموعه، این خودروساز انتظار کاهش فروش ۴ درصدی و تقلیل سود عملیاتی از ۶ به ۵ درصد را برای سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرده است.

 

آئودی TT بازنشست می‌شود

آئودی TT بازنشست می‌شود

خبرها از بازنشستگی دائم کوپه محبوب آئودی TT و جانشینی یک کراس‌اوور کامپکت الکتریکی حکایت می‌کنند؛ آقای برام شام، مدیرعامل آئودی صحت این خبر را تایید کرده است. گفته شده آئودی از سال ۲۰۱۴ در پی جایگزینی برای مدل تی‌تی بوده است و حالا تصمیم گرفته یک کراس‌اوور برقی بانام ettron را جانشین آن کند.

کراس‌اوور مذکور از خودرو Q3 کوچک‌تر بوده و 35.4 متر طول خواهد داشت. در ساخت پلتفرم این خودرو از معماری MEB فولکس واگن استفاده شده است و مدل پایه آن به یک پیشرانه تک موتورِ 200 اسب بخاری مجهز خواهد شد. سه مجموعه پک باتری با ظرفیت 58،45 و 78 کیلووات ساعت برای ettron در نظر گرفته‌شده و بیشینه برد حرکتی آن معادل 320 تا 547 کیلومتر خواهد بود.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.