آیا فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن ادغام خواهند شد؟

Rate this post

این روزها بازار شایعات پیرامون ادغام دو گروه بزرگ خودروساز جهان، فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن بسیار داغ است؛ یکی از این اخبار غیرموثق که نگرانی‌هایی را در پی داشته است، به تعطیلی برخی از کارخانجات تولیدی این دو شرکت در اثر ادغام با یکدیگر اشاره دارند؛ در این میان، بعضی تاسیسات اروپایی احتمالا با خطر تعطیلی بیشتری روبرو خواهند بود.

گفته می‌شود در اثر تشکیل این گروه فوق عظیم خودروسازی، حدود ۶ میلیون دستگاه خودرو از محصولات پژو سیتروئن و فیات کرایسلر به صورت مازاد بر فروش در خواهند آمد که اکثر این تولیدات مازاد، در کلاس خودروهای کوچک اروپایی دسته‌بندی می‌شوند.

با وجود آن که مسئولان فیات و پژو تعطیلی کارخانجات خود در اروپا را رد می‌کنند، اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تاسیسات فیات در صربستان، خطوط تولید واکسهال (متعلق به پژو) در انگلستان و نیز کارخانه‌های تولید پیشرانه‌های فیات در کشورهای ایتالیا و لهستان در معرض خطر توقف فعالیت قرار دارند.

فراز و فرودهای فروش خودرو در بازارهای جهانی طی سال 2019

فروش خودرو در بازارهای جهانی طی سال 2019طی ۹ ماه گذشته از سال ۲۰۱۹ میلادی، فروش خودرو در اکثر بازارهای مهم جهان به جز برزیل و ژاپن، با کاهش روبرو شده است؛ در این بین بازارهای برزیل و ژاپن به ترتیب نرخ رشد ۸.۸ و ۲.۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۸ تجربه کردند. همچنین فروش خودرو در قاره اروپا به رقم 12115900 دستگاه رسیده که از نرخ رشد منفی ۱.۶ درصد حکایت می‌کند.

ایالات متحده نیز که یکی از از مهم‌ترین بازارهای خودروی جهان به شمار می‌رود، تا به اینجای سال ۲۰۱۹ با فروش ۱۲ میلیون و ۷۰۹ هزار و 100 دستگاه خودرو درون محدوده سرزمینی خود روبه‌رو بوده است. این آمار کاهش فروش ۱۳۱ هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تصریح می‌کند، اما از طرف دیگر تولید کنندگان خودرو در ژاپن روزگار بهتری را سپری می‌کنند؛ چرا که با فروش 3 میلیون و 441 هزار و 200 دستگاه خودرو در این کشور موفق شدند حدود ۷۴ هزار دستگاه اتومبیل بیشتر را در سرزمین شکوفه‌های گیلاس به دست مشتریان برسانند..

وضعیت کشور چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان اصلا امیدوارکننده نیست؛ خودروسازان در ۹ ماهه سپری شده از سال ۲۰۱9 میلادی برابر 14 میلیون و 963 هزار دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسانده‌اند که نشانگر افت 11.6 درصدی فروش خودرو در آن کشور است.

بازار خودرو هند نیز وضعیت مناسبی ندارد؛ تا به اینجای سال ۲۰۱۹ معادل 2 میلیون و 177 هزار و 500 دستگاه اتومبیل در هند به فروش رسیده است که نزول منفی ۱۶.۴ درصد را در قیاس با سال گذشته  بیان می‌دارد. برزیل با فروش یک میلیون و ۹۴۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو، افزایش فروش ۱۶۰ هزارتایی را تجربه کرده و روسیه نیز با ۲ درصد افت، به آمار فروش یک میلیون و ۲۷۱ هزار و 400 دستگاه نائل آمده است.

آلفارومئو 4C به خاطره‌ها پیوست

آلفارومئو 4Cشرکت ایتالیایی آلفارومئو به طور رسمی خبر توقف تولید اسپرت کوچک و جذاب موتور وسط خود یعنی مدل 4c را تایید کرد. نسخه کوپه این خودرو از سال ۲۰۱۳ و مدل رودستر آن نیز از سال ۲۰۱۵ میلادی در شهر مودنا و در کنار محصولات مازراتی در حال تولید بوده است.

 فروش آلفارومئو 4c از سال ۲۰۱۸ در امریکای شمالی متوقف شد و حالا با از خط خارج شدن این خودرو و به فروش رسیدن انواع صفر کیلومتر حاضر در برخی نمایندگی‌های شرکت، دیگر اثری از ارائه این اتومبیل اسپرت کوچک و جذاب ۸۹۵ کیلوگرمی (تقریبا هم وزن با پراید ۱۱۱) نخواهد بود.

معرفی غیر رسمی ب ام و  2020 M2 CS؛ چابک ترین محصول ام پاور در راه است!

اخیرا یک وب سایت آمریکایی از خودرویی کوپه، دست‌پرورده بخش M Power کمپانی ب ام و رونمایی کرده است. اخبار منتشر شده حاکی از این امر هستند که شرکت ب ام و به طور رسمی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از کوپه داغ خود رونمایی خواهد کرد.

بهره‌گیری از اسپلیتر جدید جلو، اسپویلر فیبرکربنی کوچک عقب و نیز دیفیوزر فول کربنی، از جمله شاخص‌ترین تغییرات ظاهری اعمال شده بر M2 CS 2020 به شمار می‌روند. اطلاعات به دست آمده تایید می‌کنند که ب ام و از موتور ۶ سیلندر خود موسوم به S55 در این محصول استفاده کرده است؛ به لطف بهره‌گیری از سامانه جدید اگزوز، M2 CS هم اکنون از توانایی تولید ۴۴۴ اسب بخار قدرت برخوردار شده که حدود ۴۰ واحد رشد را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

یک گیربکس شش سرعته دستی و یا یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه، نیروی پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند. شتاب صفر تا صد ب ام و M2 CS برابر ۴ ثانیه است که به لطف فناوری لانچ کنترل، تا ۳.۷۸ ثانیه نیز می‌رسد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.