گلدان‌های گیاهی، لامپ‌های سوخته!

Rate this post

راه‌هایی زیادی از یکی از فرهنگ‌های خوب استفاده از دست‌ دومی‌ها می‌آید که به فرهنگ تغییر کاربری معروف است. برای این کار کافی است تا جور دیگری به هر وسیله نگاه کنید و خودتان را محدود به کاربری وسایل پیرامونتان نکنید. یکی از این تغییرات کاربری، تغییر کاربری حباب لامپ سوخته است.

راه‌های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون (قسمت اول)

جور دیگر باید دید!

دکوراسیون و طراحی داخلی منزل و هر محل دیگری، نیاز به ذوق و سلیقه دارد. البته هر چیز سلیقه‌ای می‌تواند به چشم یک نفر زیبا بیاید و برای شخص دیگری نامطلوب باشد. اما همین دکوراسیون‌های نامطلوب هم گاهی تا چندین و چند میلیون تومان هزینه برمی‌دارند. کافی است یک وسیله‌ی دکوری جدید ترند بشود تا همه‌ی مغازه‌ها دکورشان را برای فروش آن وسیله‌ی دکوری جدید تغییر بدهند!
اما راه‌های خلاقانه و ارزان بسیار زیادی هست که شما می‌توانید با کمک آن، دکوراسیون جدیدی برای خانه، محل کار و یا کلاس درستان درست کنید. راه‌هایی که از یکی از فرهنگ‌های خوب استفاده از دست‌ دومی‌ها می‌آید: فرهنگ تغییر کاربری! برای این کار کافی است تا جور دیگری به هر وسیله نگاه کنید و خودتان را محدود به کاربری وسایل پیرامونتان نکنید.

لامپ‌های سوخته

حباب لامپ در مجموع یک جنس ساده اما زیباست. شیشه‌های درخشان و تپل یا شمعی که ما اغلب بعد از آن که می‌سوزند آن‌ها را دور می‌اندازیم. اما شاید اگر می‌دانستید در بازار از همین دورریزهای شما، چه وسایل دکوری زیبا اما گران قیمتی می‌سازند خودتان دست به کار می‌شدید! از گلخانه تراریوم تا تزئینات درخت کریسمس می‌تواند ثمره‌ی بازسازی همین دست‌ دوم‌ها و بازیافتشان باشد. اما باید چه کنید؟ قبل از هر کاری نیاز دارید تا درون لامپتان را کاملا خالی کنید. سخت ترین بخش کار آماده کردن حباب لامپ و تخلیه‌ی آن است.

با لامپ های سوخته تغییر دکوراسیون دهید

گام اول: تخیله!

ابتدا با کاتر زبانه مسی سر لامپ را جدا کنید. سپس با احتیاط سرامیک مشکی سر لامپ را بشکنید. حالا نوبت به شکستن فیلامنت داخل لامپ می رسد. با دم باریک فیلامنت را بشکنید و خرده هایش را از داخل حباب خالی کنید. سپس خوب داخلش را با آب و کمی مایع بشورید و تمیز کنید تا مطمئن شوید هیچ شیشه خرده یا کثیفی‌ای درون حباب باقی نمانده است.
دقت کنید که لامپ شما فلورسنت نباشد و حداقل از یک لامپ 60 وات برای این کار استفاده کنید. حالا نوبت به تغییر کاربری حباب لامپ شما رسیده است.

گلخانه‌های مینیاتوری تراریوم

خیلی وقت نیست که از ترند شدن این گلخانه‌های کوچک و زیبا می‌گذرد. از بطری‌های کوچک گرفته تا قوطی‌های شیشه‌ای و نوع گران قیمت‌تر گلخانه‌های لامپی! برای این کار شما به یک حباب لامپ، گیاه تراریوم موردنظرتان و البته کمی خاک و سنگ و خزه‌ی غیر زنده نیاز دارید. کافی است تا به اولین گلخانه‌ی نزدیک محل سکونتتان مراجعه کنید و از آن‌ها بخواهید برای یک گلخانه‌ی مینیاتوری تراریوم به شما سنگ و خاک و خزه و گیاه بدهند.

گام دوم: پر کردن!

حالا که همه چیز برای ساخت تراریوم آماده است، می توانید پر کردن حباب لامپ را شروع کنید. ابتدا سنگ ریزه ها را خیلی آرام داخل لامپ حبابی بریزید و آنها را کف حباب جمع کنید. سپس با یک موچین نرم و خیلی آرام گیاهانی که باید داخل خاک قرار بگیرند را داخل لایه خاک بکارید. بعد از قرار دادن هر گیاه داخل خاک با نوک موچین آن را کمی داخل خاک فرو کنید. بعد از اینکه همه گیاهان را داخل خاک کاشتید، با آب پاش یک بار داخل حباب آب اسپری کنید. همین مقدار آب کم باعث می شود پیوند ریشه گیاهان با خاک محکم تر بشود.
در آخر نیز با چوب پنبه یا میوه کاج سر باز تراریومتان را ببندید.

لامپ سوخته و تغییر دکوراسیون

شمعدان‌ها و گلدان‌ها

همین که یاد بگیرید چطور حباب لامپتان را خالی کنید، دستتان برای تبدیل این محفظه‌ی شیشه‌ای به بسیاری از وسایل دکوری دیگر باز است.
مثلا، می‌توانید درون حباب‌ها را با آب، سنگ‌های رنگی، تیله و یا حتی ریسه پر کنید و درونش گل طبیعی یا مصنوعی بگذارید.

می‌توانید درون حباب ، شمع‌های ال‌ای‌دی قرار دهید و سپس شمعتان را روی شمعدان بگذارید و روی حباب را با هر وسیله‌ای که دوست دارید تزئین کنید.
این امکان هم وجود دارد که از حباب خالی شده به جای ظرف ادویه، شکلات‌خوری، گل خشک یا حتی جعبه‌ی جواهری که می‌خواهید هدیه بدهید استفاده کنید.

راه‌های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون

این داستان ادامه دارد

در مجموع، اگر بپذیرید که با صرف اندکی وقت و حوصله و کمی شجاع می‌توانید کارهای خلاقانه‌ای بکنید، موتور ذهنتان روشن می‌شود. کافی است تا به ذهنتان خط بدهید. به ذهنتان بگویید که قرار است از یک حباب لامپ استفاده‌ی دیگری کنید. این موتور جست‌وجو ایده‌های نابی خواهد داشت. در مقاله‌های آینده‌ی شیپور، طرز درست کردن وسایل دکوراسیون دیگری از حباب لامپ را با هم بررسی خواهیم کرد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.