آیا کوپا T210 ارزش خرید دارد؟

Rate this post

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از کراس‌اوورهای زیبا اما نسبتا گران‌قیمت و ناشناخته بازار به نام کوپا T210 آشنا سازیم. کوپا T210 یا همان زوتی T600 کوپه توسط شرکت ریگان‌خودرو از سال 97 و به تعداد محدود وارد بازار کشور شد. کمپانی زوتی به دلیل شراکتی که با سایپا دارد، برای ما ایرانی‌ها چندان ناشناخته نیست و احتمالا ریگان‌خودرو هم به همین علت نتوانسته از نام زوتی در تسمیه محصول خود استفاده کند و مجبور شده نام کوپا به معنی کوپه را برای کراس اوور زیبای خود برگزیند.

کوپا T210 محصول شرکت هونان جیانگ‌نان، از زیرمجموعه‌های شرکت زوتی بوده و از سال 2017 به عنوان نسخه کوپه کراس‌اوور میان‌سایز زوتی تی600 در سبد محصولات این شرکت جای گرفته است. طراحی ظاهری این خودرو به وضوح از روی دست محصولات گروه فولکس‌واگن نظیر آئودی کیو 5 و فولکس واگن توارگ کپی‌برداری شده است. یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۵ لیتر و توان خروجی ۱۵۶ اسب بخار هم نیروبخش این کراس‌اوور چینی است.

لطفا در ادامه با شیپور همراه شوید تا به بررسی جنبه‌های مختلف خودروی کوپا T210 از قبیل سبک طراحی داخلی و خارجی، امکانات و آپشن‌ها، ایمنی و مشخصات‌فنی پرداخته و در نهایت ارزش خرید آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 طراحی ظاهری و داخلی کوپا T210

کوپا T210 کراس‌اووری با طراحی زیبا، مدرن و جوان‌پسند است که می‌تواند پاسخگوی گستره وسیعی از سلایق گوناگون باشد؛ اما همانطور که ذکر شد، طرح بدنه کوپا به طور واضح محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن را به یاد می‌آورد.

نمای جلوی کوپا T210 بسیار به فولکس واگن تیگوان شباهت داشته و از طراحی جذابی سود می‌برد. بخش انتهایی نیز مشابه با آئودی کیو5 کار شده و خوشایند جلوه می‌کند؛ حتی فونت نوشته روی درب صندوق عقب نیز بسیار مشابه با لوگوی نوشتاری پورشه کاین است. در نمای کناری شاهد طراحی ساده و دلپذیری هستیم که اوج خلاقیت آن به ستون‌های انتهایی مشکی‌رنگ بازمی‌گردد.

سبک طراحی اروپایی در کابین مشهود است و نسبت به برخی رقبای داخلی در سطحی بسیار مجلل‌تر قرار می‌گیرد. پنل کیلومترشمار دیجیتال با قابلیت تغییر رنگ پس زمینه به همراه نمایشگر مرکزی 9 اینچی و طراحی اسپرت و متوازن غربیلک فرمان و مجموعه داشبورد، ظاهری شیک و جذاب را برای کابین کوپا T210 به ارمغان آورده است. همچنین از نظر کیفیت متریال به کار رفته در کابین و رعایت اصول ارگونومی نیز می‌توان کوپا T210 را یکی از بهترین‌ چینی‌های حاضر در بازار ایران برشمرد.

آپشن‌ها و امکانات کوپا T210

کوپا T210 از نظر سطح امکانات و آپشن‌ها درقالب ۳ تیپ عرضه می‌شود؛ مدل پایه Exclusive نام دارد و از امکاناتی نظیر دو کیسه‌هوا، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های چرمی، فرمان برقی، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، شارژر بی‌سیم، سنسورهای پارک، چراغ مشایعت، نمایشگر لمسی مرکزی و رهیاب ماهواره‌ای بهره‌مند گردیده است.

Royal نامی است که برای نسخه میانی کوپا T210 در نظر گرفته شده است. کوپا T210 رویال امکانات دیگری همچون: صندلی‌های برقی جلو، سقف پانورامیک، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم تاشو برقی آینه‌های جانبی و سنسور باران را علاوه بر تجهیزات نسخه پایه در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نهایت لیست کامل تجهیزات و آپشن‌های کوپا  T210را بایست در نسخه Flagship آن جستجو کرد. کوپا T210 فلگ‌شیپ علاوه بر موارد یاد شده به صندوق عقب برقی به اضافه سنسور پا، آینه الکتروکرومیک وسط، دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی‌های جلو و هشدار فشار باد تایرهاTPMS  نیز مسلح شده است.

ایمنی و مشخصات فنی کوپا T210

کوپا T210 یک پیشرانه جمع و جور توربوشارژ ۱.۵ لیتری زیر درب کاپوت خود پنهان کرده است. بیشینه توان خروجی این موتور ۴ سیلندر به عدد ۱۵۶ اسب‌بخار می‌رسد و نهایت گشتاور حاصل هم معادل ۲۱۰ نیوتن‌متر است. یک جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک نیز پیشرانه کوپا T210  را برای ارسال نیرو به چرخ‌های جلو همراهی می‌کند.

شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور 1661 کیلوگرمی حدود 11 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن هم معادل 180 کیلومتربرساعت است. میزان مصرف سوخت کوپا T210 در سیکل ترکیبی برابر 8.6 لیتر در هر100کیلومتر برآورد می‌شود.

نسخه فول‌آپشن کوپاT210 ضمن برخوداری از تجهیزات ایمنی نظیر ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، نمایانگر نقاط کور، هشدار خروج از خط و انواع سیستم‌های ترمز و پایداری شامل BS، EBD،ESP، TCS، BOS، EBA، EPB و HAC ، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و امنیت چین شده و خودرویی ایمن محسوب می‌شود.

 قیمت و شرایط بازار

کوپا T210 به تعداد محدود توسط شرکت ریگان خودرو روانه بازار ایران شد و علی‌رغم آن که می‌توانست به واسطه برخورداری از محسناتی همچون: طراحی داخلی و ظاهری بسیار جذاب، بهره‌گیری از آپشن‌های فراوان، کیفیت ساخت بالا، سطح ایمنی مطلوب و گارانتی ۷ ساله، فروش مناسبی را تجربه کند اما به دلیل شروع مجدد تحریم‌ها و تعلیق همکاری خودروسازان خارجی با صنعت خودروی ایران و همچنین قیمت 320-365 میلیون‌تومانی آن، نتوانسته به آن جایگاهی که شایسته‌اش بوده دست یابد.

خریداران این محصول علاوه بر آنکه چشم خود را بر روی گزینه‌های دست دوم کره‌ای مانند هیوندای توسان و کیا اسپورتیج بسته‌اند، بلکه از نظر خدمات پس از فروش نیز با محدودیت نسبی مواجه هستند. اگر با این موارد مشکلی ندارید، بنابراین از رانندگی با این شاسی‌بلند زیبای چینی لذت ببرید.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.