از آزادراه تهران-شمال چه خبر؟

Rate this post

اگر علاقه‌مند هستید که بدانید طی چند روز گذشته چه اتفاقاتی در صنعت خودروسازی کشورمان و حواشی‌های آن رخ داده است در ادامه با شیپور همراه باشید.

از آزادراه تهران-شمال چه خبر؟

بر اساس اخبار رسیده سرانجام پس از سال‌ها کش ‌و قوس منطقه یک آزادراه تهران-شمال در دهه فجر افتتاح خواهد شد. البته قرار بود که منطقه یک این آزادراه تا پیش از پایان تابستان امسال بهره‌برداری شود که ظاهرا نبود تجهیزات تونل‌ها به خصوص موتورهای جت‌ فن تهویه هوا علت اصلی این بدقولی بوده است.

عباس آخوندی در زمان تصدی‌گری وزارت راه و شهرسازی بارها وعده داده بود که قطعه یک آزادراه تهران-شمال را تا پایان سال 97 افتتاح خواهد کرد. همانطور‌که کاملا قابل پیش‌بینی بود این وعده نیز همانند بسیاری از پروژه‌های عمرانی دیگر در زمان مقرر به پیاده‌سازی نشده و به موعدی دیگری موکول شد، البته علاوه‌بر عباس آخوندی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز این وعده را مطرح کرده بود. در ‌هر صورت ما امیدواریم که وعده اخیر معاون رئیس جمهور توخالی نباشد و قطعه یک آزادراه تهران-شمال در دهه فجر سال جاری افتتاح شود.

هر نفر فوتی 657 هزار دلار!

تصادف رانندگیچندی پیش رئیس اداره بررسی تصادفات رانندگی پلیس راهور ناجا سرهنگ تباشیر در خصوص خسارت‌های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی گفت: به طور کلی اگر بخواهیم هزینه‌هایی را که از بدو تولد از طرف دولت و خانواده صرف رشد و آموزش یک فرد می‌شود را بررسی کنیم، به رقم میانگین بالای میلیاردها تومان خواهیم رسید.

همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده در مجامع دانشگاهی ایران که در چند سال گذشته انجام شده است، هر نفر فوتی در سوانح ترافیکی نزدیک به 657 هزار دلار خسارت مادی بر جای می‌گذارد و البته میزان خسارت مادی سوانح رانندگی در سال‌های گذشته افزایش یافته است؛ همچنین هر نفر مجروح بازمانده از تصادفات رانندگی نیز نزدیک به 250 میلیون تومان خسارت مالی برجا می‌گذارد.

جناب سرهنگ تباشیر در ادامه افزود: سه عامل انسان، خودرو و راه در وقوع تصادفات مؤثر هستند، اما لازم است که رانندگان توجه بیشتری در حین رانندگی داشته و ضمن رعایت قوانین و مقررات از رانندگی در حین خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند.

حذف پراید چه عواقبی خواهد داشت؟

حذف پراید چه عواقبی خواهد داشت؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو معتقد است که با حذف خودروهایی نظیر پراید و پژو 405 بازار با شوک قیمتی مواجه نشده و توقف تولید این محصولات هیچ تاثیری بر قیمت خودروها نمی‌گذارد چرا که پیش از توقف تولید خودروها جایگزین آن‌ها معرفی می‌شود. با توقف تولید پراید سایپا ناچار است که از میان سبد محصولات متنوع و باکیفیت خود یکی از سه خودرو تیبا، ساینا و یا کوییک را به‌عنوان جایگزین‌ معرفی کند که البته هر سه خودرو مذکور نیز از اعضای خانواده پراید است.

اگر بخواهیم از لحاظ قیمتی این خودروها را با پراید مقایسه کنیم، باید گفت که هر سه خودرو، چه در بازار و چه در کارخانه اختلاف قیمت قابل توجهی با پراید داشته و از برچسب قیمتی بالاتری برخورداراند. برای خریداری که پراید 111 را با قیمت کارخانه‌ای حدودا 39 میلیون تومان خریداری می‌کند کم‌خرج‌ترین جایگزین‌، خودرو تیبا با برچسب قیمت 44 میلیون تومان و یا ساینا با برچسب قیمتی 54 میلیون تومان است.

اگر از لحاظ ایمنی نیز قرار باشد خودرو دیگری را جایگزین امنی برای پراید بدانیم، کوییک اتوماتیک در نقش ایمن‌ترین و مجهز‌ترین احتمال در بازار کشور ما با قیمتی در حدود 95 میلیون تومان برای نمونه اتوماتیک و 69 میلیون تومان برای نمونه‌های دنده دستی در بازار خرید و فروش می‌شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد با حذف پراید از خط تولید نه تنها خودروی باکیفیتی جایگزین آن نخواهد شد، بلکه کف قیمتی بازار نیز بالاتر خواهد رفت. مسلما این موضوع در نهایت تنها به ضرر خریدار تمام خواهد شد!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.