با انواع نرده راه‌پله آشنا شوید

Rate this post

نرده راه‌پله یکی از اجزای ساختمان است که علاوه بر افزایش ایمنی پله‌ها، تاثیر مهمی نیز بر ظاهر راه‌پله دارد. انواع نرده راه‌پله در بازار موجود هستند که انتخاب بین آن‌ها می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. نمای ظاهری، استحکام و قیمت نرده راه‌پله از عوامل اثرگذاری هستند که تصمیم برای خرید نرده را تا حدی دشوار می‌کنند. اما جای نگرانی نیست، چرا که قصد داریم در این مطلب از مجله اینترنتی شیپور به معرفی انواع نرده راه‌پله بپردازیم و ببینیم چه نرده‌ای برای ساختمان مناسب‌تر است. اگر خرید نرده راه‌پله زیبا و مناسب فکر شما را نیز مشغول کرده است، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انواع مختلف نرده راه‌پله

همان‌طور که گفتیم انواع نرده راه‌پله در بازار به‌فروش می‌رسند، برای همین انتخاب نرده مناسب از بین مدل‌ها و جنس‌های مختلف، نیازمند آشنایی با ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها است. علاوه بر این پیش از خرید نرده باید هماهنگی آن با دیگر المان‌های دکوراتیو خانه را نیز در نظر داشت. در این میان، خانه‌های دوبلکس به‌دلیل قرارگرفتن نرده راه‌پله در داخل، تاثیر بیشتری از این المان می‌پذیرند. در ادامه به معرفی انواع نرده راه‌پله می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید آن بگیرید.

نرده چوبی

نرده چوبی یکی از انواع نرده راه‌پله است که موردپسند اغلب افراد قرار می‌گیرد. چوب به عنوان یک المان طبیعی همواره القاکننده حس گرمی و صمیمیت بوده است، لذا استفاده از نرده چوبی می‌تواند تاثیر زیادی بر آرامش اعضای خانواده داشته باشد. اگر در دکوراسیون خانه خود از سبک کلاسیک استفاده کرده‌اید، نرده چوبی کمک زیادی به تکمیل زیبایی آن خواهد کرد. نرده راه‌پله چوبی را می‌توان برای پله‌های چوبی و سنگی استفاده کرد، به‌همین دلیل استفاده از آن متدوال است. یکی از نکات مهم در مورد نرده چوبی این است که نیاز به مراقبت بیشتر نسبت به دیگر انواع نرده دارد، در واقع رطوبت و ضربه می‌تواند به کیفیت و زیبایی نرده چوبی لطمه بزند. اگر به خرید نرده چوبی راه‌پله فکر می‌کنید، فراموش نکنید که ممکن است هر چند سال یکبار لازم باشد آن را دوباره جلا دهید تا ظاهر زیبایی داشته باشد.

نرده استیل

یکی دیگر از انواع نرده، نرده راه‌پله استیل است. براق و صیقلی بودن استیل، آن را به متریالی مناسب برای ساخت نرده تبدیل کرده است. این ویژگی‌ها کمک می‌کنند تا نرده راه‌پله استیل به یک عنصر هماهنگ با دیگر المان‌های دکوراسیون مینیمال تبدیل شود. نرده استیل را نیز به شرط طراحی مناسب و هماهنگ می‌توان برای پله‌های چوبی و سنگی به کار برد. یکی از مزیت‌های نرده استیل، نیاز کم به مراقبت است، چرا که زنگ نمی‌زند و تمیز‌کردن آن نیز به‌راحتی صورت می‌گیرد. مدل‌های مختلف نرده راه‌پله استیل در بازار ارائه شده‌ که هرکدام دارای تزئینات خاصی هستند و افراد با سلایق مختلف می‌توانند این متریال را برای خرید نرده انتخاب کنند.

نرده آهنی

نرده آهنی یکی از اولین انواع نرده راه‌پله به‌شمار می‌رود که از سال‌های دور در طراحی ساختمان کاربرد داشته است. قیمت نرده آهنی نسبت به دیگر انواع آن به‌صرفه‌تر است، اما زیبایی بقیه مدل‌های نرده را ندارد. نکته مهم در نگهداری نرده آهنی این است که این نوع نرده برای جلوگیری از زنگ‌زدن نیاز به رنگ‌آمیزی دارد و این کار ممکن است هر چند سال یکبار تکرار شود. از جهت دیگر، استحکام نرده آهنی را می‌توان بالاتر از دیگر انواع نرده‌ها دانست. خرید نرده آهنی به‌منظور استفاده در راه‌پله‌های بیرونی ساختمان، به‌علت مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت نسبت به متراژ بالا راه‌پله، انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

نرده شیشه‌ای

یکی از خاصیت‌های اصلی شیشه، شکننده بودن آن است، با این حال انواع مختلفی از شیشه وجود دارند که برخی از آن‌ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. نرده شیشه‌ای یکی از محصولاتی است که از شیشه‌های مستحکم تولید می‌شود و به‌عنوان یک محافظ مطمئن و همچنین یک عنصر دکوراتیو زیبا در فضای داخلی ساختمان کاربرد دارد. برخلاف دیگر انواع نرده، نرده شیشه‌ای معمولا به‌صورت صفحه‌ای کار گذاشته می‌شود و تمام فضای جانبی راه‌پله را پوشش می‌دهد. قیمت نرده شیشه‌ای با توجه به لزوم کیفیت و استحکام بالا، گران است و به‌همین علت استفاده از آن هنوز رایج نشده است. نرده‌های شیشه‌ای از نظر ظاهر تفاوت زیادی با هم ندارند و تنها تفاوت آن‌ها طرح‌هایی است که روی این مدل نرده‌ها ایجاد می‌شود، البته می‌توان با نصب برچسب‌ به زیبایی نرده شیشه‌ای اضافه کرد.

نرده سنگی

نرده سنگی نیز یکی دیگر از انواع نرده است که به‌دلیل استحکام بالا گزینه خوبی برای راه‌پله‌های داخلی و خارجی ساختمان به‌شمار می‌رود. بافت و طرح سنگ همواره برای انسان جذاب بوده است و همین باعث زیبایی این نوع نرده می‌شود، با این وجود خرید نرده سنگی به دلیل قیمت بالایی که دارد در بسیاری از موراد به صرفه نیست.

جمع‌بندی

امروزه نرده راه‌پله علاوه بر وظیفه اصلی خود یعنی ایمن کردن راه‌پله، یک المان دکوراتیو نیز محسوب می‌شود. متریال‌های مختلفی در ساخت نرده استفاده می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از این میان می‌توان به نرده چوبی، آهنی، شیشه‌ای و نرده سنگی اشاره کرد. با مطالعه این مقاله از سایت شیپور قادر خواهید بود برای خرید نرده تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.