با محصولات هایما در بازار کشور آشنا شوید

Rate this post

در این مطلب بر آن شده‌ایم تا شما عزیزان را با شرکت خودروسازی هایما آشنا نموده و محصولاتی از این کمپانی که به بازار کشورمان راه پیدا کرده‌اند را به حضورتان معرفی کنیم؛ لطفا در ادامه با شیپور بمانید.

کمپانی خودروسازی هایما اتومبیل (Haima Automobile) در سال ۱۹۹۲ میلادی در منطقه هایکو-هاینان چین با همکاری شرکت مزدا تاسیس شد تا به مونتاژ تولیدات این شرکت ژاپنی در کشور چین بپردازد. در سال ۲۰۰۶ گروه فاو (FAW) سهام مزدا را در این جوینت‌ونچر خریداری کرد و از آن به بعد هایما به عنوان زیرمجموعه گروه فاو به تولید خودروهای سواری مشغول شد. شرکت هایما در سال 2013 بیست‌ و هشتمین تولیدکننده بزرگ اتومبیل در چین لقب گرفت.

شرکت ایران خودرو که سبد محصولات کراس‌اوور خود را نسبتا خالی می‌دید، با کمپانی هایما اتومبیل وارد مذاکره شد و در سال ۱۳۹۴ شمسی اولین خودروی تولید مشترک این دو شرکت، تحت عنوان هایما اس7 به بازار ایران راه پیدا کرد. هایما اس7 ابتدا به یک موتور تنفس طبیعی دو لیتری تجهیز شده بود، اما مدتی بعد  نسخه ۱.۸ لیتری توربوشارژ آن نیز به همراه برخی تغییرات ظاهری جایگزین آن گردید.

همکاری شرکت‌های ایران خودرو و هایما به تولید مدل اس۷ محدود نشد و پس از آن کراس‌اوور کوچک‌تر هایما اس5 نیز در کنار برادر بزرگترش قرار گرفت تا سفره هایما در ایران رنگین‌تر شود. در ادامه نگاهی مفصل‌تر به خصوصیات محصولات هایما حاضر در بازار ایران انداخته‌ایم و از شما دعوت می‌کنیم که به منظور آشنایی بیشتر با این کراس‌اوورهای چینی، با ما همراه شوید.

 هایما S7

هایما اس ۷ از سال ۲۰۱۰ در  سبد محصولات شرکت هایما اتومبیل جای گرفت و سپس در سال ۲۰۱۱  دستخوش اولین فیس‌لیفت شد. شرکت ایران خودرو در ابتدا مدل ۲۰۱۱ را با پیشرانه تنفس‌طبیعی و به تعداد نسبتا محدود روانه بازار کرد. این خودرو به عنوان یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای نسبتا بزرگ‌ تک‌دیفرانسیل موجود در کشور، از یک پیشرانه تنفس طبیعی ۲ لیتری با توان خروجی 148 اسب‌بخار و گشتاور 180نیوتن‌متر نیرو می‌گیرد. همچنین یک گیربکس اتومات 5 سرعته نیز قوای پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

نسخه تنفس طبیعی هایما اس7 دارای شتاب صفر تا صد 16 ثانیه بوده و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 165 کیلومتر برساعت را داراست. میزان مصرف سوخت این خودروی 1545 کیلوگرمی در سیکل ترکیبی معادل 8.8 لیتر در هر100 کیلومتر عنوان شده است.

از جمله امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی به کار رفته در هایما S7 معمولی می‌توان به  4 عدد کیسه هوا، ترمز ضد قفل (ABS)، ترمز کمکی (BAS)، کنترل کشش (TCS)، سیستم پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)، دوربین پارک عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، آینه داخلی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی گرمکن‌دار با تاشوندگی برقی، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و تنظیمات 8 حالته برقی، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، دی‌لایت و نمایشگر 7 اینچی لمسی بعلاوه  GPS اشاره کرد.

فضای جادار و طراحی مناسب کابین جزو نقاط قوت هایما اس7 تنفس‌طبیعی جای می‌گیرد و از شتابگیری نه چندان مهیج و همچنین طراحی ظاهری نه چندان عامه پسند نیز به عنوان نقطه ضعف آن یاد می‌شود. ایران خودرو از سال ۱۳۹۶ هایما اس۷ فیس‌لیفت (مدل۲۰۱۳) را به همراه یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ و تجهیزات بیشتر به لیست تولیدات خود اضافه کرد. بارزترین تفاوت ظاهری مدل توربوشارژ با نسخه پیشین هایما اس7، خطوط عمودی کروم‌رنگ جلو‌پنجره آن است.

پیشرانه هایما اس۷ توربو قادر به تولید 170 اسب‌بخار قدرت بوده و گشتاور حاصل از آن معادل 230 نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا صد هایما اس۷ توربوشارژ معادل 10.5 ثانیه بوده که در مقایسه با نمونه اولیه شتاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود. مصرف سوخت این شاسی بلند 1545 کیلوگرمی برابر 9.6 لیتر در هر100کیلومتر است.

هایما اس۷ توربو علاوه بر امکانات رفاهی-ایمنی مدل 2لیتری، به دوربین 360 درجه و قطع خودکار سوخت هنگام تصادف و سنسور نور و باران نیز مجهز شده است.کابین جادار، تجهیزات مناسب و چالاکی قابل قبول جزو نکات مثبت هایما اس۷ توربوشارژ به شمار می‌رود و عدم سازگاری کافی پیشرانه توربوشارژ این خودرو با بنزین ایران نیز جزو معدود ضعف‌های این خودرو است.

 هایما S5

در سال ۲۰۱۴ شرکت هایما از کراس‌اوور اس5 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز نسخه فیس‌لیفت آن را به بازار ارائه داد. پس از عرضه اس7 توربو، شرکت ایران خودرو بار دیگر به سراغ شریک چینی خود رفت و هایما اس ۵ مدل ۲۰۱۴ را به جهت فروش در ایران برگزید.

هایما S5 از سال 1396 به عضویت خانواده ایران خودرو درآمد. این کراس‌اوور یک پیشرانه 1497 سی سی ۴سیلندر توربوشارژ را درسینه دارد و نیرویی معادل ۱۶۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌متر را از طریقه گیربکس CVT (ضریب متغیر پیوسته) به سمت محور جلو روانه می‌کند. شتاب صفر تا صد 10 ثانیه، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتربرساعت و مصرف سوخت ترکیبی هایما S5 برابر با ۸ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر است.

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی به کار رفته در هایما اس 5 می‌توان به 6 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای)، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،BAS ،EBD ،HSA ،ESP ،TCS، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمايش لمسي 7 اينچي داراي پورت USB و GPS، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی لایت، آینه جانبی برقی با گرم کن، سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)، صندلی راننده برقی 6 حالته، صندلی شاگرد در 4 جهت، سانروف و کروز کنترل اشاره کرد. سواری نرم، امکانات فراتر از رقبا و عملکرد فنی مناسب پیشرانه جزو نقاط قوت این کراس اوور شرقی محسوب می‌شوند.برای خرید و فروش خودرو و مشاهده انواع خودروهای کراس‌اوور به شیپور مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.