درباره چراغ بدرقه خودرو چه می‌دانید؟

Rate this post

انسان در تمام طول تاریخ به دنبال راهی برای آسایش و آرامش بیشتر بوده و اگر امروزه هزاران ابزار مختلف وجود دارد، برگرفته از همین خواسته است. به ‌طور کلی پیشرفت تمدن زمانی شکل می‌گیرد که نیاز به داشتن چیزی احساس شود و رفع هر نیاز بشر گامی به سمت جلو برمی‌دارد. اختراع خودرو از جمله عواملی بود که باهدف حمل‌ و نقل آسان ارائه شد و به ‌وضوح می‌بینیم که این اختراع دوست ‌داشتنی هر لحظه در حال رشد است.

در ابتدا تنها هدف ساخت خودرو حمل ‌و نقل بود، اما به ‌تدریج مسئله کیفیت و لوکس گرایی به آن اضافه شد؛ شاید تا چند دهه پیش‌تر کیفیت هر خودرویی با توجه به استحکام قطعات، میزان سرعت و یا میزان مصرف سنجیده می‌شد، اما امروز آنچه در سکوی رقابت شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد آپشن‌های بکار رفته در خودرو است.

چراغ بدرقه خودروامروزه در هر خودرویی ده‌ها آپشن‌ رفاهی یا تجهیزات ایمنی وجود دارد که گاهی ممکن است خود مالک خودرو از وجود آن‌ها بی‌اطلاع باشد. چراغ بدرقه از جمله آپشن‌هایی است که طی چند سال اخیر پا به عرصه خودروسازی گذاشته و خیلی زود خودش را در میان طیف گسترده‌ای از خودروهای میان رده یا حتی خودروهایی لوکس جای کرد. در این مقاله با تیم تولید محتوا شیپور همراه باشید تا با چراغ بدرقه خودرو آشنا شوید.

چراغ بدرقه خودرو چیست؟

چراغ بدرقه خودرو چیست؟Follow me home یا چراغ بدرقه خودرو ازجمله آپشن‌هایی است که ابتدا برای خودروهای لوکس در نظر گرفته‌ شده بود، اما پس از مدتی در خودروهای متوسط هم نمایان شد که البته علاوه بر جنبه تجملاتی‌اش وظیفه امنیت و ایمنی سرنشینان خودرو را هم بر عهده دارد. شاید بارها برایتان پیش‌آمده باشد، وقتی در ساعات پایانی روز از خودرو پیاده می‌شوید، به علت تاریکی هوا دید واضحی نسبت به محیط اطراف خود نداشته و همین موضوع باعث مشکلات و صدمات ریز و درشت فراوانی شده باشد؛ مثل برخورد با لبه جدول خیابان و یا افتادن در چاله آب و…

با فعال شدن سیستم چراغ بدرقه خودرو علاوه بر دید، برای سرنشینان احساس امنیت نیز به وجود می‌آورد و همین حس خوب باعث می‌شود تا شما این آپشن دوست‌داشتنی را برای خودروهای بعدی خود هم در نظر داشته باشید.

چراغ بدرقه خودرو چگونه فعال می شود؟

چراغ بدرقه خودرو چگونه فعال می شود؟در خودروهایی که سیستم چراغ بدرقه خودرو وجود دارد، راننده می‌تواند در هنگام پیاده شدن و تنظیم نور بالا خودرو به ‌وسیله دسته‌ راهنما، این سیستم را فعال کرده و به مدت 30 ثانیه از مزیت آن استفاده کند. حال ببینیم این عملکرد سی‌ ثانیه‌ای چطور انجام می‌شود؟

زمانی که شما قصد استفاده از سیستم «چراغ بدرقه خودرو» را دارید، می‌توانید در هنگام پیاده شدن، نور بالا خودرو را فعال کرده و سپس خودرو خود را خاموش‌ کنید؛ در این میان built in system inter face) BSI) که در سیستم مالتی پلکس وجود دارد دستور روشن بودن چراغ‌ها را پردازش و صادر می‌کند، حاصل این فرمان روشن ماندن 30 ثانیه‌ای چراغ‌های خودرو شما خواهد بود.

سیستم مالتی پلکس یا BSI چیست؟

سیستم مالتی پلکس یا BSI چیست؟مالتی پلکس در حقیقت سامانه الکترونیکی است که در آن خودروسازان تصمیم به حذف دسته سیم‌های زیر داشبورد گرفتند، با استفاده از این سیستم راننده دستوری را صادر و اطلاعات از طریق چند رشته سیم به سیستم BSI ارسال می‌شوند، پس از دریافت اطلاعات در این بخش فرمان مناسب برای اجرا صادر می‌شود. به عبارت ساده‌تر BSI مرکز کنترل داخلی است که امکان ارتباط و مدیریت کلیه واحدهای الکترونیکی در بخش‌های مختلف را برقرار می‌کند.

سیستم مالتی پلکس برای اولین بار در سال 1980 میلادی ابداع شد و در ایران برای اولین بار به روی خودرو 206 نصب و اجرا شد که امروزه خودروهایی مثل پژو 207، سمند و دنا و… نیز به این لیست اضافه شدند. در حقیقت سیستم چراغ بدرقه خودرو تنها به روی خودروهایی نصب می‌شود که از آپشن سیستم مالتی پلکس برخوردار باشند. اگر خودرو شما نیز از سیستم BSI برخوردار بوده، اما تاکنون نتوانسته‌اید از قابلیت چراغ همراهی استفاده کنید، به مراکز مجاز خدمات پس از فروش مراجعه کرده تا بتوانید از تمامی قابلیت‌های خودرویتان بهره‌مند شوید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.