راهنمای خرید ویلا در شمال کشور

5/5 - (1 امتیاز)

بدون اغراق می‌توان گفت شمال کشور یکی از خوش آب‌وهواترین و زیباترین مناطق ایران است و قطعا خرید ویلا در شمال می‌تواند رویایی دوست‌داشتنی برای اغلب افراد باشد. این روزها به دلیل فشارهای زندگی، آلودگی صوتی و محیطی توجه مردم بیشتر از قبل به ویلاهای شمال کشور جلب شده است؛ البته خرید ویلا در شمال با خرید آپارتمان در تهران متفاوت است و باید در انتخاب خود کمی دقت عمل به خرج دهید.

برای خرید ویلا در شمال کشور علاوه بر ظاهر ساختمان باید به جزئیات زیادی توجه کنید و مهم‌ترین آن موقعیت مکانی ویلا است. پیش از خرید باید بدانید قیمت ویلا در مناطق روستایی، شهری و همچنین مناطق ساحلی و جنگلی باهم تفاوت دارد. برای اینکه درباره خرید ویلا در شمال کشور بیشتر بدانید در ادامه با تیم تولید محتوا شیپور همراه باشید.

چه ویلایی و کجا بخریم؟

قبل از خرید ویلا در شمال باید چند چیز را مشخص کنید؛ اول اینکه کدامیک از سه استان گلستان، مازندران و گیلان را برای خرید ویلا در شمال می‌پسندید؟! بعد از تعیین استان و شهر موردنظرتان حال نوبت به بودجه خرید ویلا در شمال می‌رسد و در مرحله آخر باید ببینید با این مقدار پول چه نوع ویلایی می‌توانید بخرید؛ با این روش خیلی راحت و سریع خواسته‌تان را مشخص می‌کنید.

به‌طورکلی ویلاهای شمال به 2 دسته بزرگ تقسیم می‌شوند:

  • ویلاهای شهرکی

  • ویلاهای مستقل

ویلاهای شهرکی

این روزها به دلیل تقاضای زیاد خرید ویلا در شمال، ویلاهای شهرکی بسیار زیاد شدهاند. سرمایه‌گذاران در عرصه ساخت‌وساز برای احداث این نوع شهرک‌ها قبل از هر چیزی به زمین مناسب با متراژ زیاد نیاز دارند که قطعا این زمین در محدوده شهری پیدا نمی‌شود؛ بنابراین اغلب ویلاهای شهرکی، اندکی با محدوده شهری فاصله‌ دارند و همین موضوع دلیلی مناسبی برای کاهش جزئی قیمت این ویلاها نسبت به سایر ویلاها محسوب می‌شود. به ‌غیر از گزینه قیمت، امنیت بالا به دلیل وجود نگهبانی 24 ساعته در این شهرک‌ها از دیگر مزیت‌های ویلاهای شهرکی است.

معایب ویلاهای شهرکی

  • سروصدا نسبتا زیاد اطراف ویلا به علت تعدد ویلاها در یک محدوده
  • قوانین محدودکننده و دست و پاگیر
  • کیفیت پایین ویلاها به لحاظ ساخت سازه

ویلاهای مستقل

اگر برای خرید ویلا در شمال به دنبال چهاردیواری اختیاری هستید، پس با صرف هزینه بیشتر به سراغ ویلاهای مستقل بروید. به‌طورکلی ویلاهای مستقل به 3 شکل ساخته می‌شوند؛ فلت (یک طبقه با چند اتاق‌خواب)، دوبلکس (دوطبقه) و ویلای تریبلکس یا همان سه‌طبقه که هرکدام از آن‌ها ویژگی خاص خودشان را دارند. ویلاهای مستقل ممکن است در محدوده شهری و یا روستایی باشند و انتخاب جا مکان ویلا دیگر به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما یک قاعده کلی در مورد خرید ویلا در شمال صدق می‌کند و آن ‌هم در نظر گرفتن هزینه نگهداری ملک است. اگر خیلی اهل سفر رفتن نیستید و یا تعداد افراد خانواده‌تان کم است از انتخاب ویلای بزرگ پرهیز کنید، زیرا این کار فقط هزینه‌های شما را بالا می‌برد.

با توضیحاتی که در بالا داده‌ شده هرکدام از ویلاها چه شهرکی باشد و چه به‌صورت مستقل می‌تواند در کنار ساحل، جنگل، روستا و یا در محدودی شهری باشد. در ادامه با تیم تولید محتوا شیپور همراه باشید تا کمی راجع به ویلاهای ساحلی و جنگلی بدانید.

 

ویلاهای ساحلی

آنچه مسلم است قیمت زمین و ویلاهای ساحلی نسبت به سایر مناطق شمالی گران‌تر است و اگر هدفتان از خرید ویلا در شمال سرمایه‌گذاری است این نوید را به شما می‌دهیم که ویلاهای ساحلی سریع‌تر از هر ملک دیگری در شمال، قابل تبدیل به نقدینگی هستند؛ البته هزینه نگه‌داری از این ویلاها را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا رطوبت به‌راحتی می‌تواند به‌ ظاهر و درون ساختمان آسیب بزند. بهترین راه برای جلوگیری از رطوبت ویلاهای ساحلی استفاده از ایزوگام و یا عایق‌های رطوبتی است. برای خرید این نوع ویلاها باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • آب شرب ویلا از آب چاه نباشد
  • فاضلاب خانه به دریا ختم نشود
  • اگر ویلا در کوچه قرار دارد، عرض کوچه برای عبور حداقل 2 خودرو مناسب باشد

 

ویلا جنگلی

اگر برای خرید ویلا در شمال ویلاهای جنگلی را در نظر دارید، باید بگوییم این نوع ویلاها به دلیل دور بودن از امکانات رفاهی معمولا ارزان‌تر از ویلاهای ساحلی هستند؛ پس اگر بودجه‌تان برای خرید ویلا در شمال محدود است، انتخاب ویلا جنگلی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مزایای ویلا جنگلی

  • قیمت مناسب نسبت به ویلاهای ساحلی
  • سکوت و آرامش
  • منظره زیبا و آب‌وهوای خنک

معایب ویلای جنگلی

  • دور بودن از امکانات رفاهی و تهیه دشوار مایحتاج زندگی نسبت به ویلاهای روستایی و شهری
  • اغلب ویلاهای جنگلی در سه ماه زمستان به علت نامساعد بودن شرایط جوی قابل‌دسترسی نیستند.
  • به دلیل خلوت و خالی از سکنه بودن مناطق اطراف ویلاهای جنگلی، تامین امنیت آن‌ها کمی دشوار است و نیاز به توجهات فراوانی دارد.

 

ویلاهای روستایی

اگر برای خرید ویلا در شمال اقدام کرده‌اید، ویلاهای روستایی هم می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشند. ویلاهای روستایی صفا و زیبایی خاص خود را دارند و نسبت به ویلاهای جنگلی به امکانات رفاهی دسترسی بیشتر دارند در ضمن محیط امن و آرام در کنار روستایی‌های مهربان می‌تواند به لذت سفر شما بیفزاید.

نکته: برای خرید ویلا در شمال به‌غیراز موقعیت زمین، متریال و کیفیت ویلا، باید به نوع سند آن دقت ویژه داشته باشید. سند شورایی، ازجمله سندهایی است که در شمال کشور بسیار باب است و برای خرید این نوع ویلاها باید قرارداد بین فروشنده و خریدار به مهر و امضا دهیاری برسد.

 

 

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.