محصولات الکتریکی کمپانی کیا در راه است!

5/5 - (1 امتیاز)

شرکت خودروسازی کره‌ای کیا تصمیم دارد خودرویی تمام الکتریکی با قابلیت شارژ سریع، بهره‌مندی از برد بالا و شتاب فوق العاده را در سال 2021 به بازار عرضه کند که علاوه بر رعایت ویژگی‌های فوق، قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز داشته باشد. کیا به دنبال آن است تا با ارائه خودروهای الکتریکی مدرن، تصویر برند خود را در ذهن مشتریان تغییر دهد. در حال حاضر این شرکت دو خودرو برقی در سبد محصولاتش دارد که عبارتند از کیا سول EV و کیا نیرو EV.

به نظر می‌رسد محصول برقی کیا در آینده بر پایه مدل مفهومی کیا Imagine توسعه یابد. این مدل یک خودرو چهاردر سگمنت C است که ظاهری میان کراس‌اوور و سدان معمولی دارد. این مساله نشان می‌دهد کیا تصمیم دارد تا با ارائه محصولی جدید، مرزهای بین سگمنت‌های مختلف را از بین ببرد. در سوی دیگر کیا قصد دارد تا زمان ارائه پلتفرم برقی کمپانی هیوندای که در سال 2021 به بازار معرفی می‌شود، پروژه ساخت این خودرو را به تعویق بیندازد. این پلتفرم با همکاری شرکت ریماک توسعه یافته و تمامی محصولات برقی هیوندای برپایه آن ساخته خواهند شد.

کیا ایمیجینگ

انتظار می‌رود کیا خودرویی برقی با عملکرد فوق‌العاده را به بازار عرضه کند که در عین حال قیمت کمتری از رقبای آلمانی خود نظیر محصولات بی ام و یا مرسدس بنز داشته باشد. هدف کیا دستیابی به بردی حدود 500 کیلومتر یا 310 مایل برای این خودرو است و علاوه برآن خودرو برقی کیا باید بتواند با استفاده از سیستم جدید باتری 800 ولتی، در طی بیست دقیقه با شارژ سریع 350 کیلووات DC عمل تامین انرژی را انجام دهد. کیا موتورز به دنبال توسعه سبد محصولات خودروهای برقی خود است و قصد دارد تا سال 2025 میلادی 11 خودرو پلاگین هیبرید را به بازار عرضه کند.

 

افزایش برد تسلا مدل S به 390 مایل

تسلا مدل اس

ایلان ماسک اخیرا در توئیتر خودش از افزایش برد تسلا مدل S به 390 مایل خبر داده است. از سوی دیگر برد تسلا مدل X نیز به 350 مایل نزدیک می‌شود. افزایش برد خودروهای تسلا به حدود 400 مایل، سهم بزرگی در فروش موفق محصولات این شرکت پیشرو خواهد داشت.

آخرین نسخه‌های تولید شده از تسلا مدل S و تسلا X در ماه گذشته بروزرسانی‌های مختلفی را از نظر سخت افزاری تجربه کردند. این بروزرسانی‌ها به محصولات تسلا اجازه می‌دهد تا بتوان با آن‌ها رانندگی کارآمدتری داشت و علاوه برآن محدوده برد این خودروها نیز افزایش یافته است. تسلا اکنون تنها نیاز به انتشار بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای محصولاتش دارد تا عملکرد آن‌ها را بیشتر از این مقدار بهبود ببخشد.

محدوده حرکت تیپ بلندبرد (Long Range Plus) تسلا مدل اس، پیش از این 373 مایل یا 600 کیلومتر بود که در نسخه‌های جدید 4.6 درصد بهبود یافته و به 390 مایل یا 628 کیلومتر رسیده است. این تغییر تنها شامل حال تیپ بلندبرد شده و هیچ گونه تفاوتی در عملکرد نسخه پرفورمنس ایجاد نشده است.

تسلا مدل X نیز کمی قبل می‌توانست به محدوده برد 328 مایل یا 528 کیلومتر دست یابد. این محدوده اکنون کمی بهبود یافته و تیپ بلندبرد تسلا مدل X می‌تواند تا محدوده 351 مایلی یا 565 کیلومتر به پیش برود. همانند تسلا مدل S، نسخه پرفورمنس تسلا مدل X نیز هیچ تغییری را تجربه نکرده و برد آن همچنان 272 مایل باقی مانده است.

ایلان ماسک قصد دارد با بهبود ترکیب رینگ و لاستیک خودروها، بازهم در مصرف انرژی آن‌ها صرفه‌جویی کند تا تیپ بلندبرد تسلا مدل S بتواند به محدوده حرکت 400 مایل دست یابد. این اطلاعات توسط شرکت تسلا ارائه شده و هنوز رده بندی انرژی خودروها یا EPA بروزرسانی نشده است. با این حال انتظار می‌رود تسلا با افزایش ظرفیت باتری‌های تسلا مدل S در آینده نزدیک، برد این خودرو را به 500 مایل نزدیک کند.

نمایندگی‌های فروش لکسوس، آماده مقابله با کادیلاک اسکالید می‌شوند

لکسوس LX570

بازار خودروهای شاسی‌بلند این روزها بسیار داغ است و نمونه‌های لوکس این خودروها طرفداران زیادی در آمریکا دارند. لکسوس نیز همواره به واسطه عرضه شاسی‌بلندهای لوکس شهرت داشته و ارائه خودروهایی زیبا با قوای فنی رضایت‌بخش، محصولات لکسوس را به انتخاب بسیاری از خریداران آمریکایی تبدیل کرده است. حدود سی سال است که نمایندگی‌های مختلف تویوتا و لکسوس فروش موفقی را در خاک آمریکا تجربه‌ می‌کنند، با این وجود به نظر می‌رسد عرضه یک رقیب جدید کار را برای آن‌ها مشکل کرده است.

لکسوس LX570

عرضه نسل جدید کادیلاک اسکالید از چند ماه دیگر، فروشندگان لکسوس را در ایالات متحده به دردسر خواهد انداخت. این شاسی‌بلند لوکس با ارایه 7 یا 8 صندلی به خوبی توجه خانواده‌های آمریکایی را به خود جلب می‌کند. در سوی دیگر لکسوس محصول قابل توجهی در این رده ندارد و نمایندگان این شرکت در آمریکا، به تویوتا این مساله را گوشزد کرده‌اند. سودآوری یک مساله مهم برای نمایندگان لکسوس در ایالت متحده است. در حال حاضر سری لکسوس LX دچار کهولت سن شده و این خودرو به تدریج برای مشتریان قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد. لکسوس نیاز دارد تا محصولاتش را مجددا طراحی کرده و به بازار عرضه کند. حتی به نظر می‌رسد چند محصول جدید نیز از سوی لکسوس به بازار عرضه شوند. امیدواریم به زودی شاهد ارائه یک لکسوس LX جدید باشیم.

 

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
2 نظرات
  1. راضیه روستایی می گوید

    خیلی عالی ممنون از مطالبتون

    1. سعید رنجبر می گوید

      متشکرم، رضایت شما باعث خرسندی ماست

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.