در خرید تبلت کودکان چه ویژگی هایی را باید در نظر داشته باشیم؟

5/5 - (2 امتیاز)

رفتار بزرگ تر ها به ویژه پدر و مادرها برای فرزندانشان الگوست. با پیشرفت تکنولوژی و صرف وقت برای استفاده از وسایل الکتریکی جدید، بچه ها و کودکان هم دوست دارند مثل بزرگ تر ها از جذابیت های تکنولوژی بی نصیب نمانند. بنابراین عجیب نیست اگر بچه ها بخواهند از تبلت پدر و مادرشان استفاده کنند. اما شکی نیست که بهتر است بچه ها  از تبلت کودکان استفاده کنند تا هم به موضوع مالکیت اهمیت بدهند و هم مزاحم کارهای پدر و مادر نشوند. از طرفی تبلتی که برای یک بزرگسال طراحی می شود مناسب استفاده برای یک کودک نیست. در سال های اخیر شاهد هستیم که به ساخت تبلت کودکان اهمیت بسیاری داده می شوپد. کاربردی که برای بچه ها در استفاده از تبلت مهم است دیدن ویدئو، بازی و داشتن ظاهر جذاب است. اما سازنده ها بیشتر تمرکزشانروی مسائل آموزشی است. دانستن ویژگی های یک لپ تاپ خوب در انتخاب درست تبلت مناسب به شما کمک بزرگی می کند. این خصوصیات می توانند با اولویت هایی که پدر و مادر تعیین می کنند درجه های اهمیت مختلفی داشته باشند. خصوصیاتی مثل دوام، اپلیکیشن و قابلیت نظارت والدین.

برای دیدن قیمت انواع تبلت دست دوم به سایت شیپور صفحه موبایل، تبلت و لوازم مراجعه کنید.

مقاومت و استحکام تبلت کودکان

درسته که کودکان عاشق تبلت ها می شوند، اما این عشق لزومی برای محافظت و نگهداری مناسب از تبلت کودکان ایجاد نمی کند و کودکان ممکن است به آن ها آسیب برسانند. تبلتهای مخصوص کودکان از نمونه هایی که برای بزرگسال طراحی می شود، مقاوم ترند.
بعضی از تبلتهای ساخته شده برای بچه ها، قاب بزرگی دارند و بدنه آن ها طوری طراحی شده است که ضربه های قوی را هم تحمل کنند. این تبلت ها طوری طراحی می شوند که حتی رفتارهای خشن بچه هم نتواند به آن ها آسیب بزند. به طور عمومی ضربه گیری یک خصوصیت مهم در تبلت بچه هاست. استفاده از کیف های محافظ هم می تواند در جلوگیری از آسیب ناشی از ضربه ها و افتادن های معمولی آسیب  موثر باشد. بعضی تبلتها هم برای کاربرهای با سن خیلی پایین قابلیت تعویض دارند. به این معنی که اگر کودک آن را خراب کرد بتوانید یک تبلت دیگر را جای تبلت شکسته دریافت کنید.

امنیت کودک

اگر شما به کودک اجازه بدهید تبلت شخصی داشته باشد، گاهی اوقات نمی توتنید مراقب کارهایی که انجام می دهد و یا زمانی که برای استفاده از تبلت می گذارد، باشید. به همین دلایل به داشتن ویژگی هایی مثل کنترل قوی والدین و دسترسی به محتوای مناسب در خرید تبلت کودکانتوجه کنید. بعضی تبلت ها وقتی کودک به محتوای آموزشی در اینترنت مراجعه می کند، برای رفتارهای خوبش پاداش در نظر می گیرند که ویژگی بسیار جالبی است.
تبلت کودکان باید قابلیت تنظیم محدودیت زمانی در یک استفاده و در طول روز را داشته باشد. محدودیت های سنی را برای استفاده از نرم افزارها رعایت کند. به وب سایت های مورد استفاده گودک و محتوای آن ها توجه کند. حتی بعضی تبلت ها می توانند در صفحه مانیتور به پدر و مادر استفاده های کودک را نشان بدهند.

قابلیت بازی

بسیاری از اسباب بازی های امروزی نیاز به تبلتها و گوشی های هوشمند دارند. علاوه بر این در خود تبلتها هم بازی های متنوع زیادی وجود دارد. اگر پدر و مادر بخواهند تبلت خودشان را در اختیار بچه ها برای بازی قرار بدهند هم باید نرم افزارهای مورد علاقه بچه ها که برای خودشان مناسب نیست را در تبلت نصب کنند و هم طول عمر مناسب در باتری تبلت شان را فراموش کنند. پس در خرید تبلت کودکان یکی از مهم ترین ویژگی ها که باید در نظر گرفته بشود، قابلیت های دستگاه برای بازی است.
برای بازی کردن با تبلت می توانید طیف وسیعی از تبلت ها را در فهرست انتخاب خودتان قرار بدهید اما برای استفاده از تبلت برای هدایت و استفاده از اسباب بازی ها بیشتر تبلت هایی مثل Osmo و تبلت های اپل می توانند این امکان را داشته باشند.

انتخاب اپلیکیشن

همان طور که کودک شما در انتخاب اسباب بازی ها برای بازی کردن آزاد اس، پس دوست دارد در انتخاب نرم افزار ها هم آزاد باشد. اکنون که در سال های گذشته عادت بازی های بچه ها تغییر کرده و وسایل هوشمند دیگر مختص بزرگسالان نیست، تبلتهای اندروید زیادی دیده می شوند که مخصوص بچه ها طراحی شده اند و به دنیایی از اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی دسترسی دارند.
در انتخاب تبلت کودکان باید دقت کنید که قابلیت نصب طیف وسیعی از اپلیکیشن ها را داشته باشد . علاوه بر این اپلیکیشن ها مناسب سن کودک باشند و ویژگی های آموزشی بالایی داشته باشند. بیشتر اپلیکیشن های آموزشی مخصوص کودکان مربوط به سیستم عامل اندروید هستند.

قیمت

قیمت هر محصول در خرید آن بسیار تعیین کننده است. در تبلت کودکان علاوه بر قیمت خود تبلت توجه داشته باشید که قیمت اپلیکیشن های مخصوص کودکان هم زیاد است. اگر اپلیکیشن های بچه ها جنبه آموزشی بالا داشته باشند بدون شک ارزش آن را دارند که هزینه زیادی هم برای آن ها پرداخت کنید.
اگر قصد خرید تبلت را دارید می توانید اول این مطلب را بخوانید:

با این راه ها خودتان را از خطر تبلت، لپ تاپ و گوشی هوشمند محافظت کنید!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.