پورشه فعلا اسپرت برقی نمی‌سازد!

Rate this post

خودروسازان آلمانی مدتی است که وارد عرصه ساخت خودروهای برقی شده‌اند و سعی دارند با عرضه محصولاتی جذاب و مشتری‌پسند، پا به پای خودروسازان آمریکایی به رقابت بپردازند. با این حال مشکلات زیادی در راه توسعه نسخه‌های برقی از خودروهای آلمانی وجود دارد. یکی از این مشکلات، به وزن زیاد باتری‌ها مربوط می‌شود که پورشه را از ساخت اسپرت‌های الکتریکی عاجز کرده است.

به گفته دکتر مایکل استاینر، رئیس بخش تحقیق و توسعه پورشه، باتری‌های لیتیوم یون در حال حاضر بسیار سنگین هستند و موجب افزایش شدید وزن در خودروهای اسپرت خواهند شد. این در حالی است که افزایش وزن با ذات خودروهای اسپرت ناسازگار است و این محصولات باید سریع، سبک و قدرتمند باشند. به همین دلیل پورشه فرآیند تولید پورشه کیمن و پورشه باکستر الکتریکی را از برنامه خود خارج کرده است.

میزان رشد فناوری ساخت باتری‌های لیتیوم یون بسیار کند است و هرساله به میزان 2 الی 3 درصد پیشرفت را در این زمینه شاهد هستیم؛ بنابراین زمانی طولانی تا رسیدن باتری‌ها به وزن ایده‌آل برای به‌کارگیری در خودروهای اسپرت باقی مانده است. در این بین خودروسازان آلمانی تصمیم دارند بر روی افزایش برد محصولات خود تمرکز کنند و به ساخت شاسی‌بلندهای الکتریکی بپردازند. در همین راستا بزودی شاهد عرضه پورشه ماکان مدل 2021 خواهیم بود که در برخی بازارها به صورت تمام الکتریکی عرضه خواهد شد.

کونیخ زگ جمرا رونمایی شد، سوپراسپرتی با چهار صندلی!

خودروهای سوپراسپرت به طور معمول دو در هستند و دو صندلی دارند، چرا که خودروسازان برای کاهش وزن بیشتر صندلی‌های عقب را حذف می‌کنند و مشتری در صورت تمایل می‌تواند با پرداخت هزینه بیشتر صندلی‌های عقب را در خودرو خود داشته باشد. با این وجود کونیگزگ که بارها ثابت کرده رویه متفاوتی در خودروسازی دارد، اقدام به عرضه جمرا کرده که نخستین ابرخودرو دنیا با چهار صندلی است.

کونیخ زگ جمرا (Gemera) از پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد که می‌تواند ۱۷۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این اعداد جمرا را به سریع‌ترین ابرخودرو چهارصندلی جهان تبدیل می‌کنند. کونیگزگ جمرا علاوه بر بهره بردن از چهارصندلی نکته جالب دیگری نیز در خود دارد. پیشرانه بنزینی این خودرو سه سیلندر است و برای بدست آوردن باقی قدرت خود از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند.

از بین سه موتور الکتریکی، یکی از آن‌ها در قسمت جلو و دوتای دیگر در قسمت عقب قرار دارند. وجود سه موتور الکتریکی در کونیگزگ جمرا موجب شده تا گشتاور فوق‌العاده 3500 نیوتن‌متری را در این خودرو شاهد باشیم که در نوع خود بی‌نظیر است. از سوی دیگر وجود سه موتور الکتریکی به همراه پکیج باتری‌ها موجب نشده تا فضای داخلی جمرا تحت تاثیر قرار گیرد و کونیگزگ توانسته فضای داخلی لوکس و صندوق عقبی جادار را ارائه دهد.

باتری‌های کونیخ‌زگ جمرا 800 ولت ظرفیت دارند و قادر هستند تا موتورهای الکتریکی را برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتربرساعت شارژ کنند. محدوده حرکت جمرا نیز 50 کیلومتر عنوان شده است. کونیگزگ تنها 350 دستگاه از جمرا خواهد ساخت و پیش‌بینی می‌شود قیمت هرکدام از نسخه‌های کونیگزگ جمرا بیش از دو میلیون دلار تعیین شود.

شیوع کرونا شهر سیاتل را به پیست مسابقه تبدیل کرد!

ویروس کرونا به ایالات متحده نیز رسیده است و در این بین ایالت واشنگتن و شهر سیاتل در ساحل غربی آمریکا بدترین وضعیت را دارند. کسب و کارها تعطیل شده‌اند و کارمندان از منزل فعالیت خود را پیگیری می‌کنند. این موضوع باعث شده تا ترافیک شهر سیاتل به شدت کاهش یابد و این مورد موجب خوشحالی رانندگان این شهر شده است.

بنابر اطلاعات اعلام شده از سوی وبسایت گیک‌وایر که به مطالعه وضعیت ترافیک شهرها می‌پردازد، عبورومرور خودروها در سیاتل روان‌تر شده و متوسط سرعت خودروها در سطح شهر سیاتل نسبت به هفته پیش حدود 16 کیلومتربرساعت افزایش یافته است. این افزایش در روزهای پایانی هفته بیشتر شد و به 25 کیلومتربرساعت رسید. به نظر می‌رسد شیوع کرونا در شهر سیاتل نشانه جالبی از تناسب میان فرهنگ دورکاری کارمندان و ترافیک شهری به نمایش گذاشته است.

پژو به دنبال بهره‌مندی از نعمات اتحاد با فیات کرایسلر

مدتی پیش دو غول خودروسازی جهان یعنی پژو سیتروئن و فیات کرایسلر از ادغام دارایی‌های خود خبر دادند. با توجه به آن‌که سهم پژوسیتروئن در این اتحاد بیشتر است، مدیریت هلدینگ ادغام شده با PSA خواهد بود. بسیاری بر این عقیده بودند که پس از ادغام این دو ابرخودروساز، پژو از تجربیات زیرمجموعه کرایسلر نظیر دوج و رم برای ساخت خودروهای جدید بهره خواهد گرفت ولی گویا پژو پیش‌دستی کرده و برای توسعه محصولات فعلی خود دست به دامان فیات شده است.

بنابر اخبار منتشر شده از پژو، این خودروساز فرانسوی قصد دارد نسل آتی پژو 108 را براساس معماری فیات 500 الکتریکی بسازد. پژو 108 فروش فوق‌العاده‌ای در بازارهای اروپایی دارد و برخلاف رقبای خود نظیر کیا پیکانتو همچنان از سوی مشتریان با استقبال روبرو است. همین مساله پژو را وسوسه کرده تا تولید این خودرو را با معماری الکتریکی ادامه دهد و برای توسعه نسل آتی از کمک فیات بهره‌مند خواهد شد. البته این تصمیم نیازمند نهایی شدن فرآیند ادغام دو خودروساز است و در حال حاضر پژو باید منتظر نتایج مذاکرات بماند.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.