پورشه 911 هیبرید، قوی‌ترین 911 تاریخ

3.5/5 - (4 امتیاز)

پورشه با اندکی تاخیر، وارد بازار خودروهای هیبریدی و برقی شده و قصد دارد این ورود دیرهنگام را با عرضه محصولات متعدد جبران کند. پورشه تایکان به عنوان اولین پورشه تمام الکتریکی، چندی پیش وارد بازار شد. علاوه برآن، صحبت‌هایی از عرضه پورشه ماکان، کیمن و باکستر با قوای فنی هیبریدی به بازار، شنیده می‌شود. از همین رو رئیس پورشه «الیور بلوم»، در مصاحبه‌ای با رسانه تخت‌گاز، از تولید نسل 992 از پورشه 911 با پیشرانه هیبریدی خبر داد. این خودرو، نخستین پورشه 911 با قوای فنی هیبریدی خواهد بود.

پورشه 911 هیبرید، قوی‌ترین 911 تاریخمطابق گفته‌های بلوم، پورشه 911 هیبریدی قرار است به قوی‌ترین پورشه 911 در تاریخ این خودرو تبدیل شود. به دلیل آن‌که نصب یک باتری بزرگ، وزن زیادی را به خودرو اعمال کرده و عملکرد فنی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شرکت آلمانی از به کارگیری سیستم پلاگین هیبریدی در پورشه 911 جدید، خودداری کرده‌ است. منتقدان و فعالان دنیای خودرو، به پورشه اعتماد کافی دارند و مطمئن هستند که پورشه 911 هیبریدی، خودرویی هیجان انگیز خواهد بود. این حس اعتماد پس از آن‌که مشخص شد پورشه از تجربیات بدست آمده در ساخت مدل 919، برای توسعه پورشه 911 هیبریدی بهره می‌گیرد، بیشتر هم شده است.

هنوز مشخص نیست که برای این سوپراسپرت آلمانی، از چه پیشرآن‌های استفاده خواهد شد، اما پیش‌بینی می‌شود پیشرانه هیبریدی مورد استفاده، با نسخه‌ای که در پورشه پانامرا هیبریدی نصب شده یکسان باشد. موتور هیبریدی پورشه پانامرا قادر است 134 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با فرض آن‌که موتور درون‌سوز پورشه 911، پیشرآن‌های توربوشارژر خواهد بود، توقع قدرتی در حدود 640 اسب‌بخار را از این موتور داریم. بنابراین رقم خروجی این هیولا هیبریدی، به 700 اسب‌بخار خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022، این خودرو به طور رسمی رونمایی شود.

 

تسلا سایبرتراک وارد ناوگان پلیس دبی شد

تسلا سایبرتراک وارد ناوگان پلیس دبی شدپلیس دبی همواره به استفاده از خودروهای فوق سریع و لوکس مشهور بوده است. پس از رونمایی تسلا سایبرتراک، پلیس دبی به تازگی تصاویری را منتشر کرده است که خبر از حضور قریب‌الوقوع تسلا سایبرتراک در ناوگان پلیس این کشور امیرنشین می‌دهد. عبدالله خلیفه الماری سرلشکر نیروی پلیس دبی در این‌باره می‌گوید: از این پیکاپ الکتریکی به عنوان خودرو گشت پلیس در مناطق مرفه‌نشین شهر استفاده خواهد شد.

تسلا سایبرتراک در کنار خودروهایی همچون آستون مارتین وان ۷۷، بنتلی کانتیننتال GT، بوگاتی ویرون، فراری FF، لامبورگینی آونتادور و مرسدس AMG GT63 S، ناوگان خودروهای فوق سریع پلیس دبی را شکل می‌دهند. از آن‌جایی‌که نیرو پلیس دبی، مشکل بودجه ندارد، پیش‌بینی می‌شود نسخه سه موتور سایبرتراک که شتاب صفر تا صد کمتر از سه ثانیه دارد، مورد توجه آن‌ها قرار گرفته باشد.

پلیس دبی اعلام کرده که از سال 2020، سایبرتراک را وارد ناوگان خودروهای خود خواهد کرد. این در حالی‌است که مطابق اعلام تسلا، تولید سایبرتراک از سال 2021 آغاز خواهد شد. بنابراین احتمال می‌رود پلیس دبی با پرداخت مبلغی هنگفت، تسلا را وادار به تولید زودهنگام سفارشات مخصوص خودش کرده است. قیمت نسخه تک موتوره تسلا سایبرتراک از ۴۰ هزار دلار، قیمت نسخه دو موتوره از ۵۰ هزار دلار و قیمت نسخه سه موتوره از ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود.

تست تصادف جدید یک موسسه آلمانی برای خودروهای برقی

تست تصادف جدید یک موسسه آلمانی برای خودروهای برقی

خودروهای برقی همگام با دیگر انواع خودروها، در تست‌های تصادف معتبر در سراسر جهان شرکت کرده و معمولا امتیازات خوبی را دریافت می‌کنند، اما پنج ستاره ایمنی از ENCAP، انجمن بازرسی وسایل نقلیه موتوری آلمان را راضی نکرده است. آن‌ها با طراحی تست‌های تصادف جدید، تصمیم گرفتند تا ایمن بودن خودروهای برقی را بیش از پیش مورد سنجش قرار دهند.

در طی تحقیقات مشترک انجمن بازرسی وسایل نقلیه موتوری آلمان (DEKRA) و دانشگاه گوتینگن، خودروهای برقی با سرعتی بالاتر از سایر تست‌های تصادف، مورد آزمون برخورد از جلو و جناحین قرار گرفتند. خودروهای مورد بررسی در این آزمون، رنو زوئی و نیسان لیف بودند. هر دو خودرو، از ارزان قیمت‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی محسوب می‌شوند، به همین دلیل، طبیعی است که جز نخستین گزینه‌ها برای آزمون ایمنی باشند.

نتایج برخورد‌های جانبی دو خودرو برقی یاد شده، با اجسام سخت نظیر درخت، بسیار تکان دهنده بود. در هر دو برخورد، رنو زوئی و نیسان لیف به شدت آسیب دیدند. مطابق گفته‌های کارشناسان انجمن بازرسی وسایل نقلیه موتوری آلمان، در چنین تصادفی، احتمال زنده ماندن سرنشینان خودرو، بسیار کم خواهد بود، اما این مساله بدان معنی نیست که خودروهای برقی، محصولاتی ناایمن هستند.

نتایج این تست‌های تصادف سختگیرانه، نشان می‌دهند سازندگان خودروهای برقی، موفق شده‌اند به اندازه دیگر خودروها، عامل ایمنی را در طراحی و تولید محصولات خود رعایت کنند. همچنین در صورت تصادف با سرعت بالا، سیستم‌های ایمنی قرار گرفته در خودروهای برقی، جریان برق را قطع می‌کنند؛ بنابراین امکان آتش‌سوزی نیز وجود نخواهد داشت.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.