چه نوع میزناهارخوری را برای آپارتمان های کوچک انتخاب کنیم؟

Rate this post

اگر شما هم مثل بیشتر ساکنان شهرهای بزرگ، آپارتمان کوچکی دارید، لازم نیست حتما از لذت و فواید داشتن یه سری وسایل مثل مبلمان و میز ناهارخوری بگذرید. فقط کافی است بدانید از چه نوع مبل و میز ناهار خوری باید استفاده کنید و کدام یک از آن ها مناسب شما و فضایی است که در اختیار دارید. قبلا در مطلب هشت راه حل برای اینکه مبلمان رو توی آپارتمان کوچیک جا بدیم! درباره مبلمان و تناسب آن با آپارتمان های کوچک نوشته بودیم امروز  در مورد اینکه میزناهارخوری مناسب یک اتاق پذیرایی کوچک، باید چه ویژگی هایی داشته باشد، چندتا پیشنهاد داریم!
مهمترین مسئله در مورد آپارتمان هایی با متراژ پایین، استفاده از رنگ مناسب برای دکوراسیون است. سفید، طوسی کم رنگ و کرم از جمله رنگ هایی است که می توانید در انتخاب وسایل خانه و نقاشی دیوارها و پرده ها از آن استفاده کنید، علتش هم این است که میزها و کمدهای سفید کمتر به چشم می آیند و پرده های روشن، نور بیشتری را به خانه منعکس می کنند و مجموع این ها باعث می شود فضا بزرگتر به نظر بیاید.

در انتخاب میزناهارخوری باید به جای آن توجه کرد و این که چه فضایی برای آن در اختیار داریم؟ اگر فضای در اختیارتان خیلی کوچک است بهتر است میزناهارخوری دو نفره یا حداکثر چهار نفره انتخاب کنید. گزینه میزهای کم جا بهترین انتخاب برای شماست. چون اولا اندازه این میز و صندلی ها از اندازه معمول کوچک تر است و دیگر این که صندلی های این میزها طوری طراحی شده اند که هنگامی که از آن ها استفاده نمی کنید به طور کامل زیر میز قرار می گیرند و شما تنها به اندازه یک میز کوچک برای کل سرویس ناهاخوری تان فضا اختصاص داده اید.
از میز و صندلی های رنگ روشن و یا حتی شیشه ای استفاده کنید. شیشه ای بودن صندلی و یا میز باعث می شود کمتر به دید بیایند.
در ضمن حتما از میزهایی استفاده کنید که پایه های آن مانع قرار گرفتن کامل صندلی در زیرش نشود.

انتخاب کنج ترین قسمت خانه برای قرار دادن میزناهارخوری، توصیه تمامی دکوارتورهای آپارتمان های کوچک است. چرا که از یک فضای هدر رفته به خوبی می توان استفاده کرد و ضمن اینکه غذا در نقطه آرامی سرو می شود. اگر صندلی ها دارای تشک هستند می توانید رنگ آن ها را متضاد با رنگ دیوارهای اتاق و همرنگ با یک گلدان و یا لوستر نزدیک میزناهارخوری انتخاب کنید.
استفاده از میزهای گرد که از اطراف قابلیت تاشو دارند، برای فضاهای کم پیشنهاد می شود. در این صورت می توانید یک طرف میز را تا کنید و به دیوار بچسبانید و میزناهارخوری محیط کمتری را پر می کند.

میزهای باریک هم برای موقعیت هایی خوب است که شما کنج مناسبی در اختیار ندارید اما می توانید از یک قسمت آشپزخانه و یا اتاق نشیمن برای آن استفاده کنید. در این حالت یک میز باریک گوشه اتاق بذارید و پشتش صندلی ها را بگذارید.

یک روش دیگر ایجاد کیوسک های کوچک و اختصاصی است. این دکور شبیه کافه هاست اما ضمن کم کردن از فضای اشغال شده توسط میزناهارخوری، حس متفاوتی را به اعضای خونه می دهد.

مدل دیگر برای چیدمان میزنهارخوری، به کار بردن نوعی از مبلمان است که در عین راحتی برای استفاده میهمان در شرایط غیر از سرو غذا، می شود مقابل آن یک میز قرار بدهید و تبدیلش کنید به میزناهارخوری. اگر هم فضای نشستن کم بود در مقابل مبل ها از صندلی استفاده کنید. این روش باعث می شود شما با خرید یک دست مبلمان، به دو شکل ازش استفاده کنید.

همچنین می توانید از میزهایی استفاده کنید که در شرایط غیر ضروری کاملا جمع بشوند. این جور میزها در قسمت هایی که کمد دیواری تعبیه می شود باید درنظرگرفته شود. به این شکل که میز شما درپوش قفسه های کمد دیواری است. صندلی های این نوع میزها هم بهتر است تاشو باشند که هیچ فضایی را جز در موقع غذا خوردن، اشغال نکند.

برای زیبا شدن فضای غذاخوری خانه می توانید رنگ روی میزی، پرده های نزدیک به میز را در هماهنگی با هم انتخاب کنید. می توانید از نورهای هالوژن هم برای نورپردازی محیط ناهارخوری استفاده کنید.
وسایل بزرگ در خونه های کوچک، کم بودن فضا را به رخ می کشد. پس حتما باید بر اساس فضایی که داریم اندازه مبلمان، کاناپه، میزناهارخوری و حتی تابلوها را انتخاب کنیم.

برای دیدن قیمت و انواع مدل های میزناهارخوری نو و دست دوم به سایت شیپور صفحه میزناهارخوری مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.