با مشخصات فنی ام وی ام X22 و آپشن‌های آن آشنا شوید

3.8/5 - (6 امتیاز)

ام وی ام ایکس 22 یا چری تیگو ۲ یک کراس‌اوور کوچک شهری است که طی مدت برگزاری نمایشگاه اتومبیل پکن در سال ۲۰۱۶ به معرض دید عموم درآمد. این کراس اوور ریزنقش تک دیفرانسیل که بر پلتفرم ام وی ام ۳۱۵ استوار شده، از زمستان سال 1395 به سبد محصولات شرکت مدیران خودرو راه پیدا کرد و به سرعت مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت. در مقاله پیش رو قصد داریم تا ام وی ام ایکس ۲۲ را از نظر سبک طراحی داخلی و خارجی، امکانات و آپشن‌ها، ایمنی و ارزش خرید مورد نقد و بررسی قرار دهیم. لطفا در ادامه با شیپور همراه باشید.

 طراحی ظاهری و داخلی ام وی ام ایکس 22

طراحان X22 با بهره‌گیری از خطوط نسبتا ساده به همراه اشکال هندسی چندضلعی و تلفیق آن‌ها با یکدیگر به شیوه‌ای مدرن، موفق به ایجاد شمایلی نسبتا چشم‌نواز، پویا و جذاب برای این کراس‌اوور کوچک شهری شده‌اند. کامیابی طراحان در تامین نیازهای بصری مشتریان به حدی بوده که یکی از دلایل استقبال مناسب از ام وی ام ایکس 22 را می‌توان همین سبک طراحی نسبتا جذاب و زیبای آن به حساب آورد.

جذابیت نسبی شمایل بیرونی ایکس ۲۲ در مقایسه با رقبای هم‌رده سبب شده تا اقشار مختلف جامعه، از زوج‌های جوان گرفته تا خانواده‌های پرجمعیت‌تر، همگی نسبت به این سبک طراحی رضایت‌ خاطر نسبی خود را ابراز کرده و از تصاحب این محصول چینی کاملا خرسند باشند. طراحی مدرن رینگ‌های 16 اینچی به همراه استفاده از روف-رک و فلاپ‌های مشکی رنگ در اطراف بدنه، از جمله ترفندهایی است که در هر چه جذاب‌تر شدن ظاهر این خودرو تاثیر بسزایی داشته‌اند.

البته نمای عقب ام وی ام ایکس 22 به ویژه چراغ‌های آن از جذابیت ظاهری هم‌تراز با سایر بخش‌ها برخوردار نیست و کمی ناهماهنگ با دیگر قسمت‌های بدنه به نظر می‌رسند. درون کابین ام وی ام X22 با داشبوردی مدرن‌تر از رقبای هم‌رده مواجه هستیم که علی‌رغم سادگی نسبی، جوان‌پسندانه و اسپرت طراحی شده است. تم مشکی-نارنجی درون کابین نیز جنبه‌های اسپرت طراحی داخلی این خودرو را تقویت کرده و موجب جسورانه‌تر شدن سبک و سیاق طراحی فضای داخلی ام وی ام ایکس 22 شده است.

متریال داشبورد از نوع پلاستیک فشرده است که اگرچه کیفیت آن چندان مرغوب و سطح بالا نیست، اما در این رنج قیمت قابل قبول خواهد بود. ارگونومی صندلی‌ها در حد انتظار بوده و نسبتا راحت به‌نظر می‌رسند. گنجایش فضای کابین در ردیف جلو برای دو نفر بزرگسال کاملا مناسب است، اما سرنشینان ردیف عقب محدودیت‌هایی را از ناحیه سر و زانوها تجربه خواهند کرد و می‌توان گفت که ردیف دوم بیشتر مناسب کودکان طراحی شده تا افراد بزرگسال.

آپشن‌ها و امکانات ام وی ام ایکس 22

mvm x22 از نظر امکانات و آپشن‌های رفاهی در طیف‌های متفاوتی وارد بازار شده که مدل اسپرت اکسلنت به‌عنوان نسخه فول آپشن از تجهیزات رفاهی زیر بهره می‌برد:

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، دو حالت رانندگی، دیلایت، دکمه‌های کنترل روی فرمان، بلوتوث، USB، میرورلینک، صندلی راننده با تنظیمات دستی ۶ حالته، صندلی سرنشین ۴ حالته دستی، روکش صندلی چرم، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، سانروف، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، دوربین عقب.

ایمنی و مشخصات فنی ام وی ام ایکس22

متاسفانه تاکنون ایکس 22 توسط هیچ یک از موسسات معتبر ایمنی سنجی بین‌المللی مورد ارزیابی قرار نگرفته است. حتی دپارتمان C-NCAP چین هم اقدام به تست این خودرو نکرده که همین مسئله اوضاع را کمی نگران‌کننده می‌کند. به هر حال تجهیزات ایمنی ایکس ۲۲ در سطحی متوسط قرار داشته و در ادامه به شاخص‌ترین آن‌ها اشاره شده است:

دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD، حسگر پارک عقب، کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی.

در بحث فنی نیز ام وی ام ایکس ۲۲ چندان پرتوان و هیجان‌انگیز ظاهر نشده است؛ پیشرانه X22 از نوع چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده و قدرتی معادل 105 اسب بخار از آن استخراج می‌شود. گشتاور حاصل از این موتور نیز برابر ۱۳۵ نیوتن‌متر است که به منظور رساندن سرعت خودرو ظرف مدت ۱۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، از طریق یک جعبه دنده ۴ دنده اتومات به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود. بیشینه سرعت ام وی ام ایکس ۲۲  اتوماتیک معادل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر با ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز در این کراس اوور جمع و جور به خدمت گرفته شده که در فرایند شتاب‌گیری به میزان هفت دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه اتوماتیک عمل می‌کند. حداکثر سرعت نسخه دنده‌ای ایکس ۲۲ برابر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی به رقم 5.9 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 قیمت و شرایط بازار ام وی ام ایکس22

با توجه به ظاهر جذاب، طراحی داخلی اسپرت و زیبا، عملکرد فنی معقول، تجهیزات رفاهی مناسب، قیمت متعادل و خدمات پس از فروش گسترده، ام وی ام ایکس 22 به یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای رده ۱۵۰ تا ۲۲۰ میلیون تومانی بازار بدل شده و از رونق خرید و فروش مناسبی در میان مشتریان سود می‌برد که موجب خرسندی مالکان این خودرو ریزنقش چینی شده است. به‌طور کل باید گفت که ام وی ام X22 از قیمت و شرایط نسبتا مناسبی در بازار ایران برخوردار است.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.